Ga ik hiermee door ofniet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Ga ik hiermee door ofniet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 19:36

Ik vraag me af wat jullie zouden doen in mijn situatie, ik heb 2 bijbaantjes allebei wit, bij mn eerste baantje (schoonmaak) verdien ik per maand rond de 170 euro, er gaat geen loonheffing af omdat ik er schijnbaar onder zit oid.

Nu heb ik sinds april een baantje erbij in de horeca, ik moest op de formulier invullen of ik al loonheffingskorting kreeg oid en daar ja ingevuld, nu heb ik vorige week een aantal weken uitbetaald gekregen en er gaat meer dan 46 euro totaal van mn verdiende loon af, ik had er 105 oid verdiend en ik hield een kleine 65 euro over.. oke, ik krijg ook nog fooi maar dat terzijde, ik zit er dus best mee dat van wat ik werk er zoveel afgaat, ik ben een student en heb dus al geen vetpot, en ja ik weet dat ik het volgend jaar van de belasting zou kunnen terugvragen maar daar heb ik nu niets aan, ik krijg morgen weer mn loon, ik heb voor 26 euro gewerkt (je word wekelijks uitbetaald) en word er al naar van als ik weet wat ik overhoud... -O-

wat zouden jullie doen, doorgaan met werken, of stoppen? ik werk van ma tm vrijdag in de schoonmaak van 5 tot half 7 en do,vr,za van 7 tot 10 (of nacht) in de horeca en dat naast mn fulltime studie, ik vraag me nu af of ik het wel waard vind zo druk te zijn voor zo weinig centjes omgerekend werk ik dan eigenlijk voor 2,83 euro...

Anoniem

Re: Ga ik hiermee door ofniet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:17

Kan je daarvoor aan het eind niet een T-biljet invullen?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:19

het komt echt omdat je dus 2 banen hebt, oplosiing in 1 baan meer uren gaan maken en andere stoppen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:20

Als je weet dat je met beide bijbaantjes bij elkaar opgeteld jaarlijks onder de belastingbetaalgrens (hoe heet dit officieel???) zit, kun je op het formulier gewoon 'nee' invullen, dan krijg je beide direct uitbetaald. Verdien je alsnog meer dan die grens moet je dat wel terugbetalen natuurlijk, maar ik ben er nooit overheen gegaan en bij mij ging het op deze manier altijd goed :)

Overigens heb ik dit niet zelf bedacht, het werd me aangeraden door het uitzendbureau waarvoor 1 van de baantjes was.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 20:22

Yessy schreef:
Als je weet dat je met beide bijbaantjes bij elkaar opgeteld jaarlijks onder de belastingbetaalgrens (hoe heet dit officieel???) zit, kun je op het formulier gewoon 'nee' invullen, dan krijg je beide direct uitbetaald. Verdien je alsnog meer dan die grens moet je dat wel terugbetalen natuurlijk, maar ik ben er nooit overheen gegaan en bij mij ging het op deze manier altijd goed :)

Overigens heb ik dit niet zelf bedacht, het werd me aangeraden door het uitzendbureau waarvoor 1 van de baantjes was.

oke, maar ik heb toen op me overeenkomst ingevuld ja, maar ik moet dus even uitrekenen en dan kan ik dat laten wijzigen? dan laat ik mn stiefpapa dat even uitrekenen :j

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:23

Idd goed narekenen, niet dat je volgend jaar mei ineens een smak geld moet bijbetalen! En dan even aan je werkgever vragen of het nog te weizigen is. Het lijkt mij dat dat mogelijk moet zijn, als je met dat andere baantje was gestopt zou je het ook moeten kunnen veranderen!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 20:25

Yessy schreef:
Idd goed narekenen, niet dat je volgend jaar mei ineens een smak geld moet bijbetalen! En dan even aan je werkgever vragen of het nog te weizigen is. Het lijkt mij dat dat mogelijk moet zijn, als je met dat andere baantje was gestopt zou je het ook moeten kunnen veranderen!

heb je misschien enig idee waar ik dat kan vinden, ik geloof wel dat ik er onder zit, zoveel verdien ik niet :))

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:26

xDramaQueen schreef:
Yessy schreef:

oke, maar ik heb toen op me overeenkomst ingevuld ja, maar ik moet dus even uitrekenen en dan kan ik dat laten wijzigen? dan laat ik mn stiefpapa dat even uitrekenen :j
Bij 6000 euro geloof zit je er pas boven, ik heb nu ook 2 baantjes waarbij ik loonheffingskortig krijg, anders is het niet te doen maar het kan ook gewoon.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:31

Het is idd zo'n 6000 euro, aangezien jij zo'n 300 p/m verdient (volgens je beginpost) kom je daar niet eens in de buurt. Maar mocht je besluiten in de vakantie 40 p/m te gaan werken 2 maanden lang moet je dus wel even opletten!