Wiskunde A2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_84

Wiskunde A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 09:00

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik te horen gekregen dat ik toegelaten ben op een universiteit in Utrecht om daar binnen 1 jaar de Master International Business and Marketing Management te gaan volgen. Dit is een intensieve studie wat betekent dat het heel hard aanpoten wordt! Ik ben er echter helemaal klaar voor en ga dus over een paar maanden mijn baan opzeggen om me volledig hierop te concentreren. Het oorspronkelijke plan is eigenlijk om toch zo lang mogelijk te blijven werken en dan in augustus ontslag te nemen.

Heel goed nieuws natuurlijk maar ik heb een probleem. De universiteit heeft aangeraden om vooraf een Wiskunde A2 cursus te doen. Geen probleem zou je denken? Nou wel dus.

Mijn voorkeur:
- In de avonduren
- Zo spoedig mogelijk
- Omgeving Utrecht
- Op dit moment heb ik een vakantie staan van 21 t/m 28 juli (was al geboekt)
- Wel persoonlijk les, geen online cursus dus

Wat ik echter nu zie is dat al deze voorkeuren vrijwel onmogelijk zijn. Wat ik op internet kan vinden zijn enkel 2 zomercursussen op het James Boswell instituut (is al vol) en op de VU in Amsterdam (6 t/m 23 juli examen op de 28e). De VU is dus een optie was het echter niet zo dat deze ook halve dagen is en ik dus al per 6 juli ontslag moet nemen en mijn vakantie moet annuleren.

Pfff, ik weet het even niet meer. Zijn er vanuit jullie wellicht nog mensen met goede ideeën? Ken je misschien een instituut/ persoon (geld is in principe geen probleem) of heb jij de gouden tip? Ik ben uiteraard meer dan bereid er een stuk voor te rijden dus het hoeft ook niet perse in Utrecht te zijn. Ik heb wel al wat op internet gezocht maar kan eigenlijk niets vinden. Mocht er echt niets anders op zitten dan moet ik dus z.s.m. ontslag nemen, mijn vakantie annuleren en aan de bak. Jullie begrijpen echter dat ik wel zeker wil weten dat er dan ook echt geen andere optie mogelijk is.

Help!!

Alvast bedankt!

WillemYntJee

Re: Wiskunde A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:39

Leiden? Maar dat is niet in de avond, dat is 3 hele dagen en is meer voor eindexamenkandidaten, maar je kan t proberen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:45

Misschien kun je iemand zoeken die je bijles kan geven? Bijvoorbeeld een student wiskunde aan de universiteit? Die kan je dan het een en ander uitleggen en je op die manier bijspijkeren. Als je iemand kan vinden die het onderwijs in gaat, dan heeft hij/zij vast ook boeken voor je.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 09:56

@ WillemYntjJee Leiden is denk ik geen optie want ik moet echt een officiële cursus doen en wat ik nu doe is dat doorgaans 14 sessies van halve dagen Of bedoel je 3 dagen per week? Zo ja, hoeveel weken is het dan?

@miccamaaike ook daar heb ik aan gedacht. Me inschrijven voor een tentamen en dan zelf de lessen regelen maar ook dat wordt lastig maar daar ga ik nog even achteraan

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:51

Leiden is inderdaad geen officiele cursus, maar ze bieden volgens mij wel zomercursussen aan voor mensen uit de 4e/5e om je kennis bij te spijkeren voor je examenjaar. Dat is 1 malig 3 dagen van 8 tot 10.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 09:31

Bedankt WillemYntJee ik heb het zojuist opgezocht op internet en het klinkt veelbelovend. Voor zover ik kan zien bieden ze ook op andere momenten deze intensieve trainingen aan. 3 Dagen vrij nemen is nog wel te overzien. Even afwachten dus.

Verder heb ik ook te horen gekregen dat ik het ook zelf mag regelen i.v.v. bijvoorbeeld privéles. Ook hoef ik geen officiële toets te maken maar moet ik wel aan kunnen tonen dat ik de lessen heb gevolgd en op niveau zit. Mocht iemand dus nog een goede leraar wiskunde A1/ A2 kennen die bijlessen geeft, dan hoor ik het graag!

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:52

In Leiden zijn de cursussen echt heel goed! Ik heb een cursus natuurkunde 1 daar gedaan en een cursus wiskunde b1, voor mijn examens. Ik heb er veel van geleerd en je krijgt een goed overzicht van de gehele stof. Dus dat zou ik zeker aanraden ;) Het zijn wel 3 hele intensieve dagen, maar dan weet je wel zowat alles.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:53

Graag gedaan hoor :) K heb daar 3 examencursussen gedaan en heb er hele goede ervaringen mee dus zou iedereen dat graag aanraden !

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 14:13

Ter info: Leiden biedt alleen cursussen aan voor mensen die de regulieren opleiding volgen. Gaat voor mij dus niet op maar werd wel heel erg goed geholpen en ze kijken nog even naar alternatieven.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:27

Open Universiteit? Die bieden volgens mij ook curssusen aan, en anders via de LOI? Kan je iig zelf oefenen.

Moet je dan nog een deficientietoets maken op de uni? Kan je niet vragen bij de uni of je bij een andere faculteit mag bijspijkeren? Op de erasmus boden ze voor schakelstudenten een wiskundeprogramma in de avonduren aan voor mensen die een achterstand hadden met wiskunde. Het halen van de toets is verplicht om aan je scriptie te mogen beginnen.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 14:35

Ik heb inderdaad een wiskundedeficientie maar ik ga mijn studie niet volgen op een "reguliere" universiteit. De uni waar ik het ga doen heeft me reeds aangenomen maar wel sterk aangeraden dat ik voor de start mijn wiskunde op peil heb omdat ik anders flink in de problemen ga komen.

Ik hoef ook geen toets te maken maar moet wel aantonen dat ik een bijspijkercursus heb gedaan zeg maar (kan i.v.v. een verklaring van leraar/ instelling). Sowieso; als ik dit niet doe kan ik nooit mijn foundation course halen vanwege mijn achterstand.

LOI is geen optie want ik heb echt uitleg nodig en wil dus graag regelmatig 1 op 1 contact.

Erasmus biedt inderdaad de zogenaamde studyboost aan. Dit is inderdaad een optie maar de vrouw kan me de tijden niet exact vertellen (vorig jaar was het van 17.30 - 19.30 / 2 dagen per week/ 3 weken lang). Ik werk echter tot half 6.

Verder heb ik wel wat contact met leraren die me wel 1 op 1 begeleiding willen geven. Daarbij heb ik echt alles al afgemaild. Instituut in Bilthoven kan me wellicht helpen maar kost €48 per uur, Leiden gaat dus niet lukken, James Boswell zit vol, VU biedt alleen dag cursussen in de zomer, Erasmus is nog een kleine kans. Etc...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:40

Denk dat de Erasmus wellicht ook alleen 'eigen' studenten wil toe laten, wellicht de Rotterdam Business University nog proberen? Die bieden iig losse vakken aan.

Open Universiteit al geprobeerd?

Edit: universiteit van Utrecht heeft meerdere faculteiten, wellicht dat die happiger zijn om je aan te nemen voor een summercourse omdat je al binnen 'de muren' of bij een zuster instituut gaat studeren.
Laatst bijgewerkt door Marieke_K op 28-05-09 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 14:41

Erasmus laat ook studenten van buitenaf toe voor de Studyboost, vandaag contact over gehad.

Ik ga de Rotterdam Business University en Open Universiteit nog even proberen!

Bedankt! Alle tips zijn welkom en ik doe er echt wat mee hoor! Mail me rot maar ik heb gewoon onmogelijke eisen :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:44

Je eisen zijn niet onmogelijk, het is jammer dat ze je niet de mogelijkheid bij te spijkeren tijdens je studie.

Eigenlijk nemen ze je nu aan terwijl je niet aan de toelatingseisen voldoet.. Dat is niet zo eerlijk van hen. Al zeg je 'aangeraden' ipv verplicht, dus misschien kan je nog vragen of je eind oktober mag aantonen dat je op niveau zit (afhankelijk wanneer je foundation course moet zijn afgerond)

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 14:56

Ik heb altijd heel graag deze master willen doen maar op de reguliere universiteiten werd ik nooit toegelaten vanwege mijn wiskundedeficientie. Dat zou betekenen dat ik voordat ik toegelaten zou worden voor een master eerst een cursus wiskunde zou moeten doen, dan een pre-master en dan de master. Dat zou betekenen dat ik 4 jaar verder ben.

Deze uni biedt mij de mogelijkheid (uiteraard tegen flinke betaling) om mijn master binnen 1 jaar af te ronden. Ik heb toelatings testen moeten doen en heb op het 'taal' gedeelte heel hoog gescoord. Op het reken gedeelte zat ik net boven het minimum. Het is inderdaad vreemd dat ze het niet verplicht stellen maar wellicht zullen ze de studenten hard nodig hebben momenteel.

Bijspijkeren tijdens de studie is vrijwel onmogelijk omdat ik schoolweken van 50/ 60 uur krijg.

Verder ben ik erg blij dat ik ben toegelaten, nu alleen nog die cursus regelen. Als ik niet fulltime zou willen blijven werken dan was het niet zo'n probleem geweest maar het liefst blijf ik tot augustus werken om nog wat te sparen.

Privéles is ook een goede optie en ik heb al flink wat reacties gehad maar het moet natuurlijk wel klikken.

Ik houd jullie i.i.g. op de hoogte en bedankt voor alle tips!