omscholing

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

valine

omscholing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 08:22

Hallo..

Ik werk al een tijdje op kantoor en om heel eerlijk te zijn...heb ik het niet echt naar m'n zin.
Omdat ik het altijd leuk heb gevonden om met mensen om te gaan lijkt het me leuk om daar ook mijn beroep van te maken.
Graag zou ik iets in de verzorging willen doen (het liefst met oudere mensen).
Het probleem is echter dat ik daar geen ervaring mee heb (behalve als vakantiebaantje toen ik 16 was) Nu is mijn vraag eigenlijk,kan je je daar voor laten omscholen en hoe gaat dat in zijn werk? Is het 1 dag naar school en de rest werkend leren,of is het gewoon weer 5 dagen pw naar school...
In november loopt mijn contract af en ik zou het leuk vinden om nu eens ergens te werken waar ik ook echt mijn voldoening uit kan halen.
PS:ik ben 31 jaar dus de keus om weer voor 5 dagen in de schoolbanken te kruipen is helaas geen optie omdat er ook een salaris binnen moet komen ivm de huur e.d.

Wie kan mij hier meer info over geven???

zonnebloem18

Re: omscholing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:16

Je zou een BBL opleiding kunnen gaan doen, 4 dagen werken en 1 dag school.
Helaas is dat alleen niet in alle richtingen mogelijk, doe dat zit met verzorging weet ik niet.
Verder heb je natuurlijk avondopleidingen in het volwassenonderwijs en opleidingen als LOI of NTI die je gewoon thuis kan doen.

Ik zou er in elk geval wel voor gaan daar zal je vast geen spijt van krijgen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:12

Je kunt de mbo opleiding tot helpende gaan doen. Alleen is het bv momenteel hier zo dat je daar heel weinig werk in zult vinden. Huishoudelijke hulp via de thuiszorg is hier wel in overvloed en dat doe ik sinds vandaag. In eerste instantie voor de vakantie, maar wellicht ook daarna. Hiervoor heb je geen opleiding nodig. Maar je zou bv ook verzorgende kunnen worden. http://www.gobnet.nl/opleiding.php?id=102&p=3
Ga gewoon eens informeren op mbo's vaak zijn er ook deeltijdversies/volwassenopleidingen te vinden die je in de avond uren kunt volgen :)

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:28

Als je bbl wil doen, dan moet je eerst een jaar volledig na school , ik wou ook de bbl verzorging in, maar dat kon pas als ik een volledig jaar die opleiding heb gedaan.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:03

LZP => STW