Ik leer niks en erger me hieraan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Ik leer niks en erger me hieraan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 20:55

Hallo,

Ik zit nu in het 3e jaar volgend jaar heb ik examen maar ik heb helemaal niks geleerd! Ik zal het even uitlegen.

In de 1e en 2e klas had ik normale lessen zoals de meeste mensen die hebben
1e uur engels
2e uur techniek
3e uur duits
ga zo maar door.

Ik lette altijd goed op in de lessen en haalde ook mooie cijvers! (denk aan 7's en 8'ten gemiddeld) Ik ben opgestroomd en mocht 1 niveu hoger doen in de 3e klas (waar ik nu zit) ook heb ik mijn sector gekozen (verzorging)

Mijn probleem.

Ik heb nu iets wat ze noemen VZ plein. Het gaat zo. Maandags wordt je bij elkaar geroepen en krijg je een stapel papieren. Dit zijn opdrachten die je zelf moet maken en toetsen die je gaat maken. Dan krijg je er 3 weken voor omdat te doen. ALLES moet je zelf doen met als doel ons voor te bereiden op het ROC. Mijn rooster ziet er nu zo uit:

1e uur aardrijkskunde
2e uur gym
3e tot 7e VZ Plein

op het vz plein heb je engels nederlands en alle vakken. Maar je krijgt hier geen les in. Je moet het zelf uitzoeken. Pak je boek maar en snap zelf maar dat hele verhaal over organisme en xx en xy enz. Ja dan wil je uitleg, zoek maar eens een leraar. Eenmaal gevonden moet je hem/haar meeloken naar je plaats en vragen om uitleg. Hopen dat dit langer is dan 4 min. Of dat je leraar niet wegloopt omdat iemand anders hulp wil en ik het toch al snap (dus niet) Ik moet iets van 6 toetsen in 3 weken. Voor somige mensen is dit normaal maar ik kan dit echt niet. Ik zit op kader. En ik heb juist begleiding nodig.

Ik krijg geen lessen en leer dus echt totaal niks. Ik erger me dood. Ik zit maar te zitten. Ik heb totaal geen motivatie meer omdat ik het allemaal niet snap.

Me mentor is een bitch. Ze maakt ruzie met andere leraren waar leerlingen bijzijn. Ze reageerd zich op ons af en als je het mij vraagd is ze overspannen. Warneer hebben ze door dat deze methode niet werk. Wij zijn proefkonijntjes want dit is hun eerste jaar.

Hoe ga ik in godsnaam volgend jaar me examen halen als ik niks leer? Ik zie mij rooster voor morgen en weet precies wat voorn dag dat word. Mentor die je als maar afsnauwt niet te vreden is met het werk dat je leverd (niet goed genoeg) maar niks uitlegt.

Ik zeg het heel vaak tegen me moeder en zij wil ook op gesprek. Maar mijn mentor kenende zal ze al die dingen ontkenen. Gelukig kent me moeder me mentor wel een beetje. En heeft ze gezien hoe vervelend ze kan zijn.

Ik weet echt niet meer wat ik hiermee moet.....

pinuts

Re: Ik leer niks en erger me hieraan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:59

je komt er vroeg achter maar beter vroeg dan laat: Op school moet je het zelf doen, wil je les? Ga naar een leraar, krijg je geen les? Ga klagen bij de directeur, laat zien wat je wilt, en onderbouw dit duidelijk en volwassen, zeg eerlijk dat je bang bent het examen niet te kunnen halen.. Hou je je mond en blijf je boos? lost niets op

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:41

Verschrikkelijk, al die vage, nieuwe leermethoden. Bij jou op school is het wel duidelijk dat het niet werkt. Toen ik op de middelbare school zat kregen we gewoon gemiddeld zes uren per dag klassikaal les: leraar vertelde iets en maar aantekeningen maken. Thuis huiswerk maken en af en toe een toets. Dit lijkt me niet bevorderlijk voor je ontwikkeling. Ga inderdaad met je mentor praten (met je moeder), of anders een school in de buurt zoeken die nog wat traditioneler werkt. Of anders bijles? Sterkte er mee!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:57

Eens met pinuts.

Je wilt niet met je mentrix praten? Ga naar de sectorcoördinator, je decaan of je directeur. Onderbouw je verhaal en word niet nijdig, dan kom je een heel eind. Schakel desnoods je ouders in als je verwacht niet serieus genomen te worden.

Ik snap dat je begeleiding wilt hebben, en ik vind het belachelijk dat je die (als 3e jaars kader) niet krijgt, en dat je leraren moet 'meelokken' als je hulp wilt, maar uiteindelijk zul je er zelf achteraan moeten gaan.