Op 28 juni 2007 ben ik in dienst gekomen in een bedrijf. Dit met een 0 uren contract.
In September datzelfde jaar zijn wij (ivm vele medewerkers) overgegaan op een payrollbedrijf, ook een nieuw 0 uren contract. Op 1 juli 2008 heb ik een jaarcontract gekregen voor 37.5 uur.
Ben in dat jaar in een hogere functie getreden.
1 juli 2009 zou ik dus een vast contract moeten krijgen omdat dit mijn 4e contract is.
Maar nu geven ze aan dat ze –wettelijk gezien- mij wel een vast contract moeten geven, maar ze dit niet kunnen/willen. Nu gaan ze overstappen op een ander payrollbedrijf, en ze willen mij weer een 0 uren contract geven. Tot 1 juli 2010. Als ik dan een stijgende lijn in mijn functie heb laten zien krijg ik dan pas een vast contract.
Ze willen mij een papier laten ondertekenen, dat ik het er mee eens ben een 0 uren contract bij een payrollbedrijf te nemen. Op dat papier stonden mijn vaste uren niet in, ging er vanuit dat het dus ook voor 37.5 uur zou zijn, maar toen ik het navroeg omdat ik het moest ondertekenen gaven ze aan dat het voor 0 uur is.
Nu komt het dus. Ze geven als reden op dat ze het ten eerste niet kunnen/willen. En ten 2e dat ik op een goed niveau zit qua functie, maar ze mij nog willen zien groeien. Als ik die groei laat zien aankomend jaar krijg ik pas een vast contract.
Ik heb in 2 jaar nog nooit een evaluatie/beoordeling/functioneringsgesprek gehad. Dus heb nooit feedback gehad over wat ik zou moeten veranderen om te groeien naar een hoger niveau. Ik heb gisteren mijn beoordeling gehad, maar die was dus goed! Het is dus erg dubbel. Ligt het aan mij, of willen ze het gewoon niet door de crisis?
Want ik geloof nooit dat je door die reden een vast contract zou kunnen mislopen.
Ik ben ook gisteren naar de rechtswinkel geweest, maar die moeten het eerst nog uitzoeken en hebben het druk ivm tentamens.
Ik moet dat papier gaan ondertekenen, anders ben ik sowieso mijn baan kwijt. Vandaar dat ik het hier even vraag.
Weet iemand hier op bokt hoe ik in mijn recht sta?
Mocht iemand nog meer info willen, wil ik dat graag geven.
Ik ben niet iemand die mensen in het harnas jaagt, maar ben hier echt goed ziek van…
Heb 2 jaar lang geen vakantie gehad, 2 jaar lang mezelf ingezet voor alles en iedereen op het bedrijf. En nu krijg je dit, stank voor dank, terug naar een 0 uren contract…