Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

. Ik ben begonnen met Pedagogiek, maar die opleiding vond ik echt verschrikkelijk. Ben toen overgestapt naar Voeding, maar ook hier bleek mijn hart niet te liggen, ondanks dat de opleiding zelf best leuk en erg leerzaam was. Nu volg ik wel mijn hart (wat ik onbewust eigenlijk al járen wist
, maar ja verkeerde keuzes...) en is het Geschiedenis
geworden (maar dan aan de Uni, HBO blijkt toch niet voor mij weggelegd
) SorayaDL schreef:@Frouk: Haha, jouw verhaal lijkt erg op die van mij. Ik ben begonnen met Pedagogiek, maar die opleiding vond ik echt verschrikkelijk. Ben toen overgestapt naar Voeding, maar ook hier bleek mijn hart niet te liggen, ondanks dat de opleiding zelf best leuk en erg leerzaam was. Nu volg ik wel mijn hart (wat ik onbewust eigenlijk al járen wist
, maar ja verkeerde keuzes...) en is het Geschiedenis
geworden (maar dan aan de Uni, HBO blijkt toch niet voor mij weggelegd
)
en ik wilde eigenlijk toch altijd al wel het onderwijs in dus dat kwam mooi uit
)
Marije_jiplover schreef:@ [***]: Dat is niet waar, als je als Nederlander in België diergeneeskunde wil studeren, moet je voldoen aan de toelatingseisen die in Nederland gelden. Oftewel, je moet een VWO diploma hebben met profiel Natuur en Gezondheid.

ruiter1992 schreef:In Belgie wordt je toch gewoon toegelaten met een VWO diploma ( maakt niet uit welk profiel ) of een Propedeuse op het HBO?
ruiter1992 schreef:Ik baal echt als een stekker.
Heb net havo examen gedaan en weet gewoon echt niet wat ik precies wil worden. Misschien de pabo, maar dat lijkt me op een gegeven moment zo saai worden, je kunt niet hogerop komen zegmaar.
Diergeneeskunde lijkt me zo tof, maar dan moet ik naar het VWO en aangezien ik op het havo een verkeerd profiel heb gekozen gaat dat niet lukken.
Ik heb namelijk E&M, kan ik echt niemand aanraden. Je kunt beter gewoon N&G kiezen met economie erbij, dan kun je alle kanten op.
Zijn er hier nog meer mensen die een verkeerd profiel hebben gekozen?
In de 3de boeide het me nog niet zo heel veel welk profiel ik zou kiezen, maar als ik nu zie welke beroepen je kunt doen met E&M echt niet veel soeps hoor.
Heb E&M gekozen omdat ik in de 3de iets met toerisme dacht te gaan doen, maar van dat plan ben ik dus helemaal af en nu zit ik dus...
hebben jullie ook zulke ervaringen?

En trouwens, je kunt het beter niet kiezen als je geen béta bent, wat meestal het geval is als je economisch bent ingesteld.

Ik ben dus inmiddels aan mijn 3e opleiding begonnen en alle drie zijn ze te doen met C&M en zo zijn er nog veel meer
beetje kort door de bocht opmerking vind ik. idinn schreef:Marije_jiplover schreef:@ idinn: Dat is niet waar, als je als Nederlander in België diergeneeskunde wil studeren, moet je voldoen aan de toelatingseisen die in Nederland gelden. Oftewel, je moet een VWO diploma hebben met profiel Natuur en Gezondheid.
Is dat zo ja? Dat is wel krom of niet, dat je dan opeens wel N&G moet hebben en als Belgische zelf dan niet?
Waar staat dat als ik vragen mag? Ben wel benieuwd hoe dat dan zit en waarom dat is.