Ik ga stoppen met werken en terug naar school.. Nu wil ik echt suuuper graag bij de land/luchtmacht..
Nu zit het zo; ik heb een hartafwijking, namelijk een kunsthartklep.. Ik kan gewoon alles, ik slik alleen iedere dag medicijnen (bloedverdunners, zodat het bloed niet stolt bij de hartklep) Maar nu heb ik een voorlichting aangevraagd en in die brief stond;
U voldoet aan de eisen als u: -geen medicijnen gebruik of medische beperkingen
Maar je hebt toch ook andere taken bij de land/lucht macht waar dat toch niks tot weinig uitmaakt.. Ik vind het echt heel jammer en baal enorm..
Een klant vertelde mij laatst dat haar zoon bij de maressouchee (hoe spel je dat?) is afgewezen.. omdat hij een bril heeft.. En hij werkt nu bij de luchtmacht (terwijl je, volgens mij, juist bij de luchtmacht moet worden afgewezen op die bril)
Misschien dat iemand hier weet of iemand kent die bij de land/luchtmacht zit, of er ook andere taken zijn waarop je niet wordt afgewezen op je medicijnen gebruik.. Ik wil het echt en ik heb nog steeds hoop dat het misschien lukt..
Staat er in die brief geen telefoonnummer oid? Zij kunnen je denk ik een duidelijker antwoord geven dan Bokkers.
sologirl
Geplaatst: 27-06-09 20:18
Je wordt bij de luchtmacht niet automatisch afgewezen als je een bril hebt. Maar het lijkt me wel vrij duidelijk wat er in de brief staat en dat is dat ze geen mensen aannemen die beperkingen hebben zoals jij. Sorry beetje bot geformuleerd Maar in wat voor functie zie je jezelf? Een kantoorbaan bij de land/luchtmacht is, lijkt mij, geen probleem. Je zal alleen niet als soldaat of hospik etc. aan de slag kunnen.
Ik zou even een belletje geven, lijkt me het handigst!
quera
Geplaatst: 27-06-09 20:23
bij ons mocht je inderdaad bepaalde medicatie niet gebruiken. maar bijv. ritalin voor mensen met ADHD dat mocht weer wel. ik zou gewoon even bellen
in princiepe moet iedereeen die in dienst is van defentie op uitzending kunnen, daar geld dus voor dat je geen fysieke beperkingen of chronische medicatie gebruik mag hebben.. Als jij een kantoorbaan wilt bij de landmacht, kan je gaan voor een burger functie (administratie, consullente bij de banenwinkel ed.) maar niet voor een functie waarbij je op de loonlijst van de land/luchtmacht zelf staat..
Voor meer info moet je gewoon de banenwinkel van defentie raadplegen, zij weten het meeste over waar je wat kan doen!