Dat stomme bijbaantje..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Dat stomme bijbaantje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 14:07

Hallo ik zit met iets waar ik best pissig over ben. Ik heb namelijk een gesprek gehad voor mijn vakantiewerk van de zomer, maar nu is die baas al boos en geirriteerd en zegt dat ik het eerste in de gevarenzone zit.. Dit komt omdat ik heel veel vakantie heb van de zomer ( 4 weken, maar ik ben nog maar 14 en ik kan er dus echt niks aan doen!) en als ik dat vervolgens een foutje opmerk in mijn werkrooster zegt hij dat ik geen kritiek moet hebben, anders ga ik er dus als eerste uit. Ik vind dit absoluut geen reden om iemand er uit te sturen, en ik zei het ook gewoon netjes en nu vind hij dat ik mijn houding ook maar moet bijstellen of er uit moet.
Weet iemand wat ik moet doen? Als alle bazen zo zijn, heb ik absoluut geen zin meer in de toekomst :( of wat ik nu moet terugmailen..

upendo

Re: Dat stomme bijbaantje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:11

Als ik het goed begrijp is jouw 'baas' al tegen je uitgevallen terwijl je nog niet eens begonnen bent?
Dan zou ik als ik jou was in ieder geval even verder zoeken naar een ander baantje, want als het al zo begint wordt je vakantiewerk niet echt leuk. :)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:12

Als ik jou was, zou ik lekker opzoek gaan naar een ander baantje. Want ik heb het gevoel alsof het nu voor jou wachten is totdat het erger wordt.. Er zijn genoeg leuke bazen bij bijbaantjes hoor :)

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:13

Niet zo depri hoor :P Niet alle bazen zijn zo.

Maar zou je niet ondertussen naar een baantje uitkijken waar je vakantie geen probleem is. Werk moet natuurlijk wel een soort van leuk zijn.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 14:22

Tja heel veel vriendinnen zeggen ook dat heel veel bazen zo zijn en dat vakantie altijd beetje een probleem is. Maar het is wel heel leuk werk, en ik werk met een supergezellige groep dus vind dat echt jammer. Maar hij is inderdaad al boos al voordat ik begonnen ben. Hij vat gewoon heel veel dingen verkeerd op (mijn baas) want ik zeg dingen duidelijk en daar kan hij blijkbaar niet tegen. Bv. een zinnetje die ik zei:

' Ik heb ook duidelijk vermeld dat ik zaterdagochtend helaas niet kan werken, maar ik waardeer het juist wel. Jammer genoeg kan ik er niks aan doen dat ik zoveel vakantie heb, dit ligt dan ook buiten mijn schuld' (want dat was dat foutje dus, ik was toch op zaterdag ingedeeld)

Want hij zei dat ik maar waardering moest hebben voor alles wat ik kreeg zeg maar, en dat ik ben aangenomen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 18:12

Niemand die iets wil zeggen? Ik zit er echt erg mee :(

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:16

Wil best iets zeggen hoor. :)
Je hebt dus een zaterdag/vakantie baantje, maar je kunt al meteen een zaterdagochtend niet, en je wilt 4 weken vakantie?
Tja, daar zou mijn baas ook niet vrolijk van worden.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:25

mijn bazen zijn beide erg aardig. (vrouwen :D ) bij mij is het geen moeite, mits ik het op tijd aangeef. Verder valt er altijd iets te regelen, maar als ik een keer op een andere dag kan werken, dan geef ik dat ook aan. soms moet je een beetje terug doen. en als jij nog niet begonnen bent heb je geen goede naam gemaakt. overigs mag je niet veel werken op je 14e. de 15e is al moeilijk. ben beniewd hoe dat eigenlijk zit?

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:50

ja ik heb eigenlijk dezelfde vraag als Jolandaa_ ,

bij mij ging het in het begin ook niet zo goed, ik had 2 keer gewerkt ofzo en op me solicitatiegesprek had ik gezegt dat ik 2 en 23 mei niet savonds kon werken, juist wanneer werd ik ingedeeld :') op 2 mei savonds en 23 mei savonds .. 2 mei heb ik hem wel gewerkt, maar heb er toch wel wat van gezegt, 23 mei kon ik gewoon echt niet, en heb me poten toen ook stijf gehouden :+ heb nu wel voor elkaar gekregen dat ik sochtends mag werken tenminste ik moest eerst van 8 tot half 2, en toen vroegen hun of ik tot 5 wou, naja geen probleem, maar nou kan ik 13 juni savonds ook niet werken := dus dat gaan we ook maar weer even doorgeven ;) kijken of het in 1 keer goed gaat :P

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:53

asjemenou schreef:
Wil best iets zeggen hoor. :)
Je hebt dus een zaterdag/vakantie baantje, maar je kunt al meteen een zaterdagochtend niet, en je wilt 4 weken vakantie?
Tja, daar zou mijn baas ook niet vrolijk van worden.

Eens. Het is een VAKANTIEbaantje en jij wil meteen 4 weken vakantie.....

Pyriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:03

wat heb je in eerste instantie afgesproken dan? was hij van te voren op de hoogte van je vakantieplannen of niet? Als hij het wist is het niet terecht natuurlijk. Als je er nu al geen goed gevoel bij hebt zou ik toch eens uitkijken naar iets anders. Want lang niet alle bazen zijn zo ; ) Bij ons op het werk gaat het er even iets anders aan toe je word met respect behandelt en dan andersom natuurlijk ook!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 12:55

Ja hij was op de hoogte ervan, en ik denk moet je me maar niet aan nemen dan.. Ik weet het ook allemaal niet, dit is de eerste keer dat ik vakantiewerk heb hoor!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:30

Diablo schreef:

Tsja, dan had hij haar niet aan moeten nemen. Ik neem aan dat hij toch wel zo slim is geweest om daar op gesprek naar te vragen... Als hij daar zulke grote problemen mee had, had hij verder moeten zoeken naar een andere werknemer. Beetje flauw om iemand wel aan te nemen, maar er dan later over te gaan zeuren.

Ik had ook regelmatig vakantiebaantjes voor een week of 3 toen ik zo oud was, ik vind het op je 14e heel normaal om ook een paar weken vrij te hebben. Je krijgt niet voor niks vakantie van school, veel scholieren zijn tegen die tijd behoorlijk moe en hebben echt wel wat tijd voor zichzelf nodig. Mijn werkgevers vonden dat ook geen punt, ik vertelde gewoon welke weken ik wilde komen werken en dan namen ze me wel aan of niet, en als ze me wel aannamen gingen ze er ook niet over zitten miepen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 17:34

Nimue schreef:
Diablo schreef:

Tsja, dan had hij haar niet aan moeten nemen. Ik neem aan dat hij toch wel zo slim is geweest om daar op gesprek naar te vragen... Als hij daar zulke grote problemen mee had, had hij verder moeten zoeken naar een andere werknemer. Beetje flauw om iemand wel aan te nemen, maar er dan later over te gaan zeuren.

Ik had ook regelmatig vakantiebaantjes voor een week of 3 toen ik zo oud was, ik vind het op je 14e heel normaal om ook een paar weken vrij te hebben. Je krijgt niet voor niks vakantie van school, veel scholieren zijn tegen die tijd behoorlijk moe en hebben echt wel wat tijd voor zichzelf nodig. Mijn werkgevers vonden dat ook geen punt, ik vertelde gewoon welke weken ik wilde komen werken en dan namen ze me wel aan of niet, en als ze me wel aannamen gingen ze er ook niet over zitten miepen.

Ja vandaar ook, jij snapt het ;) Ik ben nog niet super handig met die gesprekken, maar heb het dus wel duidelijk aangegeven. Ik kan snappen dat hij mijn 'houding' niet goed vind als hij mij in het echt ziet werken maar dat heeft hij nog nooit gezien, dus vind niet dat hij er over kan oordelen. Ik denk dat ik het maar gewoon afzeg en extra kranten ga bezorgen dan.. Die doen nooit zo moeilijk :P

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:35

Mensen die voor vakantiewerk solliciteren en die dan 4 weken op vakantie gaan worden bij ons geen eens aangenomen, dus ik kan me voorstellen dat je baas dat niet zo leuk vindt :)

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:40

Bazen kunnen soms idd wat moeilijk doen! Maar gewoon vriendelijk en beleefd blijven en je poot stijf houden! Als je het op voorhand had gezegd, dan heb je het gezegd he! Dan moet hij er maar rekening mee houden. Maar blijf beleefd en zet je goed in!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 07:51

Anieke89 schreef:
Mensen die voor vakantiewerk solliciteren en die dan 4 weken op vakantie gaan worden bij ons geen eens aangenomen, dus ik kan me voorstellen dat je baas dat niet zo leuk vindt :)

Ja, maar je zegt het al: die worden niet aangenomen. Dan vind ik het heel anders, als je er dan bijv. achteraf achter komt dat iemand toch zo lang vakantie wil nádat hij is aangenomen. Maar als de TS het duidelijk heeft aangegeven en de baas is ermee akkoord gegaan, dan moet hij niet later ineens gaan lopen zeuren dat hij het teveel vindt. Hij is onder deze voorwaarden met haar in zee gegaan, dat heeft hij zelf gedaan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 07:59

Mag een 14 jarige uberhaupt wel werken? ;) Ik dacht dat je tenminste 15 moest zijn, of ben ik nou in de war? :\

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 08:34

Ik ben 15 als mijn vakantiebaantje begint ;)