Oppassen op een "bijzonder" kind.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Oppassen op een "bijzonder" kind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:51

Hoi!

Ik heb het aanbod gekregen om op een meervoudig beperkt kindje van 9 te passen. Het meest last van Epileptie waar medicatie voor gezet moet worden. Daarnaast heeft het gezin nog een "normaal" kindje van bijna een jaar.

Ik heb mijn opleiding SPW afgerond (woon en activiteitenbegeleiding).

Nu vroeg ik me af wat een redelijk (uur)loon is. Het gaat niet om een vast aantal uren of dagen. Gewoon als de ouders een keer een feestje hebben of gewoon weg willen. Ik heb daar alles bij de hand, mag van alles in het huis gebruik maken en kan indien nodig blijven slapen.

Groetjes Janneke

Mars

Re: Oppassen op een "bijzonder" kind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:16

Afhankelijk van of de kinderen op bed liggen als je komt en wat je verder met ze moet doen zou ik ergens rond de 5 euro gaan zitten. Vind dat zelf wel een redelijk bedrag als je kijkt naar je leeftijd en diploma :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:18

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:18

Heeft het meisje een persoons gebonden budget of moeten de ouders uit eigen zak betalen (iets wat mij vrij onlogisch lijkt)?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 07:28

Iessie schreef:
Heeft het meisje een persoons gebonden budget of moeten de ouders uit eigen zak betalen (iets wat mij vrij onlogisch lijkt)?

Is inderdaad de vraag, als de ouders dit moeten betalen zou ik zeker niet boven de 10 euro vragen :n Maar het is erg afhankelijk van wat je moet doen, als ze nog niet op bed liggen kun je iets meer vragen als wanneer je alleen beneden hoeft te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:10

Er is inderdaad een PGB.

of ze op bed liggen of niet is per keer verschillend.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:43

En welke soorten begeleiding neem je op je? Ondersteunend, verzorgend, activerend, misschien wel alle 3? Wat verwachten deze ouders eigenlijk van je? Draag je ook zorg over de baby van 1 jaar? Ben jij het enige meisje dat er werkt of hebben ze er meerdere in dienst? Zijn de ouders bekend met PGB en hebben hun al een bedrag in hun hoofd? Waarschijnlijk krijg je een contract via de 3 dagen regeling denk ik...
Sorry maar je omschrijving is voor mij nog te vaag om er een bedrag aan vast te knopen. ;)
Ik heb behoorlijk wat ervaring met het PGB, als je iets wilt weten mag je me gerust pb'en. :)