Eigen bedrijf in combinatie met baan- startersaftrek etc?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oreo

Eigen bedrijf in combinatie met baan- startersaftrek etc?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 20:42

Ik heb sinds 1 mei jl. een eigen bedrijf en heb nu een leuke baan aangeboden gekregen voor minimaal 10 uur. Vervalt mijn recht op startersvoordelen (belastingdienst) dan? En mag ik eventuele investeringen nog gewoon op die gunstige startersmanier blijven doen?

orienta

Re: Eigen bedrijf in combinatie met baan- startersaftrek etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:16

ben ook benieuwd

eeyore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:23

Zolang jij aan het urencriterium van 1225 uur voor je onderneming voldoet hou je de rechten op startersaftrek, investeringsaftrek en ondernemingsaftrek.

Als je meer gaat werken zul je wel een urenlijst bij moeten gaan houden waaruit blijkt dat jij 1225 uur per jaar maakt.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:30

Leuk wat voor bedrijf ben je begonnen?
Ik ben in januari begonnen en werk daarnaast nog steeds 3 dagen per week in een vaste functie. De andere 4 dagen ben ik wel bezig met mijn eigen bedrijf. Alle uren die ik maak registreer ik in mijn agenda, want inderdaad je moet 1225 uren maken om in aanmerking te komen voor starterkortingen e.d.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 16:34

Een trainingsstal voor springpaarden. Zit nu nog in de voorbereidingsfase zeg maar en heb dus sowieso mijn eigen tijdsplanning en alle avonden voor mezelf. Het lijkt me ook een "veilig gevoel" om in elk geval een klein stukje stabiel en voorspelbaar inkomen te hebben