Opleiding MWD en een paard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Srika

Opleiding MWD en een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 14:08

Hoihoi,

Ik ben aan het twijfelen ofdat ik een paard zal kopen. Het is al heel lang een droom en als het allemaal gaat zoals ik wil doe ik volgend jaar eindexamen havo.
Dan ga ik de opleiding MWD doen.
Als ik een paard zou kopen staat hij 5 min. van me vandaan en wordt er gemest/gevoerd enz.
Maar nou wil ik dus weten of de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening te combineren is met een paard.
Ohja, de school waar ik dan waarschijnlijk naartoe ga is ook niet ver van mijn huis.

Hebben jullie tips en of opmerkingen?

Groetjes Alexandra

prinero

Re: Opleiding MWD en een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:21

Hi Alexandra,

Ik zou als ik jou was nog even wachten met het kopen van een paard.. Je hebt nog geen idee hoe veel tijd je studie gaat kosten.
Bovendien, je paard heb je niet voor een paar jaar, maar meestal voor de rest van zijn/haar leven..(tenzij je m weer wilt verkopen).
Je financiele situatie veranderd ook als je gaat studeren of als je na je studie gaat werken... Neem aan dat je niet afhankelijk wil worden van andere voor de financieen/verzorging en/of aandacht voor je paard...
Succes!

Srika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 14:33

prinero schreef:
Hi Alexandra,

Ik zou als ik jou was nog even wachten met het kopen van een paard.. Je hebt nog geen idee hoe veel tijd je studie gaat kosten.
Bovendien, je paard heb je niet voor een paar jaar, maar meestal voor de rest van zijn/haar leven..(tenzij je m weer wilt verkopen).
Je financiele situatie veranderd ook als je gaat studeren of als je na je studie gaat werken... Neem aan dat je niet afhankelijk wil worden van andere voor de financieen/verzorging en/of aandacht voor je paard...
Succes!

Mijn ouders betalen de studie en het paard

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:39

Ik stel dat het kan. Als er inderdaad voor je gemest word en je ouders de kosten betalen, zodat je niet bij hoeft
te verdienen om je paard te kunnen onderhouden.
Ik studeer momenteel ook en zou er denk ik best tijd voor hebben.

Je reistijden zijn bijna verwaarloosbaar, 5 minuten.
Je hoeft verder niks te doen behalve rijden en verzorgen? Laten we zeggen dat je zo'n anderhalf uur
per dag bezig bent? (Als je natuurlijk iedere dag wilt rijden).
Het is alleen net wat je er voor over hebt! Als je liever 's avonds voor de tv gaat zitten na het maken van je studie/
project opdrachten zul je misschien in tijdnood komen. Maar als je dat soort dingen voor de weekenden houd
denk ik dat je het moet redden :)

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:54

TwankoLover schreef:
prinero schreef:
Hi Alexandra,

Succes!

Mijn ouders betalen de studie en het paard

Ook als je na je studie fulltime gaat werken en een eigen huisje wil??
Nogmaals.. ik zou het niet prettig vinden om afhankelijk te zijn van anderen....Helemaal niet als je weet dat je over een paar jaar zelf aan de slag gaat...

Srika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 15:41

xNursiex schreef:
Ik stel dat het kan. Als er inderdaad voor je gemest word en je ouders de kosten betalen, zodat je niet bij hoeft

Je hoeft verder niks te doen behalve rijden en verzorgen? Laten we zeggen dat je zo'n anderhalf uur
Het is alleen net wat je er voor over hebt! Als je liever 's avonds voor de tv gaat zitten na het maken van je studie/
project opdrachten zul je misschien in tijdnood komen. Maar als je dat soort dingen voor de weekenden houd

Hij wordt helemaal verzorgd, je hoeft dus idd. alleen te verzorgen en rijden:D

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 16:48

Maar juist als je na je studie fulltime gaat werken is het mogelijk om een paard te houden.
En vergeet niet dat het voor een student tegenwoordig bijna onmogelijk is om meteen een huis te kopen. Eerst bij
ouders thuis sparen en daarna zo goedkoop mogelijk iets gaan huren.
Het zal wel flink werken worden ja. Maar als je niet te veel uitgaat, er dus geld voor reserveert, denk ik dat het gaat lukken.
Ik vind dat je zoiets juist nu moet doen, nu je nog meer tijd hebt. Je hoeft niet overal mee te wachten totdat je veertig bent?
Ik zou zo'n droom er niet voor opgeven hoor :)

Srika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 18:05

TwankoLover schreef:
xNursiex schreef:

Hij wordt helemaal verzorgd, je hoeft dus idd. alleen te verzorgen en rijden:D

Ik hou niet van uitgaan.
Als ik mijn hw heb gemaakt ben ik daarna gewoon klaar.
Dus dan dacht ik: als ik ga studeren en ik maak direct als ik thuis kom mijn hw kan ik de overige tijd naar mijn paard. ;)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:13

Hoe oud ben je nu? :)
Ik weet wel dat ik zelf ook nog niet zo lang van uitgaan houd, laatbloeier :P . En dan is het weleens slikken als je er de zondagmorgen
ook wel vroeg uit wilt voor een buitenrit.

Srika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 18:35

xNursiex schreef:
Hoe oud ben je nu? :)
Ik weet wel dat ik zelf ook nog niet zo lang van uitgaan houd, laatbloeier :P . En dan is het weleens slikken als je er de zondagmorgen
ook wel vroeg uit wilt voor een buitenrit.

bijna 17 :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:57

Qua tijd moet het je denk ik makkelijk lukken. Ik heb 2 jaar SPH gedaan (andere versie van Social Work) en ik had drie dagen dat ik naar school moest, voor een uur of 5, 6 en dan was ik alweer klaar.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:46

PP --> STw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:20

Ik heb mijn paard al zes jaar (ik ben nu 21). Tijdens die zes jaar heb ik havo gedaan en heb ik de opleiding SPH afgerond (ben net afgestudeerd :D ). Ik heb ook nog fulltime gewerkt de laatste twee jaar van de opleiding (nou ja.. 32 uur per week). Ik woon al twee jaar samen dus huishouden kwam er ook nog bij. Wel druk, maar goed te doen. Ik had zelfs af en toe ook nog tijd om te sporten.
Nu ga ik beginnen aan een universitaire studie. Denk dat dat ook moet lukken.

Leen24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:39

Zolang je maar goed kunnen plannen, is het geen probleem, tijdens de tentamenperiode wat meer studeren en minder rijden, zo heb ik het ook gedaan. Stageperiode was wel wat moeilijker. Let er dus op dat je een stageplaats neemt die dicht bij je thuis is en die eventueel wat flexibeler is (schoolmaatschappelijk werk is op dat gebied echt luxe).

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:17

Ik heb destijds tijdens het laatste jaar van mijn studie P&A een paard gekocht. Ik vond het juist heel goed te combineren. Ik had niet veel les en kon ook gewoon overdag naar mijn paard. Ik had tijd over :D Ook werkte ik er toen nog veel bij om alles te kunnen bekostigen. Ik vind het nu sinds ik werk (is ook alweer 2 jaar :) ) eigenlijk lastiger. Ik werk 36 uur per week en daarnaast ga ik nog elke avond naar mijn paard. Ik woon samen dus moet ook het huishouden doen en mijn vriend, familie en vriendinnen willen ook nog aandacht.

Kortom, ik vond het toen ik nog studeerde veel makkelijker te combineren.