zijn er hier mensen die op een zorgboerderij werken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eef_w

zijn er hier mensen die op een zorgboerderij werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 11:44

Hallo
Ik ben Eva en ik ben van plan om in september de opleiding zorg en leefomgeving te gaan doen. Dat is werken met verstandelijk en/of geestelijk gehandicapten of ouderen op een zorgboerderij. Nou ben ik benieuwd naar hoe dat werk is. En wat jullie ervaringen zijn.
Ik ben van plan ook een paar dagen voor dat mijn opleiding begint alvast langs te gaan bij een zorgboerderij om te kijken hoe dat is.

nou brand maar los!

zij

Re: zijn er hier mensen die op een zorgboerderij werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:49

ik zou dat niet een paar dagen voordat je opleiding begint doen, maar al wat eerder... stel nou dat het heel erg tegenvalt kun je het idee nog afblazen ;) al zou ik wel ook meerdere zorgboerderijen bezoeken dan...

ik heb op 1 vrijwilligerswerk gedaan, en mijn paard heeft een tijdje bij iemand gestaan die ook een zorgboerderij had. vind het leuk, maar kan me voorstellen dat niet iedereen het leuk werk vind ;)

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:50

Ik heb stage gelopen op een zorgboederij. Ik was ervoor om verstandelijk gehandicapten te begeleiden en hun motoriek te verbeteren. Ik vond het erg leuk om te doen maar je hebt wel ongelooflijk veel geduld nodig. Destijds was ik veel te veel bezig met prestaties en als je zo werkt komt er nog minder uit.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:51

ik heb stage gelopen op een zorgboerderij en op eentje een aardige tijd vrijwilligers werk gedaan.

ik zou ook al wat eerder gaan kijken als ik jou was... het is best een appart vak.

eef_w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 12:14

ja ik bedoelde ook nu al eigenlijk ik heb nu een zorgboerderij bij mij in de buurt gevonden hoop er binnenkort te gaan kijken en misschien in de zomervakantie ook nog wel een paar bezoeken mijn oom heeft er ook 1 maar die zit heel ver weg in groningen is voor mij aan de andere kant van nederland:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:04

Ik zou nog eens goed nadenken, er word flink gesnoeid aan de subsiedies voor zorgboerderijen.

Ik heb net een periode van 2 jaar afgerond op een zorg boerderij. Eentje waar echt gepreseerd moest worden (groot winkelbedrijf zat er aan vast). Soms is het afzien, en met slecht weer ook niet alles om iedereen aan het werk te kunnen houden.

Ik zou nog eens goed nadenken en op kort termijn gaan kijken.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:49

Ik werk op een woonzorgboerderij/paardenhouderij. Mijn paard staat er ook gestald sinds een paar weken. Ik vind het ontzettend leuk en dankbaar werk! Maar ik ken ook verschillende mensen die er niet aan zouden moeten denken dit werk te doen. Ik zou dus zeker gaan rondkijken als ik jou was en ik zou er ook niet te lang mee wachten. Succes. :)

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:31

Ik werk op een zorgboerderij, gewoon voor "erbij"..
Ik vind het enorm leuk werk.
Het is niet mijn hoofdinkomen, anders zou ik rap naar iets anders zoeken. De komende bezuinigingen zijn niet al te gunstig voor de zorgboeren. Helaas!