Ik zit met een "probleem", hier mijn verhaal.
Ik ben net geslaagd op VMBO-TL, heb me ingeschreven voor secetaresse niveau 3, bij Davinici, zij vertelde mij dat ik na het eerste jaar dat ik dan door kon stromen naar directiesecetaresse (niveau 4) , nadat ik even op internet had gekeken bij de Davinci website vond ik Juridisch medewerker (niveau 4) wat mij ook erg leuk lijkt! Als ik Juridisch medewerker wil gaan doen, dan wil ik daarna zowiso naar het HBO en daar m'n opleiding verder volgen en dan tot notaris.
Ik heb zelf altijd al notaris willen worden, maar ik denk dat het zo zwaar is die opleiding en dat ik het niet haal.
Aan de ene kant wil ik (na het eerste jaar van de secetaresse opleiding) gelijk daarna doorstromen naar Juridisch medewerker, omdat dat mij gewoon superleuk lijkt en omdat ik altijd al notaris wil worden, maar aan de andere kant, directiesecetaresse lijkt mij ook heel erg leuk omdat ik dat ookal een beetje heb gedaan met mn vakantiewerk ( dossiers uitzoeken, dingen opzoeken, mensen bellen etc.)
Ook ben ik redelijk goed in talen (7-ens) voor frans en duits, engels spreken kan ik wel gewoon, alleen door die luistertoetsen is het heel erg naar beneden gegaan naar een 6 ( zelfde geld voor Nederlands.) Ook vind ik het leuk om brieven te schrijven, dingen uit te zoeken e.d.
Ik zit zelf heel erg te twijfelen, want als ik voor Juridisch medewerker ga wil ik ook gelijk voor notaris gaan, ik zou dan rond de 19/20 zijn als ik met mn rechtenstudie begin. Als ik gewoon voor directie secetaresse ga zou ik ook rond de 19/20 zijn, maar dan wil ik daarna gelijk werken.
Kan iemand mij uitleggen wat je precies moet doen bij directiesecetaresse en bij Juridisch medewerker, aangezien er wel wat dingen ook overeen komen met elkaar. En ik wil ook graag mn talen erin houden. Frans lukt niet met de secetaresse opleiding, maar daar krijg ik dan Spaans voor in de plaats

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want zit zelf heel erg te twijfelen, weet iemand welke opleiding het beste bij me past, en ook bij mn intresses liggen, ik denk dat het makkelijker oordelen is voor iemand die zelf die opleiding doet, en daarover kan oordelen, of een samenvattend stukje plaatst wat je ongeveer moet doen op die opleiding ?
Alvast bedankt!