Wat moet ik hier mee? Cijfers hogeschool.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Wat moet ik hier mee? Cijfers hogeschool.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 10:28

Ik heb dit jaar een studie gedaan op het HBO. Gezien de studie niet was wat ik ervan verwachte veranderden mijn ambities snel in het behalen van mijn P en dan alsnog naar de uni te gaan. Ongeveer een dikke week terug kreeg ik het laatste cijfer binnen: Ik had mijn P!!! *\o/* Ook mijn SLB-er mailde me: gefeliciteerd, je hebt hem gehaald, nog even wachten tot de cijfers op portaal staan en dan kon ik mijn getuigschrift ophalen, MAAR....

Het mocht niet zo zijn! Ik krijg zojuist van een tentamen een nieuwe cijferlijst binnen waarop achter mijn studentennummer (die overigens ook nog eens bij de verkeerde klas staat :( ) een dikke vette onvoldoende staat te prijken! :( Terwijl twee weken terug er nog een nette 6,9 stond is die nu vervangen door een 4,2 en geen hertentamen. De hertentamens zijn al geweest en tot vandaag dacht ik gewoon een nette voldoende voor dat tentamen te hebben, dus heb ik me niet ingeschreven en de her niet gemaakt. Er zijn nu geen mogelijkheden voor een her. De docenten willen er niet naar kijken omdat de lijst altijd klopt (buiten het feit dat ik onder de verkeerde klas ben ingedeeld :z ). Ik heb mijn VWO nooit afgerond met een diploma, dus ik was hiervan afhankelijk.

Om er nog een schepje bovenop te doen ben ik al verhuisd na het "goede nieuws" dat ik mijn P had behaald. Maar nu ben ik niet meer toelaatbaar op de uni...

Ik vind dit echt een grove fout van de docenten en ben eigenlijk best boos nu. Wat moet ik hiermee?

annebe

Re: Wat moet ik hier mee? Cijfers hogeschool.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:31

Alsnog dit verhaal uit gaan leggen en kijken of ze er naar willen kijken.
Blijkbaar is er ergens iets niet goed gegaan.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:31

Je zou contact kunnen opnemen met je mentor of decaan of uitleg en een oplossing over de situatie te vragen. Aan de hand van jou verhaal denk ik dat het niet helemaal netjes is gegaan.

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:33

Och wat rot.. lekker geregeld weer daar.

Als het goed is, bestaat er een propedeuse-commissie op jouw hogeschool. Even uitvogelen wie de voorzitter is en dan kan je een extra herkansing aanvragen. Deze moet je waarschijnlijk wel in augustus maken.

Overigens vind ik dat ze je niet echt serieus nemen, heb je wel aangegeven dat je nu met een enorm probleem zit? is de universiteit al ingelicht? misschien willen ze wachten totdat je je extra herkansing in augustus hebt gemaakt?

Ik zou nog even overleggen met je slb-er, studiecoördinator en de voorzitter van de propedeuse-commissie. Hoe sneller hoe beter!!

Succes, hopelijk heb je er wat aan. :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 10:33

Ze willen er niet naar kijken. Ik heb net gebeld en rustig (mijn mailtje was misschien minder netjes omdat ik behoorlijk was geschrokken) uitgelegd wat de situatie is. En ik kreeg een docent aan de lijn waar ik het goed mee kon vinden maar ze willen er niet meer naar kijken, ze zeggen dat het zo klopt en dat ik pech heb gehad. Einde verhaal... |(

Mijn decaan is gister me pensioen gegaan :+ SLB-er heb ik nog niet kunnen bereiken.

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:34

Ohhh ik zie net dat je ook Psychologie wilt gaan doen!! Ik hoop voor je dat het lukt!!

M'n vriend zit ook op Windesheim en zegt dat er wel een propedeuse-commissie aanwezig is!!

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:34

Direct contact opnemen met je SLB-er en de examencommissie! Ik zou echt direct gaan bellen want dit is absoluut niet netjes, je SLB-er heeft zelfs al een felicitatie gemaild dus ik zou het via deze persoon en sowieso de examencommissie spelen. Overigens kun je in het eerste jaar als het goed is ook nog a.h. eind van de zomervakantie een her doen toch (i.g.v. nood)?

Succes maar blijf volhouden hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:36

Dat is zuur. Echt... :(:)

Idd contact opnemen met de examencommissie, verder ook met de studentraad voor dit soort zaken en mobiliseer gewoon iedereen die je maar te pakken krijgt.

Succes!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 10:36

ik zou idd eens naar de examencommissie kunnen stappen. Ik heb nog een mailtje verstuurd met de uitleg van hoe of wat nu aan de hand is met de verhuizing. Als er eind maandag nog geen oplossing is neem in contact op met de RUG om daar het verhaal voor te leggen :j goed idee :)

Oh en een mailtje gestuurd naar mijn SLB-er :P maar die is geloof ik nu erg druk met van alles voor de afsltuiting v/h jaar.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 03-07-09 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:37

Zoek in de studiegids de contactpersoon (hoofd) van de administratie op en vraag of ze er naar willen kijken (zijn ze verplicht, tot 31 augustus ben jij student bij hen).

heb je nog schriftelijk bewijs van de voldoende? Dit mee sturen naar het bedrijfsbureau. Bij ons gaat er helaas ook wel eens iets mis, maar dat is vaak snel opgelost.

Verder kan je nog je onderwijsmanager inschakelen (staat ook in je studiegids) en de examencommissie. Deze beoordeeld of studenten op basis van hun cijfers in aanmerking komen voor hun P.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:38

Wat is het RUG?

Ik zou direct naar de examencommissie stappen, zij maken toch de uiteindelijke beslissing dus kun je beter alle tussenwegen maar direct overslaan.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 10:39

rijksuniversiteit groningen :P

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 10:41

ik heb een mailtje terug van een andere docent, hij wil er wel naar kijken als hij de toegang krijgt van zijn collega, dat wacht ik even af. Ik hoop stiekem namelijk dat die 4,2 niet klopt :o heb een beetje faalangst en dit is wel zo'n situatie waar dat de overhand zou kunnen krijgen ;)

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:45

zo dat is wel heel erg banketstaaf nou ik duim voor je dat ze het rechtzetten en jij alsnog naar de uni kan gaan succes

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 10:54

Mailtje terug van mijn SLB-er: maar studenten uit LBI1 hebben te maken het probleem (2 studenten staan niet eens meer op de lijst) Ze heeft contact opgenomen met de vakgroep. Ik moet even wachten met het contact opnemen met de examencommissie. Er is een andere decaan waarbij ik terecht kan.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 03-07-09 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:54

ik zou hiermee absoluut naar de examencommissie gaan. Hopelijk heb je de mailtjes bewaard, en misschien ook een cijferlijst waar nog die voldoende op staat?

Heel veel succes!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 10:56

De eerste lijsten waar is steeds met een voldoende sta, staan op blackboard. Ik heb ze opgeslagen op de laptop.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:59

HBO... praat me er niet van.
Ik zou indd iedereen echt op zn kop zitten en erachteraan gaan. Ook je evt nieuwe UNI er op attent maken dat het zo is gegaan en dat je anders had verwacht.

hihi, gewoon die eerdere lijst uitprinten en meenemen en ze confronteren met het feit dat je blij bent gemaakt om niets.

naffie

Een cijfersuitslag is altijd een voorlopige uitslag. Daar kun je geen rechten uit halen.
Echter je geeft aan dat het definitieve cijfer pas bepaald werd, nadat de herkansing al geweest is. Dat mag dus niet. Op de hogeschool waar ik vanop de hoogte ben, moet de definitieve uitslag minimaal 5 werkdagen voor de herkansing gegeven worden. Kijk eens of je de regels van jou hogeschool kan vinden in studentenstatuut.
Je moet zo spoedig mogelijk een brief schrijven naar de examencommissie. Stuur deze in kopie aan je SLB begeleider. Zij zullen zich buigen over deze situatie. Je kan altijd nog hogerop, maar kijk of je er uit kan komen met de examencommissie.
Laatst bijgewerkt door naffie op 03-07-09 11:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Marleen

MLoeser schreef:
De eerste lijsten waar is steeds met een voldoende sta, staan op blackboard. Ik heb ze opgeslagen op de laptop.

Goedzo, nou ik hoop dat het lukt!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:14

MLoeser schreef:

Cijfer heeft niet correct in de cijferadministratie gestaan, dus in je echte cijferlijst? Want uitslagen op blackboard zijn onder voorbehoud van wijzigingen, cijferasministratie (bij ons osiris) is definitief.

Succes!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 11:20

er staan nu 2 lijsten (cijferlijst van dit tentamen met alle studenten erop) op Bb bij de cursus. De nieuwste met de onvoldoende na de herkansingen, en 4x een lijst voor de herkansing waar consequent een voldoende staat. De vakgroep zet volgende week de cijfers pas definitief op portaal, dus eigenlijk heb ik nog geen poot om om te staan, maar ik heb wel recht op een her, doordat ik die nu heb gemist omdat op alle lijsten voor mijn her steeds een voldoende stond, en ik er dus vanuit ging een voldoende te hebben, en geen her heb gedaan. Op de nieuwste lijst staat dus die onvoldoende: de lijst die naar de her (2 dagen terug was de her) is gepubliceerd.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:38

Zo te lezen is er een fout gemaakt en mocht je een onvoldoende hebben dan zal je inderdaad recht hebben op een herkansing. Beetje slordig..

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 17:05

het is toch goed gekomen, na wat heen en weer gemail, waarin ze aangaven dat ik vast verkeerd heb gekeken en dat anders gewoon die 4,2 staat, is de laatste, definitieve lijst gepubliceerd, en daar staat alles weer zoals het hoort! Gelukkig.

Ze gaven zelf toe dat ze "een foutje" (!) hebben gemaakt.... zozo heel bescheiden, maar toch. Domme lui ik heb het wel tot hier zitten met ze, pfffff. Maar goed het is toch goed gekomen.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:11

dus je hoeft nu geen her te doen??