Toelatingsgezeur bij ROC, wel toegelaten of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flower

Toelatingsgezeur bij ROC, wel toegelaten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 16:01

Ik heb mij een tijd terug ingeschreven voor een opleiding op het ROC van Amsterdam.
Ik ben naar het intake gesprek geweest en na een gesprek zou ik per post te horen
krijgen of ik ben toegelaten of niet, dit zou wel 3 weken kunnen duren.

Nou oke, ik heb geduldig gewacht tot ik vorige week vrijdag een voicemailbericht
had van een meneer van het ROC van Amsterdam, of ik een capiciteitentest wilde
doen omdat mijn vooropleiding niet aansluit op de opleiding die ik wil volgen, en dat
ik hier vanzelf bericht van krijg.

Maaaaar, nu kreeg ik afgelopen zaterdag een brief van het ROC van Amsterdam dat
ik ben toegelaten tot mijn opleiding, het staat nu dus letterlijk zwart op wit.

Ik heb hierover het ROC gebeld, en in de computer sta ik ook als aangemeld.
Maar nu belde dinsdag een mevrouw van het testcentrum van de capiciteitentest
voor een afspraak, dus ik heb het bovenstaande verhaal uitgelegd en zij zou terugbellen (nog
niets van gehoord).

De vrouw waarbij ik contact mee heb gehad van het ROC raadde mij aan om "gewoon af te wachten".

Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Ik heb namelijk wel zwart op wit staan dat ik ben toegelaten..

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:13

Als je zwart op wit hebt staan dat je aangenomen bent, dan ben je blijkbaar toch "goed genoeg"(niet rot bedoeld he ;-) )
Ik begrijp je verwarring, heel lastig dit.

Nicole85

Re: Toelatingsgezeur bij ROC, wel toegelaten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:21

Ik denk dat je aangenomen bent op de opleiding, maar het nog even bekeken moet worden welk niveau je gaat doen?
Of is dat voor jou niet van toepassing?

Heb zelf nl jongeren in begeleiding die bijv op hun 16e slagen voor vmbo basis, richting zorg en welzijn.
En dan uiteindelijk op hun 20e na 3 jaar werken een opleiding willen doen richting handel/administratie.
Officieel gezien moeten ze dan naar niveau 2 ipv 3.. echter sommige blijken na een capaciteitentest toch rijp voor een niveau 3.

Maarloeesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:55

Ik zal nog wel even afwachten, Je bent eigenlijk wel toegelaten maar ze kunnen zo veranderen, je hebt meestal altijd wel gezeur met scholen. Ik had een intake gesprek gedaan toen zeiden gelijk dat ik was aangenomen!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:26

Aah zou gewoon even wachten.

ROC is toch een zooitje ongeregeld..hahaha misschien krijg je pas over 5 weken antwoord..
Ze durven ook best te zeggen dat je opeens niet aangenomen bent, maar ze kunnen je nu toch niks meer maken!