school is weer eens bezig.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

school is weer eens bezig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 22:18

Hallo bokkers,

Moet even van mij afschrijven hoor.

Vandaag naar school om wiskunde toets te herkansen komt onze studiecordinator aangelopen met een brief.
Op deze brief stond dat ik gespijbeld had en die uren dubbel moet inhalen morgen.

Nou was het zo dat we vrijdag in de les zaten en mijn vriendinnen binnenkwamen( mocht i.v.m de hite ook buiten zitten, cijfers waren al ingeleverd en we zaten dvd te kijken) dat de laatste 3 uur uitviellen.
Wij zijn toen naar huisgegaan en nu blijkt dat die lessen wel doorgingen. Ik ben zelf nooit goed van vertrouwen in mijn klasgenoten en check heel veel na, maar mensen uit mijn vriendenclubje vertrouw ik wel en zouden nooit voor de fun gaan spijbelen ofzo.
Nu moet ik dus 6 uur! morgen inhalen, omdat ik goed van vertrouwen was.

Elke leerling die vandaag heeft herkanst heeft de brief gehad en de mensen die niet herkanste heb ik gebeld(vriendinnen) en gevraagt wat hun er vanaf wisten. Deze wisten van niks en waren zeker ook niet vanplan om te komen.

Het stomste is ook nog van die brief zelf dat er niet eens bij staat welke datum en uren het waren.

Sitaat:

Uw zoon/dochter heeft donderdag 2 en/of vrijdag 3 juli een of meerdere lessen gespijbeld. Hij/zij haalt dit/deze uren dinsdag 7 juli dubbel in.

Ze weten niet eens welke uren precies >;).

Nou ben ik geen type dat spijbelt, dit gaat totaal tegen mijn principes in. Ik ben echt een nerd die naar elke les gaat. De laatste weken vielen veel lessen uit en nu moet dus de hele klas nablijven (incl. diegene die er vandaag niet waren en NIET eens telefoonisch zijn ingelicht).

Mijn moeder vond dit niet eerlijk en heeft een brief gestuurt naar de studiecordinator.

sitaat:

Geachte heer .......

Naar aanleiding van Uw brief van 6 juli 2009 deel ik U mede dat (mijn naam) niet naar school komt.

Donderdag 2 juli 2009 heeft zij en haar klasgenoten niet gespijbeld maar mochten van de leraar eerder naar huis toe.

Vrijdag 3 juli 2009 werd tijdens de godsdienst les, die niet gegeven werd maar zij wel in de klas zaten, gezegd dat de laatste drie uur uitvielen waarop de hele klas naar huis is gegaan.

Nu schets mijn verbazing dat er maar een x-aantal leerlingen een brief in de handen hebben gekregen omdat zij gespijbeld zouden hebben. Terwijl er nog een persoon bij stond, die deze uren ook niet aanwezig was en geen brief kreeg.

Na een telefoon ronde bleek dat alleen de leerlingen die een herkansing hebben gedaan deze brief hebben ontvangen.
De rest van de leerlingen heeft geen brief ontvangen.
U zult begrijpen dat hier iets niet klopt.
Zij hebben vorige week hun laatste uren les gehad en alle cijfers zijn al ingeleverd het is daarom wel een beetje vreemd dat zij nu ineens terug moeten komen.
Als (mijn naam) nu een kind is die om de haverklap spijbeld dan kan ik nog zeggen okee maar zij heeft tot nu toe nog nooit gespijbeld omdat dit tegen haar principes ingaat.

Hopend U zo voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Naam van mijn moeder.

Waarschijnlijk word ik door school morgen gebeld, maar mag ze duursturen naar mijn moeder.

Maar het is echt poedersuiker dat je niemand meer op zijn/haar woord kan geloven en alles moet natrekken. Wat een vertrouwen kunnen we toch in elkaar hebben.

Ik ga nu als 1 van de weinige dus niet na blijven(met toestemming van ouders). Voel me toch wel een beetje naar erover...

Bedankt voor het lezen van mijn vrustraties..

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: school is weer eens bezig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:20

ik vind het heel goed opgelost door je ouders!!

zou ik ook hebben hoor, helemaal als ze niet eens weten waarover het eigenlijk gaat.... :n

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:21

Nou, wees maar blij met zo'n lieve moeder en geniet van de zon ;)

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 22:23

Het ging ook zo totaal onoficeel.
Gewoon zo'n standaard geprint blad wat wel ingetype datums heeft, maar mijn naam is er met pen op geschreven.

Ik voelde me erg beroerd erom en heb nu mijn herkansing verprutst.(thanks meneer :( )
Als het vrijdag is gebeurt door naar mijn idee een miscominucatie hadden ze gewoon de brieven op de post moeten doen.

Edit: typo's
Laatst bijgewerkt door miss_lizje op 06-07-09 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira
Berichten: 26074
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:24

Ik zou nog wel even de spelfouten uit de brief halen want dat zijn er wel erg veel (straks denken ze nog dat je hem zelf geschreven hebt :P). Maar verder geef ik je moeder groot gelijk!

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: school is weer eens bezig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 22:26

Mijn moeder is hardstike dyslecties en heeft al met behulp van haar vriendin( die ons groot gelijk gaf) aan de gang geweest. Studiecordinator is ook mijn nederlandse docent, hij weet dat het in de familie zit. Helaas werkt onze openoffice niet op deze computer.

Winx
Berichten: 970
Geregistreerd: 14-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:29

Ik geef echt je moeder groot gelijk!
Jouw school klinkt als mijn school wij hebben anderhalf week 'les' gehad terwijl alles al ingeleverd was en dan het vreemd vinden dat er niemand meer is. Ik ben ook geen type die spijbelt inderdaad en ik vind het altijd zo vreemd als die types een keer iets uitspoken merken ze het meteen maar de mensen di ehe halve jaar er niet zijn doen ze niets aan...

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: school is weer eens bezig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 22:33

Het ergste van alles was, dat ik het jammer vond dat het uitviel. Met die ene docent kan ik goed opschieten en mijn verhalen/frustraties goed kwijt.

Maar zit er nog steeds overin dat ik nu als enige van die een brief hebben gehad niet kom.

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Re: school is weer eens bezig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:34

Je zal vast niet de enige zijn die niet gaat :)
En daarbij, waarom zou je voor niets 6 uur in een stikheet lokaal gaan zitten terwijl je niks fout hebt gedaan? ;)

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:35

Sorry, als docent zeg ik: kom jij niet na, heel simpel, dan kom je de les niet meer in tot je wel bent gekomen en kun je alles na school inhalen.
Je kunt de schuld nu wel bij de vrienden leggen, maar JIJ moet nagaan of het klopt of niet, JIJ kiest ervoor om naar huis te gaan. De leerlingen die niet hebben herkanst en wel hebben gespijbeld horen ook te komen, zonder meer waar, maar het gaat niet om wat iedereen anders doet, of hoe die brief eruit ziet, of wat er in de les gedaan wordt. Het gaat erom dat jij niet op school was toen je er hoorde te zijn. Nu gaat het gelukkig maar om drie uurtjes en ben jij geen fervent spijbelaar, anders komt de leerplichtambtenaar er ook nog op...

Als 'oplossing' zou ik zeggen: laat degene die verantwoordelijk is voor dit 'leuke grapje' net zo stoer zijn als bij het maken van het grapje en eerlijk opbiechten bij jullie coördinator dat het zijn schuld is....

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 22:41

Urielle:
We hebben niet eens meer les. daarom is het zo vaag. Woensdag boeken inleveren en vrijdag raport ophalen.
Nu moeten we dan zonder iets te doen in een lokaal gaan zitten wegsmelten.(noodgebouwen zijn snikheet.)
Normaal ga ik alles altijd na, maar 1 keer die ik dat niet en gelijk dit.

Edit: Onze klas is zo "stoer" dat degene die dit als geintje zou kunnen hebben uitgehaald het toch niet opbiecht. helaas.

Winx
Berichten: 970
Geregistreerd: 14-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:43

Kan het niet zijn dat er door een miscommunicatie tussen leerlingen het idee is ontstaan dat het uitviel maar dit niet het geval was? dat is bij ons best wel gebeurd :P
Trouwens ik weet niet hoe lang jullie nog naa school moeten, maar bij ons hadden de leraren de laatste week ook zo iets van laat maar en dat zeiden ze ook. Geruchten gingen echter dat onze coördinator was komen controleren in enkele lessen weet niet of het waar is, maar ja scholen..
Oftewel voorbeeld van ophokuren

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: school is weer eens bezig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 10:51

Vanochten heeft mijn moeder een mail terug gehad dat ik engels ook had gemist en gewoon moest komen om werk te maken. Het grappige is dat ik wel bij engels was met maar 7 anderen.
Gelijk mijn moeder opgebeld en die ging school weer bellen.
Had hij een misverstand gemaakt en over ckv (2 laatste uren vrijdag) was idd ook een miscominucatie.
Word ik gebeld door mijn beste vriendin die een jongen in haar msn heeft staan die wel was gegaan voor engels en de rest. Is hij na engels inhalen weggestuurt, want natuurkunde was idd echt uitgevallen en over ckv een misverstand.
Ik hoef niet eens meer na te blijven nu.(ik blij en geen poedersuikergevoel meer).

Winx
Berichten: 970
Geregistreerd: 14-02-07

Re: school is weer eens bezig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:45

ok gelukkig maar dat scheelt weer!

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: school is weer eens bezig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:55

VVDD --> STW