Keuzes maken; hobby of werk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Keuzes maken; hobby of werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:27

Ik ben helemaal fan van kortebanen en ik ga dan bijna elke keer heen. Ik doe verschillende dingen. Zo schrijf ik prognoses en verslagen maar verzorg ik ook paarden en waag ik altijd een gokje.

Ik ben al zo'n 4 jaar op de kortebaan te vinden en heb inmiddels ook al aardig wat kennis van de kortebaan. Ook heb ik al heel veel mensen leren kennen. Waaronder de speakermannen. Dit zijn de omroepers van de kortebaan.
Nu zei ik vorig jaar wel een keer voor de gein dat ik wel wilde speakeren. Nu zijn ze daar laatst op terug gekomen en hebben ze me vandaag gevraagd om het serieus te overwegen.
Ik was enigzins verrast, maar het lijkt me wel heel leuk.


Nu zijn er alleen een aantal puntjes:

Ik mag bijvoorbeeld niet meer gokken. Nu vind ik dat niet zo heel erg. Maar ik mag ook geen verslagen meer doen omdat ik dan evt. de verloop van de kortebaan zou kunnen beinvloeden (en uiteraard is het niet handig om al speakerman je mening op deze manier te geven).
Ook mag ik geen paarden meer verzorgen oid omdat ik geen belang mag hebben bij/in andere paarden en bepaalde trainers.

Speakeren op een kortebaan is niet zomaar wat en ik voel me al vereerd dat ze me vragen. ik heb er echter geen ervaring mee maar het lijkt me wel een mooie uitdaging.

Maar nu vind ik het moeilijk om bovenstaande puntjes te laten gaan. De kortebaan zoals ik m nu beleef vind ik echt fantastisch! Maar ik kan dus van mijn hobby mijn beroep maken. Uiteraard blijf ik er gewoon een andere baan bijhouden.

Maar ik vind het eeeeecht een hele moeilijke keuze. Hebben jullie misschien tips of ideeen voor me of ik het wel of niet zou doen? Of een eigen mening, ik wil het graag horen!!!

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:28

Kan je niet een dagje mee speakeren en daarna een keus maken?
Is een moeilijke keus idd lijkt mij, succes

Anoniem

Re: Keuzes maken; hobby of werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:32

Ja zoiets kan ik misschien idd wel doen. Gewoon een proefdagje. Misschien vind ik het wel helemaal te gek!

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:35

Hé Jolien, idd een dagje meelopen is wel een goed idee.... Verder zou ik gewoon je gevoel achterna gaan!!

Anoniem

Re: Keuzes maken; hobby of werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:28

Ja mo, dat ga ik ook zeker doen. Al is mijn gevoel een beetje dubbel. Vandaag is er weer een kortebaan. Dan ga ik goed luisteren en een gesprek houden met de speakermannen wat de voorwaarden zijn...

Foedji
Berichten: 58
Geregistreerd: 21-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:56

Lastige keuze! Ze verbieden het ene maar geven je het andere!

Succes

Anoniem

Re: Keuzes maken; hobby of werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:03

Ik heb inmiddels besloten om volgende week een keer te proberen. Ik ben benieuwd, ze hebben iig allemaal vertrouwen in me...

Anoniem

Re: Keuzes maken; hobby of werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:27

Vandaag is de grote dag...

Ik zal een verslag gaan doen en die zal als het goed is op de voorpagina van bokt komen...

notalways
Berichten: 328
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: leek

Re: Keuzes maken; hobby of werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:44

Heel veel succes en plezier vandaag! :)

My_Lady

Berichten: 1094
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Keuzes maken; hobby of werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:58

Veel plezier en succes vandaag

Hopen dat je dan je keuze kan maken :D

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Keuzes maken; hobby of werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:59

succes vandaag,

ben benieuwd naar je verslag!

Gini
Berichten: 17912
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:55

Veel succes en plezier vandaag!

Ik zou er ook een dubbel gevoel bij hebben. Wat jij nu plezant vindt is de diversiteit, je schrijft verslagen en prognoses, je helpt de trainers, je verzorgt de paarden en je plaatst hier en daar een gokje.
Speakeren is 1 ding, dag in dag uit. Ik zou denk ik het andere eromheen zoveel missen.

Maar het is jouw beslissing en hopelijk wordt het na vandaag allemaal een beetje duidelijker van hoe en wat.

Nickeltje

Berichten: 28245
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Keuzes maken; hobby of werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:45

VVDD > STW

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Re: Keuzes maken; hobby of werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:48

Succes vandaag Jolien.
Ik zou zelf kiezen om het als een hobby te houden. Je klinkt er namelijk heel enthousiast over, en dat zou je dan allemaal moeten missen als je speaker wordt :)