Jongeren en werken in het buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Zsazsa_

Jongeren en werken in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 18:32

Hoi,

Omdat ik hier in Nederland echt mijn draai niet kan vinden en bovendien het weer over het algemeen verschrikkelijk vind (nu natuurlijk niet). Ben ik aan het kijken gegaan voor een baan in het buitenland. Liefst richting spanje. Nu heb ik hier helemaal geen ervaring in, en ik kan ook maar moeilijk informatie vinden. Ik wil daar dus gewoon gaan werken/wonen. In de horeca/paarden/tuinen. (ja ik ben multifunctioneel :D) Ik doel dus op minimaal 1jaar. Aangezien ik geen vrienden heb die zoiets gedaan hebben vraag ik het hier..

Dus als je een verhaal/tip/mening of nog beter informatie hebt!! Graag.....
Misschien ook sites met meer info?
Of heb je een leuke baan in het buitenland, laat t me weten! Ik ben zelf 20 btw..

Anoniem

Re: Jongeren en werken in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:06

[LZP] > [STW]

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:06

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:30

Wanneer je in Spanje wil werken zul je een NI nummer moeten aanvragen anders kom je niet wit aan het werk.

Ik kan me vergissen maar ik geloof dat je zo'n NI nummer alleen krijgt als je dus ook als inwoner ingeschreven staat.

En in Spanje in de paarden werken tja, waar ik gewoont heb in Spanje wil je niet in de paarden werken.

Al wil dat natuurlijk niet zeggen dat alle stallen in Spanje dieronvriendelijk en slecht zijn maar voor de fijne stallen zoals wij die hier kennen zou je het beste in het noorden kunnen blijven.

Tuin is niet zo heel veel in te vinden aangezien de vriend van mijn moeder ook geprobeert heeft om als 'tuinman' aan de slag te kunnen. Je komt dan eerder richting zwembaden schoonmaken.

Horeca is dan wel weer erg veel in te vinden maar dat verdient niet veel hoor. :n
Tenzij je in het hoogseizoen op een toeristische plek zit en je je fooi mag houden.

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:35

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:37

Volgens mij hebben ze bij travelactive ( www.travelactive.nl ) ook wel het een en ander voor je :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:46

Ik ken je gevoel!
Ik ga volgend jaar als aupair naar Spanje, Frankrijk of Italië (waarschijnlijk Spanje), maar t bureau zoekt nog voor een gezin voor me. :D Het is voor een schooljaar, ben daarna wel van plan om gewoon in NL te gaan studeren. Ik weet niet of je van kinderen houdt, maar misschien is zoiets dan ook wel leuk. :) Want je woont echt bij een familie in en je kan taalcursussen volgen. Zo maak je dus echt de cultuur en gewoontes van dat land mee en je leert de taal spreken. Weet niet of je voor goed wilt gaan, maar zoiets is dan wel een mooi 'opstapje' lijkt me. :)
Maar later wil ik zelf wel voorgoed richting het buitenland, welk land weet ik nog niet precies maar idd ergens met mooi weer. :D

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:23

Uhm, trouwens.
Ik heb een tijdje contact gehad met de eigenaresse van een manege op Curacao. Ik zou daar misschien een half jaartje heen gaan om te werken maar dat is niet door gegaan. Ze was toen erg enthousiast en alle hulp was welkom. Was wel onbetaald maar geloof dat je daar een appartementje kreeg en wel wat 'zakgeld'. Als je interesse hebt kan ik haar e-mail nog voor je opzoeken.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 21:43

Bedankt voor alle reacties, heb op de Yard And Grooms site, meteen wat gevonden en antwoord gekregen.
Een baan op een handelstal dressuurstal in Italie. Ben nu al druk heen en weer aan het regelen.
Kan iemand miss meer vertellen over visums en verzekeringen in het buitenland?