Via google ben ik nu al een tijdje aan het zoeken naar betaalbare interessetesten die niet via de computer gaan.
Het wil me namelijk maar niet lukken om de juiste opleiding te vinden. Inmiddels ben ik 22 en werk ik full-time bij een bakker maar ik wil erg graag een leuke opleiding afronden en een diploma halen.
Ik ben 2 mbo studies en 1 hbo studie begonnen en heb geen van 3-en afgemaakt.
Daarom ben ik toen full-time gaan werken bij de bakker wat eerder mijn weekendbaan was onder het mom van 'er komt vanzelf een keer iets op mijn pad van YES dat wordt het'.
Ik wilde niet nog eens een verkeerde keus maken...
En inderdaad kwam er iets op mijn pad.
Ik zou bij de politie gaan!
Een heel selectieproces heb ik doorlopen en alle uitslagen waren hardstikke goed.
Ik was laaiend enthousiast en stond te popelen om te beginnen!
Maar nu kreeg ik gisteren een brief dat ik op mijn 4 zwakkere punten zoals die in het rapport over mij beschreven stonden ben afgekeurd.
Wát een domper. Ik mag het over een jaar weer proberen...
Nu wordt me dus continu gevraagd wat ik dan nu ga doen?
Zelf heb ik zoiets van 'ik blijf gewoon bij de bakker werken, ik zit daar op mijn plek en het is gezellig en er komt vast wel weer een dag dat er iets op mijn pad komt'.
Ik kan het dan over een jaar weer proberen bij de politie maar heb dan geen zekerheid dat het die keer wel zal lukken.
Als dat niet het geval is zal ik dan alsnog iets anders moeten gaan uitzoeken.
En dat is dan ook de reden dat ik toch maar weer beroepentesten aan het maken ben.
Maar via internet/fonty's/etc. dat is allemaal zo onpersoonlijk!
Nu vind ik wel beroepentesten waar je echt persoonlijk met iemand in gesprek bent, maar die zijn onbetaalbaar (lees 600 euro)
Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die zo'n beroepentest zelf ooit eens gedaan hebben en wat hun ervaringen daar mee zijn.
Ook maar meteen de vraag wat het jullie (ongeveer) gekost heeft.
Het wordt voor mij namelijk een beetje vervelend om iets te willen maar niet weten wat dan precies!
In afwachting van uw reactie...
Met vriendelijke groet, mevrouw ikweetnietwat