Ik ben Anniek en voor mijn opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening doe ik een onderzoek naar alcohol gebruik onder jongeren (10 - 16 jaar) Om een beter beeld te krijgen over dit onderwerp heb ik een enquête opgesteld.
Ik zou echt heel erg bij gebaat zijn als jullie deze enquête voor willen invullen!
Ik wilde 'm in gaan vullen, maar dat gaat niet Ik krijg niet de mogelijkheid om mijn antwoorden in te vullen
Er zou bijv. bij 'hoeveel dagen drink je per week' ook de optie 0 moeten staan, bij of je mag uitgaan van je ouders dat je dat nooit hebt gevraagd (heb er zelf niet echt behoefte aan). Dat soort dingen Of of mijn ouders weten dat ik drink? Nee, want dat doe ik ook niet
Snap je?
Niekkie86
Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-09 14:20
Snap wat je bedoelt. Maar daarom staat er ook die laatste vraag.. daar zou je neer kunnen zetten dat jij bewust niet drinkt.. En bij hoeveel drink je op een avond zou je dan 0-2 glazen invullen.. dan is het voor mij ook wel duidelijk dat je weinig tot niks drinkt.
Ik heb de enquete even aangepast. Bedankt voor de opmerking. Nu kan je ook invullen n.v.t.. wanneer je bijvoorbeeld helemaal niet drinkt.
Iedereen die 'm al heeft ingevuld.. bedankt!
ga ik m zo even doen
Niekkie86
Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-09 17:11
Bedankt voor het invullen allemaal. Hoe meer hoe beter
Ik was benieuwd of ik ook een discussie kan losmaken bij jullie over dit onderwerp.
Want hoe denken jullie eigenlijk zelf over alcohol gebruik..? Hoe vinden jullie de discussie die nu gaande is over het verhogen van de leeftijdsgrens voor het verkrijgen van alcohol..? Hoe denken jullie over de nieuwsberichten dat 'comazuipen' een nieuwe trend lijkt te worden..?
Worden er bij jullie op school bijvoorbeeld op de schoolfeesten alcohol geschonken? Gaan jullie wel eens naar 'fris' feesten?
Waarom drinken wij alcohol? Vinden we het echt lekker? Of is het net zoiets als roken.. je begint eraan om er bij te horen..?
Laat het even weten!
Olijkje
Geplaatst: 28-06-09 17:23
Ik heb hem ingevuld!
Enne op schoolfeesten wordt volop gedronken!
_danieke_
Geplaatst: 28-06-09 17:26
ik vind zelf dat een beetje alcohol wel mag, zolang ej maar maat weet te houden.
ik denk dat de leeftijds grens verhogen geen nut heeft, want ze zoeken wel andere manieren om toch aan alcohol te komen.
dat coma zuipen is gewoon zielig gedoe, alcohol is lekker maar je moet niet meer gan drinken dan goed voor je is.
bij ons op school worden geen feesten met drank gehouden, buiten om school wel.
nope ik ga nooit naar fris feesten, waarom ? omdat er bij alle feestjes waar ik heen ga alcohol is.
ik drink alcohol omdat ik het echt lekker vind. ik zou het ook niet doen omdat het stoer is, want daarvoor kost het veelste veel geld !
Ik vind dat als je bijvoorbeeld uit gaat, of een feestje hebt je best alcohol mag nuttigen. Niet te veel want er is niks aan als je dronken bent. Sommigen zuipen zich in coma alleen maar omdat ze het stoer vinden, dit vindt ik echt zielig. Leeftijdsverhoging heeft ook geen zin want ze komen toch wel aan drank. Laat het iemand anders halen en je hebt het. Zo simpel is het gewoon, dat houdt je toch niet tegen. Als je de leeftijdsgrens alleen maar gaat verhogen en er strenger op gaat controleren zullen ook alleen maar meer jongeren van een jaar of 13 meer gaan drinken omdat het stoer is om iets te doen wat niet mag. Als je iets gaat verbieden doen ze het juist! Dit is gewoon zo, en dan heeft het geen zin om het te verbieden.