salaris en opslag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

salaris en opslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 22:38

niet dat ik het voorlopig van plan ben, maar het is altijd handig om te weten.

hoe vraag je om opslag? en wanneer is het goede moment om erom te vragen, maak je een afspraak of neem je gewoon je baas even apart?
heeft er iemand wel eens opslag gevraagd en hoe ging dat? wat was de reactie van je werkgever?

daarnaast zou ik wel eens willen weten of ik genoeg verdien voor mijn leeftijd, ervaring, uren enzo. ik vind dat altijd erg moeilijk uitzoeken op van die zoeksites.

beetje informatie dan:
ik ben 19 jaar, 20 in september.
ik werk op dit moment 28 uur per week in een ruitersport zaak.
ik werk hier sinds november vorig jaar. afgelopen mei is mijn contract verlengd tot september omdat ik dan ga studeren en nog maar enkele dagen zal kunnen werken. ik blijf dan nog wel werken bij de winkel, maar minder uren.
afgelopen maand heb ik ongeveer 550 bruto verdiend.

LovingTweety

Re: salaris en opslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:41

Ik vind het maar weinig hoor, ik werk 36 uur, ben 22 en verdien bruto 1776 euro.

Om opslag vragen kan je meestal bij je functioneringsgesprek doen. Een beetje bedrijf heeft die 1 keer per jaar als ik het goed heb.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:43

je kan erom vraag bij evaluaties, als je contractbesprekingen hebt, als je een opleiding hebt gehaald, als je meer verantwoordelijkheden krijgt, als je een paar belangrijke opdrachten hebt uitgevoerd die niet standaard zijn voor je werk.
Vraag erom op een rustig moment of je ze even kan spreken, meld eerst wat jouw waarde is voor je baas en dan dat daar wel wat financieels tegenover zou mogen staan, wat moet je even van te voren uitrekenen, succes!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 22:48

ik heb dus net een functionerings gesprek gehad dat was tegelijk een contractbespreking. verder ga ik wel studeren voor fysiotherapeut en daarna voor dier fysiotherapeut, maar dat duurt nog 6 jaar. en ander cursussen staan niet in de planning. en meer verantwoordelijkheden, ja ik doe eigenlijk alle voorkomende werkzaamheden en heb twee seniormedewerkers die de bestellingen verwerken en met de leveranciers te ameken hebben.

wat zou dan een normale opslag zijn. er bereken je dat in extra per uur of in percentage over je maandsalaris?

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:51

Naar mijn idee zit je gewoon aan je minimumloon vast en lachen ze je uit als je om verhoging komt vragen..Je werkt in een winkel en 100 anderen voor jou. Daarbij werk je er een jaar? Ik heb ook wel eens ergens een jaar gewerkt, het is dat ik nu bij een ander filiaal als leidster verder kan anders had ik met mijn bijna 19 jaar alsnog minimum gehad hoors.. Zo werkt dat.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:54

ja ik denk dat het in een winkel moeilijk word, die willen meestal voor een duppie op de eerste rij zitten, voor jou idd 10 anderen, de mogelijkheden die ik aangaf zijn meer voor als je kantoorwerk doet, ik zit zelf in de IT

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 23:06

dan moet ik wel zeggen dat ik niet in een supermarkt ofzoiets zit hoor. ik werk in een ruitersportzaak en ben een van 4 fulltimers, waarvan 2 seniormedewerkers. ik werk vier middagen en 1 hele dag, plus de koopzondag.
ik mag wel zeggen dat ik echt nieet het gevoel heb van voor jou 10 anderen. en geloof me dat heb ik wel meegemaakt dus ik weet hoe het voelt.
ik moet ook zeggen dat ik voor dit werk uit de horeca kwam, toen ik hier ging werken verdiende ik bijna een euro minder per uur. mijn werkgever heeft tijdens het sollicitatie gesprek laten vallen dat "we het daar later wel eens over zouden hebben"

het is nu ongeveer 8 maanden later, en ik ben inmiddels een volwaardig lid van ons team. aan de andere kant ga ik over een maand of 3 studeren (hopelijk) en dan ga ik dus minder werken, kan ik dan nog wel om opslag vragen?

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:02

Abeltje het maakt niet uit wat voor een winkel je werkt. Ze hoeven jou niet meer te betalen dan het minimum loon daarbij ben je nog geen 23 en heb je grote kans dat je daar tot je 23 ook aan vast blijft zitten. Daarbij ga je binnenkort een stuk minder werken, je doet dus minder voor hun en je wilt wel meer geld gaan vragen. Beetje dubbel op. Ik ben filliaalleidster en krijg wat meer uitbetaald naar mijn functie maar als ik winkelmedewerker was geweest had ik alsnog niets meer gehad dan het minimumloon. En wij werken ook maar met 1 werkgever, 1 winkelmedewerker en ik als filliaalleidster. Zijn samen ook heel close en echt een hecht team.

Daarbij.. collegaatje van mij is ouder dan mij, gewoon winkelmedewerker en verdiend minder dan dat ik doe (en ik ben 18..).

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 20:12

dus je zegt eigenlijk dat het er voor mij niet inzit :D haha

ik heb trouwens vanmorgen met een collega gesproken die zei dat je hier normaal gesproken na ongeveer een halfjaar wel opslag krijgt, vanzelf. daarnaast wordt het minimunloon iedere keer verhoogt ofzoiets. het was druk ik heb niet alles kunnen horen.
maar precies wat je zegt, ik ga binnen kort minder werken, kan ik het dan wel maken. aan de andere kant, dat is wel nog 4 maanden verder en ik blijf wel daar werken.

dit is nou precies de reden dat ik dit topic open :D

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:17

ik verdien per uur 8.95 en ben 18 en hoeveel iik verdein ligt aan mn uren maar ik verdien best goed voor mn leeftijd moet ik zeggen

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:55

Nikita ik neem aan dat jij niet werkt met het minimumloon dan? Wat voor bedrijf werk je? Dat speelt ook mee.

TS..Ik denk persoonlijk dat het je niet gaat lukken. Het minimumloon verhoogt inderdaad om de zoveel tijd, namelijk om het jaar als je ouder wordt en om de zoveel jaar wordt het een stukje hoger, maar 2009 is al hoger dan 2008. Verder is niet geschoten altijd mis, je kunt het natuurlijk altijd vragen. Ik vertel je alleen wat ik ervan denk, ik kan het mis hebben.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:13

Suuzert schreef:
Nikita ik neem aan dat jij niet werkt met het minimumloon dan? Wat voor bedrijf werk je? Dat speelt ook mee.

TS..Ik denk persoonlijk dat het je niet gaat lukken. Het minimumloon verhoogt inderdaad om de zoveel tijd, namelijk om het jaar als je ouder wordt en om de zoveel jaar wordt het een stukje hoger, maar 2009 is al hoger dan 2008. Verder is niet geschoten altijd mis, je kunt het natuurlijk altijd vragen. Ik vertel je alleen wat ik ervan denk, ik kan het mis hebben.

ik heb geen minimum loon nee ik werk voor thuiszorg totaan mn dienst tijd
maar verdient wel lekker als er mensen zijn die dit werk ook eventueelwillen doen meldje bij mij
ik kan je nr doorgeven aan me baas ze zoeken erg veel mensen in de thuiszorg en als je door de weeks wat tijd over hebt is het wel leuk werk om te doen.

en opslag vragen mag toch na 6 maanden? en zeker als je contract is verlengd of heb ik het nou mis?

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 22:57

Suuzert schreef:

ik bedoel het ook niet gemeen hoor en ik weet dat jij het niet gemeen bedoelt, vond het er gewoon zo grappig uit komen :P

nikita: jij verdient echt bizar veel dan. maar thuiszorg is niks voor mij, ik zit nu de hle dag tussen de paardenspulletjes en paardenmensen. ik heb het best naar mn zin
maar ik wist niet dat je na een half jaar dat mocht vragen als je contract is verlengd. hoe zit dat dan?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:09

ja ik zou ook liever tussen de paardenspulletjez zitten maar ik word beropes militair als de keuring goed gaat dus ja haha het is maar tijdelijk. en het verdient lekker en de mensen zijn zo lief en dankbaar( op sommige na dan) ik heb ooit is geruchten gehoord(of ze waar zijn weet ik niet) dat je na 6 maanden opslag kan vragen voor de rest weet ik het ook niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:19

Ik ben 22 en ik werk 20 uur per week in de gehandicaptenzorg. Mijn basis salaris is netto 900 euro maar ik krijg nog verschillende toeslagen daarboven op. Bijv, ik krijg 15% meer betaald als ik voor 8 uur s"ochtends en na 6 uur s"avonds werk. Ook op zaterdag krijg ik 150% en op zondag 200%. En elke maand is er nog een werkoverleg van 4 uur lang en die krijg ik ook uitbetaald.

Volgens mij is jouw salaris onder het minimumloon volgens mij moet jij rond de 750euro netto per maand krijgen, misschien zelfs meer omdat je best veel werkt

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:23

Opslag kan je altijd vragen, of het slim is het binnen enkele maanden te doen lijkt me niet. Vind jij dat je opslag verdient? Ben je nu zo
goed ingewerkt dat je alles zelfstandig kan, heb je echt echt zelf het gevoel dat je het goed doet?

Je moet alleen opslag vragen als je zelf ook echt vind dat je het verdiend! Kijk naar wat je geleerd hebt en je inzet nu (kijk niet naar wat je nu verdient maar bedenk of je je genoeg inzet om een verhoging te krijgen) En niet omdat je gewoon meer wilt verdienen dat wilt namelijk iedereen.

Het nadeel alleen is als ze het afwijzen dat je misschien het gevoel krijgt dat je niet gewaardeerd wordt! Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ik heb zelf ook opslag gevraagd omdat ik gewoon vond dat ik enorm me best deed en veel had geleerd en kon dit dus ook goed bewoorden in het gesprek wat ik had aangevraagd met mijn baas! Ik heb vervolgens ook zonder problemen een verhoging gekregen wat ook weer een stukje waardering is natuurlijk dat is altijd wel leuk!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 23:37

ik vind niet dat ik bijzonder goed mn best doe, maar ik ben helemaal ingewerkt en kan zelfstandig werken. ik vind dat ik nu op het niveau ben van mn mede-medewerkers :P
natuurlijk vraag ik nog wel eens hulp, maar dat doetiedereen wel eens en ik heb nou eenmaal seniormedewerkers die meer regelen en weten.

ik vind niet dat ik uitzonderlijk bezig ben ofzo

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:40

abeltje_xx schreef:
ik vind niet dat ik bijzonder goed mn best doe, maar ik ben helemaal ingewerkt en kan zelfstandig werken. ik vind dat ik nu op het niveau ben van mn mede-medewerkers :P
natuurlijk vraag ik nog wel eens hulp, maar dat doetiedereen wel eens en ik heb nou eenmaal seniormedewerkers die meer regelen en weten.

ik vind niet dat ik uitzonderlijk bezig ben ofzo

Ga er maar vanuit dat je met een 'instap'salaris bent begonnen en als je nu op hetzelfde niveau zit als je collega's kan je eventueel wel een keer polsen bij de baas of er mogelijkheid is voor een (kleine) verhoging! :D

Dat is de enige manier om er achter te komen of het mogelijk is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:44

Dat is idd de enige manier, ik zou het niet durven vragen. Ik heb vandaag mijn baas op moeten bellen om te vragen voor een vast contract! Nou ik vond het zo eng, moest bijna overgeven! Gelukkig zei hij Ja, we hebben een plaatst en het lijkt me niet meer dan logisch om jou dat contract te geven. Je hoort het volgende week..

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:47

breezy302 schreef:
Dat is idd de enige manier, ik zou het niet durven vragen. Ik heb vandaag mijn baas op moeten bellen om te vragen voor een vast contract! Nou ik vond het zo eng, moest bijna overgeven! Gelukkig zei hij Ja, we hebben een plaatst en het lijkt me niet meer dan logisch om jou dat contract te geven. Je hoort het volgende week..

Goed moment om bij dat contractgesprek even een paar hints te laten vallen!! zo van vast contract kleine salarisverhoging? Of is mijn loon vast?

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 23:54

hoe doe ik het dan, moet ik dan een bespreking belggen bij mn baas of zeg je zoiets terloops in een besprek. hoe pak je zoiets aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:42

tsjaa ik zou zeggen vraag een gesprek aan en vraag dan of het mogelijk is om je opslag te geven, ik weet het eigenlijk niet. Ik heb nog nooit om omslag gevraagt

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:16

abeltje_xx schreef:
hoe doe ik het dan, moet ik dan een bespreking belggen bij mn baas of zeg je zoiets terloops in een besprek. hoe pak je zoiets aan

Als ik jou was zou ik gewoon vragen of het redelijk is om opslag te vragen. Zo zou ik dat ook liever zien als ze bij mij aan zouden komen. Komt netter en wat meer op een vragende wijze aan dan een eisende toon. Als ze zeggen dat hun daar niet aan doen heb je in principe ook je antwoord, en je hebt geen slecht puntje achter je naam omdat je erom hebt ''gezeurt''. Daarbij denk ik dat jij het beste aanvoelt hoe je het kan brengen, als je daar een hechte band hebt met je werkgever.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 13:06

Suuzert schreef:
abeltje_xx schreef:

Als ik jou was zou ik gewoon vragen of het redelijk is om opslag te vragen. Zo zou ik dat ook liever zien als ze bij mij aan zouden komen. Komt netter en wat meer op een vragende wijze aan dan een eisende toon. Als ze zeggen dat hun daar niet aan doen heb je in principe ook je antwoord, en je hebt geen slecht puntje achter je naam omdat je erom hebt ''gezeurt''. Daarbij denk ik dat jij het beste aanvoelt hoe je het kan brengen, als je daar een hechte band hebt met je werkgever.

dit vind ik eigenlijk het beste antwoord tot nu toe. zo ben ik idd niet aan het zeuren, maar krijg ik wel mn antwoord.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:02

Bij ons op het werk is het zo dat je ieder jaar een functionerings gesprek krijgt , en je dan meestal ook 1 trede met je loon omhoog gaat .
De loonschalen ,en trede s zijn door de c.a.o vast gelegd .[goederen vervoer ]