Ik zit al een half jaar te twijfelen over een HBO-studie.
Ik wil per se HBO doen, omdat het nu vrij lastig is om aan (goed betaald) werk te komen en omdat ik gewoon verder wil leren. Maar ik weet ECHT niet welke studie ik moet kiezen

Het liefst wil ik in Assen, Zwolle of Groningen studeren omdat dat goed te doen is met het openbaar vervoer. Dan kan ik thuis blijven wonen, en dat vind ik wel zo handig. Ten eerste hoef ik de paarden dan niet op te geven en ten tweede weet ik dat de meeste studenten op kamers elk dubbeltje moeten omdraaien om rond te komen, en dat lijkt mij niets.
Maar het probleem is.. de meeste opleidingen die mij wel wat lijken, zitten in Leeuwarden, en dat is 2 en een half uur reizen met ov..
Diermanagement, Hoger Touristisch en Recreatief onderwijs, Media en Entertainment Management of Vrijetijdsmanagement lijken mij leuk, maar die zitten dus allemaal in Leeuwarden..
In Groningen en Zwolle heb je nog Toegepaste Psychologie, waar ik behoorlijke twijfels over heb. Ik vind psychologie best interessant, maar denk dat ik er gek van zou worden als ik me daar constant mee bezig zou houden. Journalistiek vind ik ook erg leuk, maar daar ben ik alweer te laat mee voor de loting. Leraar Engels spreekt me ook wel aan, hoewel ik er een enorme hekel aan heb om voor de klas te presenteren of iets dergelijks. Paardrijlessen geven en dergelijken gaat me dan wel weer super af!
Pfff.. ik weet het niet meer. Het is al juli en ik mag me wel snel op gaan geven, maar hoe kan ik aan een HBO studie beginnen als ik er niet 100% achter sta? Werken is eigenlijk geen optie omdat ik bang ben dat ik er over een jaar net zo tegenover sta als nu. Bovendien hoor ik vaak genoeg dat het moeilijk is om weer aan een studie te beginnen als je een jaar gewerkt hebt.
Iemand tips? Of weet iemand een andere leuke opleiding?
Ik doe afstandsleren docent opleiding geschiedenis in Zwolle en vind het heel fijn zo
Als ik een opleiding voor docent zou gaan volgen zou ik liever in de klas zitten, ook in verband met gebrek aan discipline
dat is wel vervelend.

Ik vind het wel te doen hoor, je went eraan. Ik woon nu wel in Dronten omdat je inderdaad niet heen en weer kunt gaan reizen naar Brabant elke dag.
Maar ik ga wel elk weekend heen en weer. Bovendien is in ieder geval over het algemeen de Stoas erg praktijk gericht, je loopt dus veel stage.