Mensen die PW Kinderopvang gaan doen/hebben gedaan??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Mensen die PW Kinderopvang gaan doen/hebben gedaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 17:27

Hallo iedereen,

Op mijn 17e ben ik gestopt met de horeca-opleiding, na een halfjaar al.. Nu na 3 jaar te hebben gewerkt ga ik in September weer naar school.
Eerst wou ik graag de kappersopleiding gaan volgen maar daar was ik 2x afgewezen vanwege mijn leeftijd (ben 20 jaar). Dan ben je te duur omdat je in het begin dus nog niet veel kan.
Achteraf ben ik blij dat ik afgewezen ben want toen ben ik er beter overna gaan denken.. en zo kwam ik uit op de PW-Kinderopvang.
Ik ben zo juist aangenomen en ga dus beginnen in September. Ik heb er echt zin in en het lijkt me echt een geweldige opleiding!
En waar ik ook hartstikke blij mee ben is dat het aankomend jaar voor het eerst ook kinderpsygologie als vak word gegeven! :)

Nou ben ik dus benieuwd wie deze opleiding ook heeft gedaan en of diegene er dan wat over kan/wil vertellen.. En of er ook mensen bijzijn die deze opleiding ook gaan volgen. Ik ben benieuwd!!
En wat vinden jullie dan de na en voordelen van deze opleiding?

Groetjes Milou

Suuszels

Re: Mensen die PW Kinderopvang gaan doen/hebben gedaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:47

Ik doe hem nu..
Eerste jaars, hoewel ik volgend jaar zeer waarschijnlijk PW-Jeugdzorg ga doen..
Ik vind het vooral nadelen hebben tov het SPW, omdat je eigenlijk niet opgeleid word om ook met oudere mensen/mensen met een beperking te werken..
Verder is het voor het tweede jaar dat de opleiding word gegeven op mijn school en weten de leraren soms ook niet wat ze nou precies moeten doen :z
Maar goed.. nog 2,5 jaar :=

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 10:51

Oke, ja ik wil sowieso zeker PW-Kinderopvang gaan doen. Iets met oudere en/of gehandicapten zou ik niet willen.

Hmm dat is minder, hopelijk is het op mijn school dan een beetje beter georganiseerd!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:18

Naar welke school ga je?
Ja het is vooral dat de leraren niet snappen hoe het competentiegricht onderwijs werkt.. en of je je opleiding nu kan versnellen of niet :z

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 15:07

Haha, ja op sommige scholen zijn ze idd niet zo slim nee wat betreft de docenten..
Ik ga naar de Maasvallei in Boxmeer, vriendin van mij heeft daar ook op gezeten dus via haar ben ik daar gekomen.. Anders werd het ROC Nijmegen maar daar had ik ook al slechte dingen over gehoort wat betreft de docenten.