Oh jee, wat aan te trekken naar sollicitatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Oh jee, wat aan te trekken naar sollicitatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 09:27

Ik ben net gebeld of ik morgen op sollicitatiegesprek wil komen. Ja, dat wil ik wel :D

Maar dan nu de GROTE vraag: Wat trek ik aan? Ik heb wel en krijtstreep pak in de kast, maar ik vrees dat ik - met de temperaturen die ze voor morgen voorspellen- de streepjes uit dat pak zweet... :=
Ik kan die broek wel aandoen met een shirtje er boven, maar is dat wel netjes genoeg? (sollicitatie is voor leidinggevende functie) Ik weet t even niet... so please help me!!!!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:28

misschien een nette zwarte/witte broek met een blousje erop?

is niet zo warm maar staat wel netjes.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:29

Heb je geen nette blouse? En daaronder een lichtgekleurde broek.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:30

Wat voor bedrijf is het? Loopt iedereen er formeel bij?

Bij het bedrijf waar ik werk, moet je echt niet in pak aankomen op je sollicitatie-gesprek.

Ik denk dat een pantalon met vouw, nette schoenen en een gestreken blouse al voldoende zijn! Succes met je gesprek :D

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:31

Ga je op gesprek bij Slimmerik???? Echt waar????????????

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik zou gewoon een nette zwarte broek aan doen met een nette blous, geen overdaad aan make up en sieraden, gewoon een beetje neutraal. Zorg dat je schoenen ook netjes zijn, dan kan er volgens mij weinig fout gaan!

TE5

Re: Oh jee, wat aan te trekken naar sollicitatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:32

Is het nog goedgekomen? :))
Goed hoor :j

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 09:34

sambagirl schreef:

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik zou gewoon een nette zwarte broek aan doen met een nette blous, geen overdaad aan make up en sieraden, gewoon een beetje neutraal. Zorg dat je schoenen ook netjes zijn, dan kan er volgens mij weinig fout gaan!

Haha, ja bij Slimmerik ja! :+ (en de bokkers die het "slimmerikverhaal" niet kennen maar dit wel lezen denken nu huh??? >;) )

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:35

Uthrick schreef:
sambagirl schreef:

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Haha, ja bij Slimmerik ja! :+ (en de bokkers die het "slimmerikverhaal" niet kennen maar dit wel lezen denken nu huh??? >;) )

ach gebruiken ze zoekknop maar!
Heel veel succes!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:36

O ja, nu snap ik hem ook. Had dat topic meegelezen :=

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:37

Oh wat goed dat je toch op gesprek mag komen, ik heb je vorige topic ook gelezen :))
Wat anderen al zeggen een blouse met een broek is meestal wel goed, maar vooral iets waar je jezelf fijn in voelt!
Succes met je gesprek!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:38

Ik zou een witte blouse aantrekken, liefst een zwarte broek, mooie schoenen, wat 'natural' make-up, eventueel een mooi sieraad & lekker jezelf blijven, dan komt het helemaal goed. :j

Succes in elk geval!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:43

Krijtstreep broek is prima. Zou geen shirtje doen maar een bloesje, staat vaak veel netter.
Wel effen dan als je broek al een streepje heeft.

Nette schoenen en naturel make up/sierraden en dan komt het vast goed.

Weet je al of ze je fout door hadden in de brief?

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:47

Heb net dat andere forum er even bijgezocht. Was een Actie!!!

Hoe ging het en hebben ze er nog wat over gezegd??

Inderdaad is een effen bloesje op een streepjes broek wel netjes. En niet te veel make-up en sieraden.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:25

Ik denk niet dat er bokkers zijn die het slimmerik-verhaal niet kennen, dus dat "huh-moment" zal reuze :D meevallen.

Een nette broek en een blouse vind ik vaak prima voor een gesprek. Wat is het voor bedrijf en wat weet je van de dresscode? Is ook wel belangrijk om je daar een beetje op aan te passen.
Ik spreek soms mensen voor een vertegenwoordigersfunctie en die komen dan in driedelig pak. Een functie van vertegenwoordiger bij ons betekent de bouwputten op, op bezoek bij loodgieters en sanitairinstalateurs, bij aannemers maar ook autogarages vallen onder onze klantengroep. Geen bedrijven dus waar je als gelijkwaardige gesprekspartner wordt ervaren als je in driedelig kostuum binnen stapt. Nu ben ik zelf wel van mening dat je beter overdressed kunt zijn bij een sollicitatie, dan underdressed. Ik reken mensen er niet volledig op af, maar vraag wel tussen neus en lippen door of ze altijd in pak lopen.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:09

Het hangt van de baan af, maar als het bij het bedrijf past zou ik toch voor het pak gaan. En dan niet met een blouse er onder -dat maakt het dan weer té-, maar bijvoorbeeld met een hemdje, en dan je jasje aan. Netjes, maar door het shirtje ipv de blouse niet té.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:11

ligt een beetje van de functie af maar zou wel voor netjes gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:13

Je kan beter overdressed dan underdressed zijn ;) Ik zou dus voor het pak gaan met de blouse eronder. Ik moest vorig jaar zomer solliciteren in de bloedhitte. Ik had een pak met blouse eronder met daaronder leren pumps. Zat ik dan tegenover mijn nieuwe werkgevers die in leuke topjes met daaronder rokjes met teenslippers zaten _O- Ook al is het mega warm word er bij ons best op de kleding gelet met sollicitaties en je maakt toch een wat nettere indruk in een pak.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:14

Ik heb meestal een zwarte broek aan, een net wit spagettiband truitje met daarover heen een blouse of vestje met lange mouw. Korte mouw doe ik nooit naar sollicitatie, ookal is het 30graden :+ Vind het onverzorgd staan en haar vast doen.
Geen grote sieraden, kan bv wel 1 leuke grotere armband omdoen.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:17

Mikkie schreef:
Ik denk niet dat er bokkers zijn die het slimmerik-verhaal niet kennen, dus dat "huh-moment" zal reuze :D meevallen.

uhmm ik heb dat "huh-moment" wel eigenlijk..

maarree... als je bij een bokker op sollicitatie gaat kun je toch gewoon in je rijbroek? :Y) :+

@Miss_Montana: in een pak kan je soms ook écht overdressed zijn, en dat is niet altijd goed. ligt helemaal aan het bedrijf (van tevoren een beetje research doen!!!). als jij bij een paardenhouderij in je nette pak komt solliciteren staan ze je raar aan te kijken hoor :P

de 'regels' zijn eigenlijk een beetje zo:
- geen spijkerbroek
- rokjes tot over de knie
- bloesjes/shirtjes moeten de schouders bedekken
- in de winter kán een korte mouwen shirtje wel, maar moet het niet te 'simpel' staan. wel echt netjes
- o, en let vooral ook op de 'V' aan de voorkant :P. dat kan niet altijd gewaardeerd worden (zelfs niet door mannen... ;))

edit: - en haar liever vast dan los. los wordt vaak als nogal onverzorgd gezien...

en nog een tip: als je een panty aanhebt onder een rokje, neem dan altijd een extra panty mee!
Laatst bijgewerkt door Jitske op 14-07-09 12:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:18

Beter overdressed dan underdressed, dus gewoon dat pak aan. Hemdje eronder, desnoods vestje eroverheen. Het vestje en het jasje hoef je natuurlijk pas aan te doen vlak voor je naar binnen loopt. Ik heb al heel wat gesprekken aan de andere kant van de tafel gezeten en ik knap er eerlijk gezegd wel op af als iemand te casual/in spijkerbroek/net iets te bloot truitje binnenkomt. Dan heb je bij mij meer goed te maken.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:45

Ik zou enkel de broek van het pak aantrekken, en dan gewoon nette schoenen en een net blousje. Of je moet natuurlijk zeker weten dat het om een functie gaat waarin je ongeacht de temperatuur wordt verwacht in pak te komen opdraven, dan wel in volledig pak (kun je alvast wennen... :D)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:57

Het ligt helemaal aan de functie...Ik ben net op sollicitatie geweest in een ruitjes 3/4 broek, gouden ballerina's, mexx tshirtje en haren los. :D Maar als ik daar aangenomen zou worden ga ik ook niet in een mantelpakje dus dat doe ik vandaag ook niet aan. :n

Ik ben het verder met duChambre eens. Over the top is ook niet goed. Dus niet te veel make up, opzichtige sieraden enz.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:01

Heb je geen leuke frisse rok met een mooie blouse er op? Dan ben je lekker zomers maar wel representatief. Een mooi zomers jurkje met een kort vestje en leuke pumps oid.
Wat dat betreft kunnen vrouwen een stuk meer hebben dan mannen :D
Als je maar geen spijkerbroek aan doet en mooi naturel blijft :j

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 15:34

Nou, ben net terug. Ik doe die krijtstreepbroek aan met daarop een donker/dieppaarse blouse met 3/4 mouw en daaronder een grijs spagettietopje. Schoenen zwart, halfhoog en met een hakje .... goed gekeurd?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:37

Wat ontzettend winters voor een zomerdag :+
Maar wel heel netjes, dus zeker goedgekeurd :j Al had ik persoonlijk een wat zomersere bloes aangedaan.