Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Samm schreef:Tja ik ben zelf nu bijna 18 weken zwanger en mijn contract loopt 1 september af, na mijn weten word deze denk ik niet verlengd omdat er bij ons veel mensen uit gaan en aangezien ik nu ook nog is zwanger ben denk ik niet dat ze deze verlengen. Tegen die tijd ben ik dan 7 maanden zwanger en dan kan ik het solliciteren ook wel vergeten maargoed ik wist dit van te voren en ga gewoon na me verlof weer opzoek naar wat anders. Aan de ene kant vind ik het wel logisch dat je niet zo snel ergens aangenomen word als je op de helft van je zwangerschap zit, tegen de tijd dat je ingewerkt ben dan moeten ze je weer 4 maanden missen.
Ik denk ook dat je je niet teveel moet focussen op een vaste baan, waarom niet iets voor tijdelijk? De kans dat je dan aangenomen word is groter en je verlof word straks gewoon betaald door het uwv. Na je verlof kun je dan weer opzoek naar wat anders.
Sonja schreef:Je kunt je echter afvragen wat dat voor gevoel zal geven bij je werkgever, als je een zwangerschap van al ruim 4 maanden niet meldt in je sollicitatiegesprek...
Niet vergeten dat er ook nog een proeftijd is waarin je zonder opgave van reden (!) tegen elke dag aangezegd kunt worden.
En aan het eind van je eerste contract voor bepaalde tijd moet er ook weer een beslissing genomen worden...
Ik vind dat je een behoorlijke "valse start" maakt door niet te melden dat je zwanger bent eerlijk gezegd.
Sonja schreef:Je kunt je echter afvragen wat dat voor gevoel zal geven bij je werkgever, als je een zwangerschap van al ruim 4 maanden niet meldt in je sollicitatiegesprek...
Niet vergeten dat er ook nog een proeftijd is waarin je zonder opgave van reden (!) tegen elke dag aangezegd kunt worden.
En aan het eind van je eerste contract voor bepaalde tijd moet er ook weer een beslissing genomen worden...
Ik vind dat je een behoorlijke "valse start" maakt door niet te melden dat je zwanger bent eerlijk gezegd.
.
Maar10e schreef:Samm schreef:Tja ik ben zelf nu bijna 18 weken zwanger en mijn contract loopt 1 september af, na mijn weten word deze denk ik niet verlengd omdat er bij ons veel mensen uit gaan en aangezien ik nu ook nog is zwanger ben denk ik niet dat ze deze verlengen. Tegen die tijd ben ik dan 7 maanden zwanger en dan kan ik het solliciteren ook wel vergeten maargoed ik wist dit van te voren en ga gewoon na me verlof weer opzoek naar wat anders. Aan de ene kant vind ik het wel logisch dat je niet zo snel ergens aangenomen word als je op de helft van je zwangerschap zit, tegen de tijd dat je ingewerkt ben dan moeten ze je weer 4 maanden missen.
Ik denk ook dat je je niet teveel moet focussen op een vaste baan, waarom niet iets voor tijdelijk? De kans dat je dan aangenomen word is groter en je verlof word straks gewoon betaald door het uwv. Na je verlof kun je dan weer opzoek naar wat anders.
maar dan krijg jij ook geen uitkering toch? hoe doe je dat dan?
ik bedoel en baan met een aantal uten voor vast in de week.
bijv een half jaar of een jaar contract van 24 uur pw.