Dierverzorging bij de LOI, stageuren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Dierverzorging bij de LOI, stageuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 17:59

Hallo, even een vraagje,

ik heb 1,5 jaar van de 3-jarige opleiding van dierverzorging nivo 3 afgerond en heb ook de nodige certificaten hiervoor, nu om meerdere redenen ben ik gestopt met het volgen van de opleiding bij de school en helaas heb ik de pech gehad om ontslagen te worden bij het bedrijf waar ik toen werkte wegens geldgebrek en teveel personeel, ik kwam als laatste en ging er dus ook als eerste uit.

Nu werk ik bij mijn ouders in het restaurant in de middaguren en in de ochtenuren heb ik mijn eigen hondenuitlaatservice, die zal binnenkort mijn werk in het restaurant over gaan nemen, dus ik stop dan bij het restaurant en houd mij alleen nog beizg met de uitlaatservice.

Nou heb ik toch graag mijn diploma voor deze opleiding maar de LOI vraagt van mij dat ik 960 uur stageloop en dat kán ik gewoon niet, niet qua inkomsten en niet qua tijd, ik heb eerder al contact met de LOI hierover opgenomen dat het niet haalbaar is voor mij, dat ik er al 1,5 jaar school op heb zitten én dat ik al 5 jaar werkervaring heb in een hondenuitlaatservice én 2 jaar in een dierenwinkel die bij elkaar goed zijn voor zo'n 12000 ja, twaalfduizend uren werk in de branch. En dan heb ik het nog niet eens over de uren die ik heb gestopt in mijn eigen hondenuitlaatservice. Maar de LOI zegt nee, geen vermindering op die uren, ook niet als je kan bewijzen dat je een aantal praktijkopdrachten al hebt gedaan, het maakt niet uit, jij MOET die 960 uur draaien. Eindconclusie: Ik kan mijn opleiding niet afmaken.

Nou wil ik geen discussie over wat ik wel of niet moet doen met de uren die ik werk en die ik stage zou moeten lopen, dat kan ik zelf wel beslissen, wat ik wil weten is: Is er een bepaald persoon binnen de LOI die ik zou kunnen spreken over dit onderwerp (ik heb al een paar personen aan de telefoon gehad die mij niet zo vriendelijk duidelijk maakten dat ik erg lastig was) en ik heb kopieeen van mijn certificaten gemaakt etc en mijn contracten die bewezen dat ik een X aantal uur heb gewerkt in de branch, maar hier geen enkele reactie op gehad. Dus: Wie kan ik bereiken over die probleem en hoe, of hebben jullie een beter idee? Een andere school? Alle tips zijn welkom, maar aub geen discussie over of ik dagen zou opgeven met mijn uitlaatservice en/of het werk bij mijn ouders, dit is gewoon niet mogelijk.

Alvast bedankt!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:44

Je zult vast ook stage opdrachten moeten maken. Stage hoort nou eenmaal bij de opleiding. Natuurlijk zou het fijn zijn dat ze er soepel mee om zouden gaan omdat je al ervaring hebt. Maar mensen die opleiding dierverzorging gewoon op school volgen moeten ook stage lopen ook al heb je al jaren lang ervaring met beesten verzorgen thuis of ergens anders.

Dus er zit niets anders op dan stage uren draaien want ik ken geen één school die je zonder stageuren laat slagen. Dan maar je weekenden en vakanties opofferen om stage te lopen en zo toch aan je uren te komen. Het zijn "maar" 120 dagen in princiepe en ligt er maar net aan hoe graag je het papiertje wilt halen...

Daarbij wist je van te voren dat je stage moest lopen. Dus had je voordat je begon al kunnen gaan informeren naar de mogelijkheden en of je evt. vrijstelling zou kunnen krijgen.

Xyris

Re: Dierverzorging bij de LOI, stageuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 19:13

Ja dat is het punt, ik wist dat ik die uren moest doen, het was toen geen probleem todat ik werd ontslagen wegens 'geldgebrek' en ik werk al van maandag t/m zaterdag, het enige wat ik vrij heb en dat de winkels open zijn is op vrijdagavonden..

Thats_Me

Re: Dierverzorging bij de LOI, stageuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:15

Maar stage hoef je niet in een dierenwinkel te lopen natuurlijk ;)

Ik weet niet of je voor het LOI ook bij aequor aangesloten bedrijven moet stagelopen? Want dat is met opleiding dierverzorging wel :j Maar dan kun je ook op stallen, boerderijen, dierenasiels, kinderboerderij etc. terecht. Dan maar zondag ook aan de bak. Is vaak ook nog erg leuk werk :j maar goed vrijetijd is dan ver te zoeken..