Maar nu komt het probleem, ik weet nog steeds niet wat ik volgend jaar ga doen
Eerst zat ik te denken aan een tussenjaar, maar of ik daar nou veel mee opschiet.. Eigenlijk hou ik helemaal niet van leren, maargoed dat is nou eenmaal nodig voor een goede toekomst en een leuk salaris later
Ik zit nu een beetje te denken aan de opleiding marketing management, maar ik twijfel omdat mijn economisch inzicht niet echt om over naar huis te schrijven is
Ik zit nog steeds wat rond te kijken naar andere opleidingen, en ga ook nog wat open dagen voor late kiezers bezoeken. Ik vind het echter heel moeilijk om een keuze te maken, en er lijkt niks te zijn wat er echt uitspringt voor mij.. Ook wil ik graag nog kunnen sparen/bijverdienen tijdens mijn opleiding. Ik heb al een aardig bedragje gespaard. Mijn vriend is van plan om in 2010 een groter huisje of appartement te gaan huren (hij woont nu ook al op zichzelf), en als het dan zo goed blijft gaan als nu, zouden we dat wel willen gaan delen
Ik zou dit erg graag willen, maar het moet natuurlijk wel allemaal haalbaar zijn. Zou je dan wel gewoon studiefinanciering voor uitwonenden kunnen krijgen? Dit vooruitzicht is ook een van de redenen waarom ik aan een deeltijd of duale opleiding zit te denken, maar ik vraag mij af of dit geschikt voor mij is. Ik pik dingen wel veel beter op in de praktijk, en zoals ik al zei ben ik niet gek op leren, dus wie weet is de combinatie wat? En dit is natuurlijk ook een manier om tijdens het studeren wat geld te verdienen. Ik besef echter wel dat zo'n studievorm zwaarder is..Kortom, ik vind het erg lastig allemaal, dus ik hoop eigenlijk op wat goede adviezen van jullie in dit topic!
Ik hoor alleen dat het in deze tijd best wel moeilijk is om werkgevers te vinden die mensen aannemen die een duale studie volgen.. En ik heb wel al een leuk bedragje gespaard, maar als ik in 2010 echt op mezelf zou gaan (met mijn vriend) denk ik niet dat mijn salaris de kosten gaat dekken.. Ik zie het alleen ook niet zitten om nog een jaar of 5 thuis te wonen
.