Gezocht: MBO paard opleiding voor de avonden!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__karin__

Gezocht: MBO paard opleiding voor de avonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 11:59

Hallo!!

Ik ben nu een hbo student die Groen, Zorg en Onderwijs studeer op Stoas Hogeschool.
Nu wil ik graag een mbo paard opleiding er naast gaan volgen. -:)

Het liefst in de avond uren, dus een soort van thuisopleiding.

Ik heb al gezocht op bokt en op internet, maar kan niks vinden. :?

Heeft iemand een idee? :)*

__karin__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 17:44

Niemand?

Zijn er dan anders cursussen die je erbij kunt doen? En krijg je er dan een 'bewijs' van?

Romyv

Re: Gezocht: MBO paard opleiding voor de avonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:29

Er zijn der zat!! In barneveld, maasland, dord ed. zitten hele goede opleidingen (barneveld en dord geven zowiezo ook avond opleidingen) maar wat er aan jou kan van eht land zit weet ik niet..

Ik zou zeggen: google'n!

__karin__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 11:14

Bedankt Romyv!
Ik heb inderdaad al gegoogeld!
Maar ik kom bij heel veel opleidingen dan bbl of bol tegen. Dan kan het wel een opleiding zijn waarbij je weinig op school zit, maar dan moet je wel 4 dagen in de week bij een bedrijf fulltime werken.

Ik heb nu wel inderdaad 1tje in barneveld gevonden. http://www.cursuscentrum.nl/
Maar op het wellantcollege zijn als ik het goed lees alleen bbl en bol opleidingen.

Ik woon in Zwolle, maar wil best voor 1 dag in de week een eindje rijden.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:46

daar ga je zowiezo niet aan ontkomen omdat dat de wettelijke regelgeving is omtrent BBL opleidingen :=

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:59

Als je een cursus wilt gaan volgen dat over paarden gaat dan raad ik Barneveld aan. zij geven erg goede cursussen.
Het is een eindje reizen vanuit Zwolle maar wel te doen als je het eens in de week doet. Ik wil er ook een keer een cursus gaan volgen.
Ik weet niet of ze ook bbl-opleidingen geven maar daar kun je wel naar informeren of op de website kijken.

__karin__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 13:04

Bedankt Carolo, jij bedoet dus ook ook van het PTC?

Ik ben dus juist niet op zoek naar een BBL of BOL opleiding, maar na een cursus.. (die best een poos mag duren)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:06

Ik ga eind van het jaar en anders begin volgend jaar beginnen met een cursus van Barneveld.
Wat wel jammer is, is dat je nu vaak een tijd moet wachten voordat er nieuwe cursussen aangeboden worden omdat ze net begonnen zijn.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:23

Ik ben CAH'er op de school naast je :+ , en ik studeer Hippische Bedrijfskunde. Voor mijn studie moesten we ook regelmatig naar PTC+ Barneveld, en ik kan je zeggen dat ik alles behalve tevreden daarover ben. Ik zou het je dan ook willen afraden om daar heen te gaan voor een cursus. Die mensen zitten helemaal vast in hun eigen denkwijze en alleen wat zij doen is goed in hun ogen.
Klein voorbeeldje: we kregen daar aangeleerd om te bandageren met onderlappen; we moesten de onderlappen overlappen over de pezen heen.. Mijn stagebegeleidster van toen viel bijna van haar stoel toen ze dat hoorde. Ook werd er tegen mij gezegd door de mensen daar dat ik bij voorbaat al gezakt was voor het examen wanneer ik geen stalschoenen droeg. Dat geeft wel een beeld denk ik.

Verder werd er regelmatig door verschillende docenten van daar gezegd dat ze het niet eens waren met bepaalde behandelwijzen, maar dat ze dat eigenlijk niet mochten zeggen van hun baas en dat ze alleen de manier van hun baas mochten volgen, hoewel ze goede argumenten hadden voor hun eigen methode.