Thuisstudie, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Thuisstudie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 21:24

Hallo Bokkers,

Wegens allerlei omstandigheden ga ik binnenkort starten met een thuisstudie van de LOI 'Dierverzorging' (studie is aangevraagd en word zsm toegestuurd).

Zijn er ook meer Bokkers die een thuisstudie doen?? En wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ben zelf heel benieuwd hoe het me zal bevallen en heb best zin om ermee aan de slag te gaan. Dus laat maar komen die studie ;) .

Groetjes,
Anne

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:27

Ik volg de 'thuisstudie' hbo geschiedenis via het LOI, maar is in samenwerking met Windesheim in zwolle. Betekend dat ik alles zelf doe, maar wel tentamens maak op school en stage moet lopen.

het bevalt me prima, maar je moet wel enorme discipline hebben, omdat je alles zelf moet doen. Er is niemand die zegt wat je moet doen of wanneer het klaar moet zijn en dat is in het begin wel even lastig. Tis echt plannen, plannen en nog eens plannen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 17:55

Dat van discipline hebben geloof ik graag ja! Er is nu helemaal niemand meer die je even achter de broek kan zitten(in de vorm van een docent ed).
Ik wil voor mezelf ook een mooi schema gaan maken(ook proberen om op vaste tijden te werken ed) en me dan daar zoveel mogelijk aan gaan houden(overmacht voorbehouden natuurlijk).

Maar ik heb er wel zin in en ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:27

Ik heb in word een tabellen schema gemaakt met de dagen erboven en schrijf dat voor mezelf elke school periode in vanaf de 1e tentamens tot de tentamens van de volgende periode. ZO hou ik mooi overzicht :) (dat is het voordeel dat ik nog wel schoolse tentamens heb) Maar schema's maken werkt wel :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 19:17

Dat is ook wel een idee inderdaad! Ik hoef alleen examens ed te doen bij de LOI. Maar ik kan natuurlijk wel voor mezelf een limiet stellen wanneer ik een bepaald iets af heb en daarnaar toe werken!

LadyLynn

Re: Thuisstudie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:19

ik vraag me al heel lang af of het thuisstuderen beperkt is qua opleidingen. Of kun je gewoon elke studie aanvragen via het LOI??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:21

Wat ik mij eigenlijk afvraag is of je met een thuisstudie wel een baan kan krijgen, je kan bijvoorbeeld de thuisstudie verzorgende doen maar waar haal je dan je ervaring vandaan? Ik zou tenminste liever niet iemand aannemen met alleen een thuisstudie zonder stage.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 12:32

Ik moet bij die studie ook gewoon 24 weken stage lopen(960 uur dacht ik) en in totaal zijn er 3 praktijkdagen. Dus stage-ervaring krijg je ook gewoon.

Ik zou niet weten in hoeverre thuisstudie beperkt is qua opleidingen ;) . Denk dat je met dagonderwijs toch wel meer mogelijkhedene hebt, maar de dingen die mij aantrokken werden wel aangeboden.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:39

Ja hier 1 en ga binnenkort de MBA boekhouding niveau toe. :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:40

Ik doe science of the mind, en ik geef daar zelf ook workshops en zo over.Het is pittig maar erg leerzaam.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:50

breezy302 schreef:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is of je met een thuisstudie wel een baan kan krijgen, je kan bijvoorbeeld de thuisstudie verzorgende doen maar waar haal je dan je ervaring vandaan? Ik zou tenminste liever niet iemand aannemen met alleen een thuisstudie zonder stage.

En ik loop net zoveel stage als de voltijdstudenten geschiedenis, dus wat dat betreft weinig verschil..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:30

Ik heb hem vorige week aangevraagd en ga er deze week mee beginnen. (Secretaresse) Ben erg benieuwd.

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:37

Ik ben in Juni begonnen met de cursus inleiding klinische psychologie.
Erg leuk maar ik mis wel een stukje discipline..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:40

brudoe schreef:
Ik ben in Juni begonnen met de cursus inleiding klinische psychologie.
Erg leuk maar ik mis wel een stukje discipline..

dan zal ik daar maar eens hard aan gaan werken als je het wilt afbrengen, want er zitten geen docenten achter je broek aan met data's waarop je het af moet hebben of mede studenten met wie je rekening moet houden ;)

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:58

Ik weet van mezelf dat ik de dicipline niet heb en daarom begin ik er niet aan. Petje af voor iedereen die dit kan!

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:19

Ik ben net begonnen met een thuisstudie doktersassistente. Natuurlijk heb je hierbij ook praktijkdagen en 770 uur stage. Ik heb er onwijs veel zin in :):)
Schema maken is een goede tip +:)+ Ga ik ook even doen :j

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:16

Ik heb mijn schema's gemaakt en ik ga me vandaag ook maar alvast inschrijven voor mijn eerste drie examens in oktober :j

Anne, heb jij je studie al binnen? En ben je al bezig? Is het leuk?

En gaat het bij de rest ook goed?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 13:17

Ja ik heb afgelopen vrijdag mijn studie binnegekregen en alles even geordend(heb vrij studietempo dus krijg alles in 1x binnen, wat 1 grote chaos was ;) ). Er zit een schema bij met dingen die je per maand 'moet' doen en daar ben ik mee begonnen. Tot nu toe bevalt me dat prima. Wat ik ook nog wel even ga doen is een schema voor mezelf maken waar ik me dan aan zal gaan houden.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:37

ijssnuiver schreef:
(heb vrij studietempo dus krijg alles in 1x binnen, wat 1 grote chaos was ;) ).

Hihi, ja, dat zal best.
Schema maken is echt fijn :j Maakt het voor jezelf een stuk overzichtelijker.
Hoe lang duurt jouw opleiding?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 16:13

2 jaar. En volgens LOI is het wanneer je 1 uur per dag studeert ook in die 2 jaar te lukken. 1 uur op een dag is natuurlijk appeltje eitje, dus wil wel proberen om het sneller te doen(vandaar ook vrij studietempo).

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:55

Ik ben sinds een paar maanden voor de tweede keer via het NTI een zelfstudie gestart.

2 jaar geleden ben ik daar begonnen met MKB van 6 maanden, moest ik toen een half jaar verlengen ivm verhuizing en dergelijke (dat was gratis) je werkt gewoon lekker in je eigen tempo en je doet examen wanneer je klaar bent, werkte voor mij heel erg goed.

Dit jaar april ben ik na heel lang nadenken en andere problemen overbruggen begonnen aan Apothekersassistent, dit wel wat meer aanpoten omdat de opleiding 1,5 jaar is en ik wil naast de paarden gewoon nog een ander goed vak leren waar ik op terug kan vallen. Deze opleiding bevat examen over ieder boek, dat is nu al 1 boek per maand (6 maanden, 6 examens) dus flink aanpoten. Daarnaast heb ik nog 10 praktijkdagen en moet ik stage lopen, ik geloof ook iets van 960 uur of iets minder. Pas wanneer ik hier allemaal voor slaag ben ik binnen.

Het vergt wat discipline maar dan heb je ook wel wat ;)

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:15

Dat is dan zeker wel te doen, Anne :j +:)+

Raimondlover: Apothekersassistent wil ik hierna ook nog gaan doen denk ik, als ik klaar ben met doktersassistent. Die kun je dan verkort doen. Ik twijfelde heel erg tussen de twee. Waar doe jij het?

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:19

Ik doe de opleiding Life Coach via het NHA, bevalt me prima. Het huiswerk wordt netjes nagekeken en gauw teruggestuurd.
Ben erg te spreken over de organisatie. Je moet inderdaad wel erg stevig in je schoenen staan en jezelf een schop onder de kont kunnen geven. Je hebt niemand die je even bijstuurt oid.

Ben trouwens ook bezig met een taalcursus Duits bij het NHA. Ook die bevalt prima.