Deeltijd studie naast voltijd studie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus_Fugit

Deeltijd studie naast voltijd studie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 12:48

Ik zit weer vreselijk te twijfelen over mijn huidige studie..

Ik heb net m'n propedeuse gehaald (met een gemiddelde van een 8,5) voor de HBO management, economie en recht (MER). Ik vind dit een leuke studie, maar als het mogelijk is dan zou ik toch graag naar de universiteit gaan (als het kan, waarom zou je het niet doen). En aangezien ik m'n propedeuse heb en goede cijfers heb gehaald, moet dit mogelijk zijn.
Echter heb ik geen flauw idee wat voor studie ik dan zou moeten doen aan de universiteit, aangezien ze daar geen MER opleiding hebben op dat niveau.
Nou ben ik dus bang dat ik misschien spijt ga krijgen als ik een andere studie kies aan de universiteit en dit toch niks voor mij blijkt te zijn.
Zou het mogelijk zijn dat ik en 2de jaar MER ga doen en 1ste jaar aan de universiteit een opleiding. Dan kan ik na dat jaar altijd nog één van beide studies kiezen. Wat betreft collegegeld heb ik gelezen dat je zowiezo alleen maar de duurste hoeft te betalen.
Wat betreft de MER opleiding nu, daar heb ik echt weinig werk aan nu. Zelfs zonder het volgen van de lessen zou ik (makkelijk) m'n tentamens halen. De afgelope periode had ik 3 halve dagen per week les en daarnaast hooguit 1 middagje huiswerk.

Misschien heeft iemand hier ervaring mee of een goed idee? :o

MacavityL

Re: Deeltijd studie naast voltijd studie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:57

Afhankelijk van welke universitaire studie je wil gaan volgen (met name qua contact uren etc), moet dat volgens mij best te doen zijn! :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:58

Ik denk dat het best een goed idee is. Ik doe ook naast mijn studie een tweede. Colleges zijn voornamelijk in de avond, dus overlappen niet met mijn andere studie. Het hangt wel een beetje af welke studie je wilt gaan doen.
Wbt het collegegeld, deze regels gaan misschien wel veranderen, maar iig nog niet voor aankomen studiejaar.

_iza_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:18

Ik heb, inmiddels al weer een hele tijd geleden, twee voltijd studies naast elkaar gevolgd. Ik heb het ongeveer anderhalf jaar gedaan en vond het goed te doen. Alleen toen ik stage moest gaan lopen voor de ene studie, werd het lastig.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 13:50

@ Lieke, het zou zowiezo voor maar 1 jaar zijn. Want als ik in het 3de en 4de jaar van m'n HBO stage moet lopen (waarschijnlijk 40uur pw) dan lijkt het me niet mogelijk om daarnaast nog een andere studie te doen.

@ _iza_ waarom heb jij toendertijd 2 studies naast elkaar gevolgd?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 13:52

Ik zou ook m'n hbo nog een jaar willen aanhouden, omdat ik ben aangenomen als studentlid voor de hoge raad van de examencommisie. dat is wellis waar maar 4/5 dagen per jaar, maar een super ervaring en goed voor m'n CV. (hoewel 2 studies naast elkaar natuurlijk ook super staat :P )

Eigelijk verbaast het me een beetje dat ik zulke positieve verhalen hoor, ik had verwacht dat iedereen dit een belachelijk idee zou vinden..

_iza_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:12

Een beetje vergelijkbaar verhaal eigenlijk. Ik heb eerst een jaar journalistiek (HBO) gestudeerd. Ik haalde best hoge cijfers en had nog veel tijd over. Ik wilde ook graag een universitaire studie volgen en aangezien ik geen extra collegegeld hoefde te betalen, dacht ik: ik probeer het gewoon.
Als ik jou was zou ik het gewoon doen. Je hebt weinig te verliezen, alleen het geld voor je boeken.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:51

Hou er rekening mee dat het gigantisch zwaar wordt en het moeilijk is de verschillende roosters met elkaar te combineren.. Ik werk veel naast mn voltijd opleiding waar ik zelf alle planningen doe en zelfs dan is het af ent oe al niet te doen met passen en meten!

Waarom maak je niet lekker je HBO af en ga je dan een master doen1?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 17:41

ik heb hiervoor al een opleiding gedaan (MBO grafisch vormgeven) en deze ook afgemaakt. Maar ik vind het zonde van m'n tijd om weer een opleiding (misschien wel voor 'niks') af te maken. Daarom kijk ik of er meer mogelijkheden zijn. Want het liefst ga ik wel naar de universiteit.