Woordjes leren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Woordjes leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 19:57

Hooi! ik heb morgen een engels schoolexamen. (4 havo). en ik ben al heel lang woordjes aan het leren, maar het lukt me niet, overlezen, overschrijven, wrts...

Ik onthoud het gewoon niet.. iemand nog tips?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:59

http://www.teach2000.nl Onwijse aanrader! Kan je ondertussen ook nog blijven bokken :P Het werkte bij mij altijd super! Geloof dat het wel hetzelfde als wrts is. En anders zit er niets anders op dan jezelf en je boek op te sluiten in je kamer!

Goof

Re: Woordjes leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:02

Kaartjes maken, op de voorkant het Engelse woord schrijven, op de achterkant het Nederlandse woord. En dan gewoon oefenen.
Of maak losse kaartjes waarop je de Engelse en Nederlandse woorden zet en maak er een memoryspel van voor jezelf. Gooi ze allemaal op tafel en zoek de vertalingen bij de Engelse woorden die je ziet liggen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:05

Inderdaad zoals Goof zegt, of wat ik altijd deed waren de woordjes in blokken verdelen, en blok voor blok leren tot ik het kende :)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 20:05

@ Goof, leuk idee, maar het zijn zo'n 1000 woordjes. :o
@ LizMD dankje voor de tip, ik ben ook al hard bezig met wrts.. maar het probleem met mij dat ik, als ik eindelijk een woordje weet, en hij komt 20 woordjes later weer.. dan ben ik hm vergeten, en haal ik dingen door elkaar :o oohooh ik ben zo'n kluns :O

bedankt voor jullie reacties!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:11

Ah, dat zijn er wat veel ja.
Maar ik denk wel dat je een ietsiepietsie laat erachter komt dat je het niet geleerd krijgt aangezien je toets morgen al is....

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 20:12

Nou, ik had ze zegmaar al geleerd vorige week.. alleen nu ging ik dus vanochtend verder (ik kon niet eerder verder gaan door de vele verslagen etc.) en toen kwam ik erachter dat ik alles was vergeten *zucht*.. maarja.. ik ga maar weer verder. :)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:12

vinurr schreef:
@ LizMD dankje voor de tip, ik ben ook al hard bezig met wrts.. maar het probleem met mij dat ik, als ik eindelijk een woordje weet, en hij komt 20 woordjes later weer.. dan ben ik hm vergeten, en haal ik dingen door elkaar :o oohooh ik ben zo'n kluns :O

Blijven herhalen, ik heb met dat programma laatst 360 woordjes nagenoeg allemaal in m'n hoofd gestampt in 2 avonden.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:07

vinurr schreef:
@ Goof, leuk idee, maar het zijn zo'n 1000 woordjes. :o

Dan moet je kleinere lijsten maken. In plaats van lijsten van 30 woorden nu lijsten van 10.
En dan telkens die lijsten weer herhalen enzo.

Succes ermee in ieder geval!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 08:55

Ik doe het ook altijd per deel. Ik weet niet hoe het bij jullie verdeeld is, maar bij ons had je lessen van 30 woordjes ongeveer, dan voer je ze per 30 in en dan overhoor je die lijst tot je alle woordjes weet, dan ga je naar de volgende, en doe je hetzelfde, daarna nog 1 les erbij doen en als je die kent de vorige 2 nog even herhalen en kijken of je ze nog weet.
Als je het zo herhaalt blijft het beter hangen.
Hoewel 1000 woordjes wel erg veel is inderdaad :P
Ik ben zelf ook altijd de woordjes de dag na de toets alweer vergeten zowat, maar voor de toets zelf lukt het me om ze allemaal te onthouden xD (hoewel dat 100 woordjes zijn, en jij er natuurlijk 10 x zoveel moet weten xD)

Zit ook in 4 havo, maar hebben hier nog geen schoolexamens voor Engels gelukkig... hoogstens wat leesteksten en woordjes SO's voor cijfer :P

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:18

Toch blijven overschrijven. Uit studie is gebleken dat je daarmee al iets van 40% onthoudt. :) Succes! Ik ben wel goed in woordjes leren, maar wat ik deed is de woorden in blokken van bijvoorbeeld 20 verdelen, en pas doorgaan met het volgende blok als je het voorgaande blok helemaal kent. Iemand je laten overhoren helpt ook altijd wel vind ik.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 14:14

1234 schreef:
Ik doe het ook altijd per deel. Ik weet niet hoe het bij jullie verdeeld is, maar bij ons had je lessen van 30 woordjes ongeveer, dan voer je ze per 30 in en dan overhoor je die lijst tot je alle woordjes weet, dan ga je naar de volgende, en doe je hetzelfde, daarna nog 1 les erbij doen en als je die kent de vorige 2 nog even herhalen en kijken of je ze nog weet.
Als je het zo herhaalt blijft het beter hangen.
Hoewel 1000 woordjes wel erg veel is inderdaad :P
Ik ben zelf ook altijd de woordjes de dag na de toets alweer vergeten zowat, maar voor de toets zelf lukt het me om ze allemaal te onthouden xD (hoewel dat 100 woordjes zijn, en jij er natuurlijk 10 x zoveel moet weten xD)

Zit ook in 4 havo, maar hebben hier nog geen schoolexamens voor Engels gelukkig... hoogstens wat leesteksten en woordjes SO's voor cijfer :P

Bedankt iedereen! ik heb net mn toets gehad.. ging wel oke. :)
@1234 Hoeso hebben jullie dat niet? Wij hebben nu al allemaal schoolexamens, en alle cijfers van dit jaar gaan ook mee naar volgend jaar.. hoe zit dat bij jullie dan?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:41

Wij krijgen dat soort examens voor Engels enzo volgend jaar blijkbaar pas :P
Wij hebben wel ET's al gehad nu voor Aardrijkskunde, Nederlands en Tekenen en Handvaardigheid, oohja ook voor Maatschappijleer maar die sluiten we dit jaar af :P maar verder niets :)

Krijgen we volgend jaar wel denk ik :P Blij ook, want ben echt mega slecht in Engels :P nog nooit voldoende voor leestekst gehaald enzo :Z :7

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:39

LizMD schreef:
http://www.teach2000.nl Onwijse aanrader! Kan je ondertussen ook nog blijven bokken :P Het werkte bij mij altijd super! Geloof dat het wel hetzelfde als wrts is. En anders zit er niets anders op dan jezelf en je boek op te sluiten in je kamer!
Ja, echt super programma!! Leer ik ook altijd mee, gaat echt geweldig! :j

@ TS: jammer dat het om 4 havo gaat, want heb zelf een site (http://SiteV4.come2me.nl), waar ook allemaal Teach-bestanden en samenvattingen opstaan, maar dat is helaas van vwo 4... Dus heb jij ws helaas niet veel aan (en nu al helemaal niet). Verder lekkere muziek op, achter pc en leren maar. (Wat ben ik blij dat ik nu vakantie heb... O:) )

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:41

ik raad inderdaad teach2000, je moet alleen eerst alles invoeren maar daarna ken je het wel super ;)
hij geeft ook een cijfer, zo weet je of je vooruit gaat ;)

je kan dan ook op verschillende manieren leren, dat is allemaal in te stellen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:26

Goof schreef:
Kaartjes maken, op de voorkant het Engelse woord schrijven, op de achterkant het Nederlandse woord. En dan gewoon oefenen.
Of maak losse kaartjes waarop je de Engelse en Nederlandse woorden zet en maak er een memoryspel van voor jezelf. Gooi ze allemaal op tafel en zoek de vertalingen bij de Engelse woorden die je ziet liggen.

Kaartjes maken duurt écht enorm lang. Als je dan 150 woordjes leren moet... :+

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:37

_Yasmine_ schreef:
ik raad inderdaad teach2000, je moet alleen eerst alles invoeren maar daarna ken je het wel super ;)
hij geeft ook een cijfer, zo weet je of je vooruit gaat ;)

je kan dan ook op verschillende manieren leren, dat is allemaal in te stellen ;)

als je geen zin hebt om voor teach2000 of wrts alles in te typen kan je ook naar www.woordjesleren.nl gaan he :P
Kun je de lijsten in teach2000 of wrts laden, of online overhoren :) moet je alleen wel checken op eventuele fouten ,maar meestal klopt het wel :P

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 08:38

Dankjulliewel allemaal!
Ik had het eerst met wrts gedaan maar dat wilde niet lukken..
en toen ging ik 't s ochtends nog proberen met teach 2000, en dat ging veel beter. ik weet dus wel wat ik voortaan ga gebruiken:)

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 08:41

Goof schreef:

die eerse ,methode, zo doe ik het ook werkt goed, duurt even maar je kent het goed