Ervaringen talenscholen in Engeland?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kyle

Ervaringen talenscholen in Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 13:24

Het is zover... Het is zomer én ik ben afgestudeerd als vertaler (ook in het Engels), maar ik zou graag mijn spreekvaardigheid nog wat opkrikken. Daarom dacht ik eraan om 2 weekjes naar Engeland te gaan.
Alleen, het is allemaal erg duur, en dan wil ik er wel kwaliteit voor in de plaats krijgen!
Er moet dus les gegeven worden door native speakers, en je moet er echt wel iets bij leren.
Het liefst zou ik naar Cambridge of Oxford gaan, gewoon voor het accent. :+:

Heeft iemand daar ervaringen mee? Ik zoek eigenlijk dé gouden tip. Iemand die me een school kan aanraden waar leerlingen echt iets bijleren op een voldoende hoog niveau.
Ook negatieve ervaringen mogen, zodat ik al weet waar ik niét naartoe moet... :roll:

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Ervaringen talenscholen in Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:40

Ik heb teveel negatieve reacties gehoord over EF, dus mocht je met een organisatie gaan.. Zou ik daar niet voor kiezen. ;)
Het Brits accent is inderdaad erg mooi, maar ga je daarvoor alleen naar een talencursus? Want in 2 weken meet je jezelf geen nieuw accent aan..
Maar goed, als je gaat, veel succes en plezier. Het is tenslotte een nuttige maar ook leuke manier (volgens de verhalen dan) om je spreekvaardigheid te uppen. :D

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 13:44

Dank je! Tja, EF is wel de grootste 'leverancier' laten we maar zeggen...
En ik zou het liefste naar Oxford of Cambridge gaan omdat ze daar zo'n mooi accent hebben. Natuurlijk kom ik niet terug als een perfecte native speaker, dat weet ik ook wel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:09

EF klinkt idd hartstikke leuk allemaal, maar het valt blijkbaar helaas toch flink tegen.. Er was zelfs een site opgericht waar iedereen met zijn klacht/verhaal op terecht kon, www.EFellende.nl, maar die hebben ze uit de lucht moeten halen.
Over dat accent aanmeten bedoelde ik ook niet negatief ofzo hoor! Maar dat snap je hopelijk wel. :)
Misschien is www.interlanguage.nl iets? Oxford en Cambridge staan daar ook bij als steden.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:11

Ikzelf ben met EF naar Nice gegaan in Frankrijk en ben er niets anders dan heel positief over!

Verder kan ik je helaas niet helpen maar wilde dit toch even kwijt!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:12

Ik ben vorige zomer via studytravel naar Bristol geweest. Ik ben toen drie weken geweest en achteraf bekeken vond ik dat te kort. Omdat ik midden in de zomervakantie zat waren er ook wel mensen die het te veel als vakantie zagen en minder serieus bezig waren. Buiten de vakantie schijnt dat veel beter te zijn, in verhouding meer mensen die er voor langere tijd zitten. Ik vond de tijd die er daadwerkelijk echt aan je uitspraak werd besteed wel beperkt, het voordeel zat hem er voor mij meer in dat je de hele dag Engels moet praten en daardoor creatiever met de taal wordt.
Waarom Bristol? Deels de prijs, Londen, Oxford, Cambridge waren al duurder en voor de vakantie kwam daar nog een toeslag bij. En Bristol heeft een rechtstreekse vlucht met Amsterdam. En het bleek een leuke stad te zijn, de school lag in een mooie wijk en ook het centrum was op loopafstand
Ik zat daar in een gastgezin met een Braziliaans, een Frans, een Pools en een Zwitsers meisje, al die culturen was ook leuk. Die zaten wel allemaal in andere klassen.
Bij studytravel was alles in ieder geval netjes geregeld, dus wat dat betreft kan ik je die aanraden.

Als het je puur gaat om spreekvaardigheid op te doen kan je misschien ook voor vrijwilligerswerk of zo kijken, daar heb je dan mogelijk meer aan.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:28

Ik kan alleen maar zeggen dat je niet naar EF moet gaan voor native speakers! Ik heb dat wel gedaan en ben naar Cambridge gegaan met hetzelfde idee als jij. Hoewel het leuke weken waren, viel het niveau van Engels erg tegen en het grootste deel van de docenten waren geen native speakers, toch jammer van zoveel geld.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 15:10

Okee, dan vermijd ik EF toch maar liever... Het moeten voor mij toch echt wel native speakers zijn, anders kan ik er zelf wel les gaan geven
En vrijwilligerswerk is wel een goed idee, maar ik wil ook echt wel begeleid worden met lessen.
En Nueve, kweet wel dat je dat van dat accent niet verkeerd bedoelde ;)
Kga even kijken naar interlingua en studytravel!
Heb je trouwens zelf ervaring met interlingua, Nueve?

Meer tips zijn nog steeds welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:14

Nee, (nog) geen ervaring met Interlanguage, ben er dus wel mee bezig om misschien zelf met die organisatie te gaan (maar dan voor college).
Eerste indruk ervan is in ieder geval goed. Maar ja, dat hoeft niet altijd veel te zeggen, als je kijkt naar EF (bij sommigen).

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 19:40

Wow, interlingua en studytravel zijn nòg duurder dan EF!
Heeft er iemand ervaring met http://www.into.uk.com/brochures/englis ... preads.pdf ?
Dat hangt aan een universiteit, daarom heb ik daar al meer vertrouwen in. Alleen geven ze in de brochure niet veel extra informatie...

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:58

Als ik naar Bristol kijk zitten er met de huidige koers best wel verschillen tussen studytravel en als je direct bij die school zou boeken. Op twee weken scheelt dat 200 euro.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 06:43

Ik ben dit voorjaar twee weken naar Bournemouth geweest om mijn spreekvaardigheid wat op te krikken.
Is me ontzettend goed bevallen. Ik zat wel in een groep met veel Spaanse en Italiaanse mensen, waardoor het niveau iets lager lag dan ik aan had gekund, maar door de kleine groepen heb ik toch veel begeleiding gehad.

Ik ben in Bournemouth geweest (zuidkust), daar zitten erg veel taalscholen en de kwaliteit is over het algemeen goed. Meeste scholen werken met een gastgezin en dat maakt het helemaal leuk.
Ben zelf bij Kingsmore international geweest, maar er zitten in totaal iets van 15 verschillende taalscholen in Bournemouth. Heb over geen enkele slechte verhalen gehoord en ze werken voor zover ik weet allemaal met native speakers.