Gezakt en dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jane_

Gezakt en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 16:27

Ja ik ben ook zo 1.

Definitief gezakt.

Ik zit er behoorlijk mee en ben benieuwd hoe andere mensen hiermee omgaan?
Ik doe gewoon een jaartje over, maar voel me nu vooral leeg en somber en wil niet eten.

Jullie?

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:32

Tja...dat is balen natuurlijk.
Gewoon met frisse moed opnieuw beginnen.

Mijn dochter is de eerste keer ook gezakt voor haar HAVO.
Nadat ze het een jaar over heeft gedaan is ze toen (2 jaar geleden) alsnog geslaagd zonder onvoldoendes.

Je krijgt het waarschijnlijk gemakkelijker dan de "nieuwelingen" het komend jaar.

Het komt dan met jou ook vast wel goed.

Eerst genieten van de vakantie ;)
Enneh...wel eten hoor! :9
Laatst bijgewerkt door diana1 op 19-06-09 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

TiaraBungy

Re: Gezakt en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:35

Ah, das idd balen..
Maar kom op, doe een jaartje over en ga ervoor! :D
Zet je 200% in en laat iedereen een poepie ruiken! :D

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:41

Bah wel vervelend voor je zeg :(:)
Ik zou zeggen ga genieten van je vakantie, denk even niet aan school en ga leuke dingen doen :)
Je zal zien dat het jaar heel erg gaat meevallen, want je hebt de stof al gehad en krijgt het dan waarschijnlijk véel makkelijker in je hoofd en is het ook niet zo nieuw meer voor je!

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 16:54

Ja ga volgend jaar ook echt knallen.
Ik eet wel hoor, maar heb geen trek.

Bedankt!

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:05

Wat balen!
Ik ben ook gezakt, en ben ook gelijk gaan nadenken over 'wat nu?'
Ik zelf heb gekozen voor een deeltijdopleiding, ik moest 3 vakken overnieuw doen. Dus ik hoefde geen hele dagen naar school om alle examenvakken over te doen, maar alleen die 3 die ik niet gehaald had. Had maar 2 of 3 dagen school en weinig uren. Daarnaast heb ik de Orun-opleiding gedaan en ben ik erbij gaan werken! Zo doe je ervaring op, verdien je nog wat en slaag je makkelijker met minder vakken. En het was wel fijn om tussen de 'lotgenoten' te zitten :D
Sterkte in ieder geval!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:07

Het is balen natuurlijk dat je gezakt ben. Maar ga gewoon leuke dingen doen. En lekker vakantie vieren, je bent heus niet de enige die gezakt is.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:15

Waarom ga je geen her doen? Dat kan je toch ook altijd proberen, mischien slaag je dan wel. :)

Laatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:18

Ik ben ook gezakt, maar ik heb dit al een hele tijd geleden aan zien komen. In de vierde (ik doe havo) ging het niet goed met mijn cijfers hoe hard ik ook mijn best deed. Ik was hier vaak verdrietig om, want ik leerde me elke keer suf met als resultaat een 3. In de vijfde ben ik o.a. hiervoor met een maatschappelijkwerkster gaan praten eerst vond ik het nog erg lastig om al de onvoldoendes te verwerken, en zag ik het allemaal somber in. Maar met de hulp van vrienden, familie en de maatschappelijkwerkster ben ik een stuk positiever naar de toekomst gaan kijken en kon ik de lage cijfers ook makkelijker verwerken.
Omdat ik al een tijdje aan zag komen dat ik mijn examen niet zou halen kan ik er makkelijker mee omgaan. Ik heb wel een paar keer een beetje tranen gehad, maar verder niet, daar ben ik wel erg blij om. Ik doe volgend jaar 5 havo opnieuw, gewoon op dezelfde school.
Enne sterkte!! Het komt volgend jaar vast wel goed!

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:23

Ik ben ook gezakt, maar dan voor het eerste jaar HBO, voor de taaltoets.
Geeft een zeer vervelend gevoel, maar je bent echt niet de enigste:) de wereld eindigt hier gelukkig niet. Probeer het volgend jaar met frisse moed nog eens!
Maar ga nu vooral genieten van je vakantie!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:31

Ik ben vorig jaar ook gezakt (en was al een keer blijven zitten) dus zag t ook erg somber in toen. Ben uiteindelijk naar het volwassenenonderwijs (VAVO) gegaan en dat is me uitsteeeeekend bevallen :) Wel een niveau lager gegaan maar dit jaar met dikke cijfers geslaagd.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:41

Lilian__ schreef:
Waarom ga je geen her doen? Dat kan je toch ook altijd proberen, mischien slaag je dan wel. :)

Daar zal ze wel geen hoog genoeg cijfer voor kunnen halen denk ik, soms heb je gewoon te slechte cijfers en kan je het niet meer redden.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:43

oh jane :(:)

gewoon volgend jaar knallen!
mijn schoonzusje was vorig jaar gezakt en heeft dit jaar alleen economie en wiskunde gedaan om die nog te halen!
ga jij dat ook doen of ga je alles overnieuw doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:04

ik ben nooit gezakt.. maar steek je toch en hart onder de riem :)

balen klote rot etc...

maar goed, tis gebeurd.

het is maar één jaar. meer niet.
ik heb meer jaren op banen doorgebracht waarvan ik dacht.. wat doe ik hier?? er zijn mensen die jaaaaren doorbrengen met wat doe ik hier?

je bent nog jong. je hebt alle tijd. één jaar.. wat is dat op een mensenleven? doe volgend jaar extra je best, geniet van dat laatste jaar wederom en dan voor echt :D normaal komt dat mooie laatste jaar nooit meer terug, en jij hebt hem lekker 2x! ;)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:07

Ik ben ook gezakt, voelde me k*t maar ging toch maar weer een jaartje overdoen. En echt het was het beste jaar uit mijn schooltijd *D

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:33

Je kan toch ook van je wel gehaalde vakken je certificaten vragen en de niet gehaalde vakken verkort doen? (dit is wel wat duurder maar kost geen jaar......) Tenminste zo werkte het vroeger....

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:34

Iepke schreef:
Wat balen!
Ik zelf heb gekozen voor een deeltijdopleiding, ik moest 3 vakken overnieuw doen. Dus ik hoefde geen hele dagen naar school om alle examenvakken over te doen, maar alleen die 3 die ik niet gehaald had. Had maar 2 of 3 dagen school en weinig uren. Daarnaast heb ik de Orun-opleiding gedaan en ben ik erbij gaan werken! Zo doe je ervaring op, verdien je nog wat en slaag je makkelijker met minder vakken. En het was wel fijn om tussen de 'lotgenoten' te zitten :D
Sterkte in ieder geval!
Zoiets bedoel ik dus! ;)

Laura15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:14

ik ben ook gezakt,
maar mijn cijfers van havo 4 zijn zo slecht.
dat ik nu versneld mbo ga doen, en daarna hbo!
dan kom je er ook hoor!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:17

Lilian__ schreef:

Je kunt het niet altijd redden met een her ;) Je mag maar voor 1 vak een her doen, dus als je voor teveel vakken onvoldoende staat red je het alsnog niet.

Balen zeg... Zag je het niet aankomen? Het is gelukkig niet het eind van de wereld :) Ik ben ook ooit blijven zitten, en zelfs van 5vwo naar 5havo gegaan, en het was het beste wat ik ooit heb gedaan :j Een tussenjaartje is echt niet zo erg :n Tijd zat nog om aan een vervolgopleiding te beginnen.

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 12:35

Iepke schreef:
Wat balen!
Sterkte in ieder geval!

Inderdaad, wat nu ?

Klopt, heb ik ook nog over na gedacht, maar toch gekozen om het hele jaar over te doen!
Ik moet zeggen het gaat al stuk beter met me, krijg iets meer vrede.
Bedankt!

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 12:37

Suuskipje schreef:
oh jane :(:)

gewoon volgend jaar knallen!
mijn schoonzusje was vorig jaar gezakt en heeft dit jaar alleen economie en wiskunde gedaan om die nog te halen!
ga jij dat ook doen of ga je alles overnieuw doen?

Jaa dankje suus :+:

Ik doe alles overnieuw :j

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 12:38

suze_ schreef:
ik ben nooit gezakt.. maar steek je toch en hart onder de riem :)

balen stinkmodder rot etc...

maar goed, tis gebeurd.

het is maar één jaar. meer niet.
ik heb meer jaren op banen doorgebracht waarvan ik dacht.. wat doe ik hier?? er zijn mensen die jaaaaren doorbrengen met wat doe ik hier?

je bent nog jong. je hebt alle tijd. één jaar.. wat is dat op een mensenleven? doe volgend jaar extra je best, geniet van dat laatste jaar wederom en dan voor echt :D normaal komt dat mooie laatste jaar nooit meer terug, en jij hebt hem lekker 2x! ;)

Jaa klopt, tis gebeurd.
Heb er nu ook steeds meer vrede mee en iedereen zegt ook tis geen schande meid!
Je bent pas 17!
Inderdaad word weer een mooi jaar hoop ik. Genoeg vrienden!

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 12:39

verootjoo schreef:
Lilian__ schreef:

Je kunt het niet altijd redden met een her ;) Je mag maar voor 1 vak een her doen, dus als je voor teveel vakken onvoldoende staat red je het alsnog niet.

Balen zeg... Zag je het niet aankomen? Het is gelukkig niet het eind van de wereld :) Ik ben ook ooit blijven zitten, en zelfs van 5vwo naar 5havo gegaan, en het was het beste wat ik ooit heb gedaan :j Een tussenjaartje is echt niet zo erg :n Tijd zat nog om aan een vervolgopleiding te beginnen.

Ja ik had gedacht een her, maar toch niet. :(
Dat niet natuurlijk, maar het voelt heel apart.
Klopt heb je gelijk in

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:00

Iepke schreef:
Wat balen!
Sterkte in ieder geval!

Sluit ik me helemaal bij aan. Ik ben daarnaast gewoon gaan werken, heb daar een superbaantje aan over gehouden, een heleboel ervaring opgedaan en veel vriendschappen gesloten. Het is misschien nu even heel zuur, zeker omdat de rest in jouw beleving wel allemaal is geslaagd, maar daar kom je wel weer bovenop! En ach, ja je leert er wel van relativeren hoor :D .

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 18:54

LZP -> STW