beste manier ontspannen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hafjesliefde

beste manier ontspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 19:49

hallo alle bokkers,
de examens staan weeral is voor de deur en ik wauw weten hoe jullie ontspanden. Ik zal beginnen: zo een tennisbal aan een elastique en dan ertegen kloppen (lekker afreageren :Y) ) of schommelen, muziek luisteren,...

Rodo_

Re: beste manier ontspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:52

Ik denk dat de examens nu juist aflopen...

Snap nooit wrm zoveel moeite wordt gedaan om te ontspannen.. als je in je kamer zit met pc uit tv uit.. alles opgeruim en serieus aan de slag gaat dan ontspan je je zo ;)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 19:54

roodje schreef:

Snap nooit wrm zoveel moeite wordt gedaan om te ontspannen.. als je in je kamer zit met pc uit tv uit.. alles opgeruim en serieus aan de slag gaat dan ontspan je je zo ;)

ik zit nog maar in het tweede middelbaar, mijn examens beginnen over 2 weken pas...

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:55

ademhaal oefeningen doen?

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:00

paardrijden _O-

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:02

hafjesliefde schreef:
roodje schreef:

ik zit nog maar in het tweede middelbaar, mijn examens beginnen over 2 weken pas...

Sinds wanneer krijg je in de 2e van de middelbare school Examens dan :?

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:04

ja dat snap ik ook niet! misschien wil ze alvast ontspannen voor over 2 jaar! :D

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 20:05

chanora schreef:
ja dat snap ik ook niet! misschien wil ze alvast ontspannen voor over 2 jaar! :D

huh? ik ben dertien en heb al sinds vorig schooljaar examens, is dat bij jullie nederlanders dan niet ? :#

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:07

dat noemt er anders geloof ik? Proefwerken of tentamens ofzoiets

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:16

WHAHAHA als je voor proefwerken en tentamens wilt ontspannen kan je dat bijna elke dag doen xD

en dan kan je dat beter geen examens noemen xD

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:17

chanora schreef:

Whahah ja dat zou best kunnnen xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:44

De week/weken voorafgaand aan SE-weken ontspan ik eigenlijk nooit echt. Voor mij de enige manier om echt aan de slag te raken. :7

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:46

Jeetje, wat doen jullie flauw zeg, 't kan toch zijn dat ze tussen 't studeren door wat ontspanning zoekt om vervolgens weer fris verder te kunnen? Niet de hele tijd in studiehouding, niet de hele tijd in de boeken.
Daarbij zijn sommigen misschien wél gespannen voor schoolexamens e.d. Dat dit nog niet zo 'officieel' is wil toch niet zeggen dat ze er haar best niet voor hoeft te doen?

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:49

Een lekker warm bad met schuim nemen en even lekker helemaal onderuit zakken en er lekker bij fantaseren over van alles en nog wat.

Een rustig muziekje luisteren terwijl je op bed ligt.

En even op jezelf zijn, een uitje maken. Lekker door het centrum wandelen en winkeltjes kijken.

En lekker wierook stokjes kopen en in je kamer branden. In een geur waar je rustig van word.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:49

Volgens mij komt de TS uit België :)* en daar zit het school-systeem heel anders inelkaar dan dat in Nederland. En in België dus wel degelijk examens.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:35

Moderatoropmerking:
Niet elk land heeft precies dezelfde dingen voor studie. Het schoolsysteem verschild op bepaalde punten. Het is dan ook niet de bedoeling offtopic te gaan maar serieus te reageren. :)

Sc_anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:03

Weet niet hoe het in Ned. zit, maar in België zit het zo in elkaar:
In het secundair onderwijs heb je proefwerken (meesten noemen het examens, maar officieel heet het proefwerken)
Deze zijn in het begin van je schoolcarrière 3x per jaar,, en dat wordt afgebouwd naar 2x (kerstmis en einde jaar)
Ook de belangrijkheid van je proefwerken neemt toe. In 1ste graad telt het denk ik voor 40% mee en in 2de 60% en 3de waarsschijnlijk nog meer.
Elk jaar moet je ook meer mondelinge proefwerken afleggen, op het einde is bijna niets meer schriftelijk.
Dus vooral naar het einde toe worden de proefwerken best een belangrijk aspect voor je eindbeoordeling.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 13:09

Sc_anouk schreef:
Weet niet hoe het in Ned. zit, maar in België zit het zo in elkaar:
In het secundair onderwijs heb je proefwerken (meesten noemen het examens, maar officieel heet het proefwerken)
Deze zijn in het begin van je schoolcarrière 3x per jaar,, en dat wordt afgebouwd naar 2x (kerstmis en einde jaar)
Ook de belangrijkheid van je proefwerken neemt toe. In 1ste graad telt het denk ik voor 40% mee en in 2de 60% en 3de waarsschijnlijk nog meer.
Elk jaar moet je ook meer mondelinge proefwerken afleggen, op het einde is bijna niets meer schriftelijk.
Dus vooral naar het einde toe worden de proefwerken best een belangrijk aspect voor je eindbeoordeling.

dankjewel :=

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 13:13

Hier in Nederland heten het proefwerken, examens maak je alleen als je je middelbare school afrond. En die zijn net geweest ;)