En dan wordt je naar huis gestuurd...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

En dan wordt je naar huis gestuurd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 10:21

Heey..

Ik moet het even kwijt want ik heb het wel zoo gehad!! ;(
Bereid je voor op een láng verhaal!

Ik werk als cassiere bij een supermarkt en daar ben ik vorig jaar augustus/september begonnen met alle plezier en alle zin..
Eerst periode ging het ook allemaal super, maar ik zat zooo vaak eerste kassa, en dan mag je niet van je plaats af.. Dus dan zit je daar 8 uur per dag, dat ik er wel een beetje heel erg doorheen zat..

Toen had ik een gesprekje gehad met een collega over een mogelijke wisseling van afdeling..
Maar dat was dus ten horen gekomen van de baas en mijn leidinggevende en die riepen mij naar boven voor een gesprekje..

Toen heb ik vertel dat ik het de hele dag kassa zitten niet meer zie zitten en ook graag wat andere dingen wilde leren..
Nou toen heb ik dus andere dingen geleerd, zoals de service balie en de tijdschrifen verwerken..

Maar langzamerhand moest ik weer vaker zitten en ik vond dat helemaal niet leuk, ik ben een bezigheidsmens en de hele dag zitten en één dezelfde handeling uitvoeren vind ik echt niks..

Uiteindelijk was ik het zo zat dat ik een paar maanden geleden aan mijn baas vroeg of hij tijd had voor een gesprek..
Toen heb ik gezegd dat ik de kassa niet meer leuk vind en of ik misschien naar een andere afdeling kon..
Toen vertelde hij dat hij niet zomaar iemand anders van een afdeling kan pakken en op de kassa kan zetten en ik dan op die afdeling..
Ik zei ook; het hoeft ook niet à la minute, maar ik wil het wel dat je dat vast weet..

Nou hoor ik één week later dat een collega van de kassa gaat ruilen met een collega van de versafdeling..
En ik vol verbazing luisteren naar hoe het zat..
IK was eerst!! Ik vond en vind het zoo oneerlijk dat ik niet geruild kan worden terwijl ik het wel gevraagd heb en hun worden meteen geruild..
En daarbij wilde de collega van de versafdeling helemaal niet terug naar de kassa, want door die kassa heeft ze al overspannen thuis gezeten..
Dus ik vol verrassing toekijken hoe de wissel werd gedaan en liet het allemaal maar langs me heen gaan,,

Langzamerhand kreeg ik problemen met mijn leidinggevende, ze zette me vaak op eerste kassa en daarbij commandeert zij mensen dingen te doen terwijl ze zelf toe staat te kijken.. En dat kan ik écht níet uitstaan..

Voorbeeldje:
Zij: Kun je dit zo ff achter in de papiercontainer gooien
Ik: Ehm, ja hoor
Zij: Ik ga weer naar boven

Loopt ze naar achter toe om naar boven te gaan, terwijl het een ienimienie moeite is om dat spul mee te nemen naar achter naar de papiercontainer, ze liep toch die kant op!

Dit is slechts een kleine voorbeeld uit vele, maar om even een beeld te geven..

Ik ging steeds steeds vaker met tegenzin naar mijn werk, want ik-zou-toch-wel-weer-moeten-zitten..
Toen werd ik weer op het matje geroepen van wat is er aan de hand, waarom kijk je zo chagerijnig?

Toen vertelde ik dat ik het oneerlijk vond over die wissel want ik was immers eerst!
Ik vertelde ook dat ik de kassa en al dat zitten niet meer leuk vond en dat ik ook eens andere dingen wilde doen!

Toen werd mij de tabaksbestelling beloofd..
Aangezien mijn collega die naar de versafdeling de tabaksbestelling deed en die dus overgenomen moest worden, mocht ik dat doen!
Tabaksbestelling mocht ik gaan doen op maandag
Dus zij heeft mij ingeleerd over de bestelling en sinds zij weg is (11 mei) heb ik de tabaksbestelling 2x zelfsstandig gedaan ..
En verder hebben 2 andere collega's t gedaan, dat vond ik niet helemaal eerlijk want ze had MIJ die bestelling beloofd..

Toen wéér gesprek gehad met baas en leidinggevende en toen hebben ze gezegd dat ik mijn houding moet veranderen, anders wordt mijn contract in september niet verlengd..
Toen zei ik; mij werd de tabaksbestelling beloofd, en ik heb m tot dusver nog maar 2 keer mogen doen, maak dan geen beloftes die je niet waar kunt maken.. En ik heb t al vaker gezegd; ik vind de kassa niet meer zo leuk, ik wil ook andere dingen doen, en de hele dag (8 uur) zitten kan ik niet goed, krijg ik last van mijn rug en t is saai de hele dag t zelfde doen..
Ik heb ook gezegd dat ik sowieso weg wil bij de kassa, maar wel graag bij die supermarkt wil blijven werken dus of ik dan misschien naar andere afdeling kon of naar andere filiaal en een andere afdeling..
Baas kon mij niks beloven daar over, want het parkeerterrein ligt eruit dus er komen bijna geen klanten..

Toen is mij beloofd; je hoeft geen hele dagen te zitten op 1e kassa en áls je eerste kassa zit hoef je maar een halve dag te zitten en je krijgt de tabaksbestelling terug..
Dus ik weer met vol goede moed en inzet weer aan het werk..
Dit is toen 2 weken goed gegaan, aan het eind van die 2 weken weer evaluatie gehad over die 2 weken en alles was positief en goed..

Tot ik vorige week de hele week wéér heb gezeten en niks anders heb kunnen doen!
Kom ik vandaag naar mijn werk en ja hoor,, eerste kassa van 8 tot 5..
Dus ik zeg tegen leidinggevende; moet ik nou weer zitten? ik heb vorige week ook al de hele week gezeten en ik dacht dat ik maar halve dagen hoefde te zitten..
Zegt ze; jaa maar het kan nu niet anders en je hebt vorige week niet de hele week gezeten!! .. (het kon wel degelijk anders!)
Zeg ik; oh ja? Wanneer heb ik dan niet gezeten?
Zegt ze; dat weet ik niet precies, maar je hebt niet de hele week gezeten..
Dus ik baal weer en tja, mijn gezicht is 1 grote open boek en het is moeilijk te blijven lachen als je iets doet wat je echt gewoon níet leuk vind..

Moest ik in de pauze naar t kantoor komen
En baas en leidinggevende weer boos over mijn houding..
En ik zei; jaa er wordt mij van alles beloofd en niks wordt er van waargemaakt..
Nou toen had ik het gedaan hoor!!
Het kan niet anders en je mag blij zijn dat je je uren kan maken nu aangezien t parkeerterrein eruit ligt en er dus bijna geen klanten komen..
Zeg ik; Tuurlijk kan t wel anders, ik de ochtend eerste kassa en dan s middags iemand anders.. dat is toch ook veel eerlijker?
Kreeg ik te horen dat ik naar huis moest en morgen maar terug moet komen met een betere houding en inzet anders kan ik weg..

Toen naar huis gereden en thuis in tranen heb ik verteld wat er was gebeurd en dat ik het he-le-maal heb gehad daar en dat ik daar weg wil..
Dat ik niet langer met mijn leidinggevende wil werken want ik kan niet overweg met haar, maar het is zo moeilijk want ze is mijn praktijkopleider dus ik kan haar dus echt niet ontwijken..

Nu weer wat rustiger geworden heb ik gebeld en gevraagd of ze straks tijd heeft voor een gesprek..
Mag ik vanmiddag om 2 uur langskomen..

Wat ik wil zeggen is dat ik niet langer met mijn leidinggevende door één deur kan en t echt niks gaat worden en of ik niet kan worden overgeplaatst naar een ander filiaal en dan echt zo snel mogelijk want ik voel me echt niet meer op mijn gemak daar..
Collega's zien het ook,, ben blij dat ik niet de enige ben die het ziet!

Pfft..
Dit lucht wel heel erg op!!
Als je tot hier bent gekomen met lezen, bedankt voor je aandacht!

X

opisop_shop

Re: En dan wordt je naar huis gestuurd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:26

Jeetje wat vervelend voor je!
Je baantje heeft dus ook met je opleiding te maen of zie ik dat verkeerd?

Probeer of ze dingen op papier willen vastleggen wat betreft de beloftes die ze je maken. Het is echt not-done om steeds dingen te beloven en de beloftes vervolgens zelf steeds te breken; dat kunnen ze echt niet maken!

Veel succes met je gesprek vanmiddag en ik zou zeker de eer aan jezelf houden en anders na je contract -die dan dus niet verlengd wordt- mooi iets anders zoeken!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:26

Valse beloftes zijn erg oneerlijk inderdaad.
Goed dat je een gesprek hebt aangevraagd. Laat je niet weer vanalles beloven waarvan je weet dat het toch niet goedkomt.
Heel veel succes.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:27

succes vanmiddag! en beleefd blijven maar wel duidelijk zijn! supermarkten zijn vaak genoeg opzoek naar personeel ;)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:30

Zo he wat een verhaal zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je dat zat word. Bij mij ging het ook zo vroeger toen ik in een supermarkt werkte, ik moest de hele dag niks anders dan spiegelen,spiegelen,spiegelen, totdat ik zo last van m'n knieen en rug had dat ik niet eens meer overeind kon komen.. Echt niet normaal. Ik heb het toen ook vaak aangegeven dat ik wat anders wilde, en elke keer werd het mij wel beloofd. Maar ondertussen, deden ze geen reet. Op een dag had ik zo last van m'n gewrichten dat ik mezelf letterlijk omhoog moest trekken, en heb toen ook gezegd : ik neem ontslag (zoeken jullie het maar lekker uit)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 10:31

Dank je wel!
Ik weet 100% zeker dat het weer tranen worden, maar dan het is wél allemaal gezegd..

Ik ben echt uitgeput van al die gesprekken..
Ik zit daar in opleiding ja, en ik twijfel heel erg of ik daarmee verder wil gaan als het zo gaat..

Ze hebben ook gezegd dat ze mij expres op eerste kassa zetten, omdat ik het moet verdíenen iets anders te mogen doen..
Dit werkt dus averechts bij mij.. :(
Pfft.. ;(

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:32

Jeetje wat een verhaal!!
Knap dat je het zolang volhoudt daar, ik zou
het niet kunnen was allang opgestapt.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:32

Wat doe je voor opleiding dan? Kan je niet overleggen met iemand van je opleiding zelf? Misschien weten hun een oplossing voor je..?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 10:34

Sissi87 schreef:
Wat doe je voor opleiding dan? Kan je niet overleggen met iemand van je opleiding zelf? Misschien weten hun een oplossing voor je..?

Ik volg de BBL opleiding Verkoper..
Alles in zelfstandig en anders moet ik bij mijn praktijkopleider aanbellen.. maar dat is dus mijn leidinggevende..
Ik vind het dus ook erg moeilijk om naar haar toe te lopen om te vragen of ze mijn schoolwerk wil controleren of het goed is..
Dus ik kom geen stap verder..

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:36

Nee idd, lastig zo, wil je dit nog wel graag doen dan? Als ik jou was zou ik ander werk zoeken, als ze zo met je omgaan wat moet dat dan in de toekomst voor je betekenen>>?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:40

vind t trouwens ook raar dat zij tevens je begeleider is?! kan je dus met problemen over t werk eigenlijk nooit bij haar aankloppen!

0maris0

Heel veel succes vanmiddag!
Hopelijk pakt het allemaal goed uit, gewoon eerlijk blijven en laat anders maar wat emotie zien!

Anoniem

Lastig.
Zowel omdat jij er zo ongelukkig bij bent, als omdat we dit verhaal maar van 1 kant horen. Ongetwijfeld heeft je werkgever een heel ander verhaal.
En ik denk dat dát je insteek van vanmiddag zou moeten zijn; proberen elkaars verhaal te begrijpen, en begrip voor elkaar te vinden. Hoe moeilijk dat ook is, en hoe oneerlijk dingen nu misschien ook lijken.

Probeer rustig te blijven, beleefd, en gefocussed. Niet meteen verwijten maken richting je leidinggevende van dingen die zij fout doet (in jouw ogen) of die jij niet eerlijk vindt. Probeer de insteek te kiezen waarin je aangeeft wat haar beslissingen en acties met jou doen. Hoe je je erbij voelt, wat voor gevolgen het voor jou heeft.
Daarmee kweek je meer begrip dan met verwijten.

Ik vind het hartstikke goed van je dat je een gesprek aangevraagd hebt, en ik hoop dat jij vanmiddag helemaal opgelucht en met een beter gevoel weer thuiskomt!
Succes straks!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 10:43

girlyggirl schreef:
vind t trouwens ook raar dat zij tevens je begeleider is?! kan je dus met problemen over t werk eigenlijk nooit bij haar aankloppen!

Nou ze is de leidinggevende van de afdeling waar ik werk, dus zodoende was het ook vrij logisch dat zij mijn praktijkbegeleider werd..
Toen was alles ook nog goed tussen ons..

En ik wíl werken, ik wil niet meer terug naar school, of in ieder geval geen BOL opleidingen maar BBL opleidingen..

En mijn leidinggevende heeft al 3 mensen!! weggejaagd daar..
En nu komt er dus nog 1 bij want ze heeft mij ook nog weggejaagd..

Dit wil ik ook nog melden tegen haar en baas.. alleen dan wel een tactische manier..
Ben ook zoo kwaad en gefrustreerd en verdrietig..

Ik vroeg aan mijn moeder, kan ik geen eerder ontslag krijgen dat ik een andere baan ga zoeken..
Zegt mijn moeder; zou ik niet doen, aangezien met de crisis het al moeilijk genoeg is een baan te vinden..

Is ook wel zo natuurlijk, maar zo naar mijn werk gaan werkt alles tegen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:46

Probeer nu even wat afstand te nemen en weer rustig te worden... Dan ga je vanmiddag ook wat rustiger en minder opgefokt het gesprek in....

Komt vast allemaal goed straks...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:51

Zou haast zeggen dat je bij de AH bij ons naast de deur werkt, daar gaat het er ook al zo lekker aan toe....

Ik zou zeggen, maak je hoofd nog even lekker leeg en je nu nog niet teveel zorgen maken, anders ga je veel te gestresst het gesprek aan.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:38

Ik persoonlijk (en dan krijg ik half bokt over me heen) vind dat je nogal overdrijft.

Bij ons is het niet meer dan normaal dat je van 8 tot 5 aan de kassa zit. JOU werd gezegd om aan de kassa te zitten, je mag het dus doe het dan! En tja, je kan het misschien saai vinden maar het is niet anders als het een onderdeel is van je opleiding.

En wees blij dat ze je andere dingen aanleren op jouw vraag.
Ok, ze komen misschien niet alle beloftes na maar dat kan nou eenmaal niet.

Sorry hoor maar ik vind je erg verwend overkomen. Bij ons lag je er allang buiten

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:02

Volgens mij heb je niet alles gelezen :+ ze zegt zelf dat ze last van dr rug krijgt als ze lang zit, nogal logisch, ik sta de hele dag achter een kassa en krijg ook last van m'n rug als ik niet veel te doen heb.. het gaat hier ook om je gezondheid hoor, en ik weet als geen ander hoe gebroken je thuis kan komen als je de hele dag in 1 houding moet zitten/staan...

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:05

Ik krijg ook last van mijn rug als ik te lang zit, maar zij is niet de enige die achter de kassa moet zitten ;) Ik vind dat ze al blij moet zijn dat ze wat anders krijgt te doen, bij ons is dat niet zo hoor :n

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:07

Je hebt maar 1 lichaam en daar moet je zuinig op zijn, bevalt het werk niet of trek je het niet meer dan moet je gewoon wat anders zoeken.. heel simpel eigenlijk

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:09

Dat klopt, daar ben ik het volledig mee eens maar TS zit in de positie waar ze het niet kan kiezen(school) :)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:10

Tuurlijk kan dat wel, je kan je opleiding ook ergens anders afmaken, ik ken meerdere mensen die dat ook hebben gedaan hoor

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:15

Ja, dit heet werk. Het is geen ponykamp!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:50

Het is zeker vervelend dat je niet overweg kunt met je leidinggevende en dat je er eigenlijk nog 'aan vastzit' voor je opleiding. Ik zou toch proberen om op goede voet te komen met je leidinggevende of een overplaatsing te verkrijgen.

Over het werk op zich ben ik het wel eens met Armaris. Deze baas heeft nog vrij veel geduld, anderen hadden je al veel eerder buitengestuurd. Ik denk dat het ook een wisselwerking is, jij boos omdat je je zin niet krijgt, zij boos omdat je daar moeilijk over doet en zo blijf je in cirkeltjes draaien. Probeer zelf uit dat cirkeltje te geraken.

Mijn enige ervaring met supermarktwerk is als jobstudent en hoewel mijn bazin mij heel goed kon hebben en heel vriendelijk was, had ik toch écht niets te protocollen en moest ik (meer dan de anderen, zoals elke jobstudent) gewoon mijn uren draaien zoals zij het wilde. Van 8 tot 5 non stop kassa doen deed ze niet, maar dan wel werkdagen van 8u (meer mag niet als jobstudent) met dan 7u kassa en 1u bijvullen.
De kassa is in die winkel staand en je moet soms serieuze dingen verheffen. Op vrijdag zijn ze open tot 21u. Dan kreeg je zogenaamd een halve dag, maar van 13 tot 21u werken is bij mij toch nog steeds 8u werken, je kreeg maar een kwartiertje pauze (vermits het een 'halve dag' was) vrijdagen zijn altijd ongelooflijk druk en ik kan je verzekeren dat je dan 's avonds wel kapot bent na 7u kassa. Erover klagen was geen goed idee (ook niet voor de vaste werknemers). Als ik moe ben kijk ik ook niet meer zo vrolijk en ja dan krijg je een operking dat je moet blijven lachen. Simpele oplossing: blijven lachen, opmerkingen oor in, oor uit en er het jouwe van denken.
Zo'n dagen werden wel gecompenseerd met vrije dagen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:14

Welkom in de echte wereld. Helaas zul je dit nog wel vaker meemaken. Je zit nu in een lastiger situatie omdat dit via school is, maar als het echt niet wil is er altijd wel een mouw aan te passen doormiddel van het vinden van een andere supermarkt job. Bij ons zoeken ze nog steeds overal mensen in de supermarkten dus ik denk niet dat dat opzich een heel groot probleem hoeft te zijn. En anders, tanden op elkaar en nog even volhouden tot het voorbij is ben ik bang. Kan me voorstellen dat dit niet leuk is, maar je doet er helaas weinig aan, of opstappen of doorzetten.