Studie aanvragen via baas hoe het beste manier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Studie aanvragen via baas hoe het beste manier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 09:03

Ik vraag mij af hoe kan ik het beste manier vragen aan mij baas voor een vedere studie opleiding dat hij dan zal betalen voor mij?

Ik heb binnenkort examens voor PDB en zou graag een vedere studie opleiding via mijn baas willen laten betalen.

Ik wil namelijk niet verwend over komen of de manier van je doet maar als of dat ik later bij de baas vertrekt na de contract tijd is afgerond.

Omdat mijn doel Accountant is kost het nog een hoop vervolg opleidingen om het te kunnen bereiken en het gaat mij dus net allemaal teveel kosten.

Dus wie heb er enige tips hoe ik het beste kan aanvragen en de vertrouwen van mijn baas op mij kan leggen en wat voor vragen kan ik eventueel verwachten?

Alvast harstikke bedankt.

Maddox

Re: Studie aanvragen via baas hoe het beste manier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:14

Ik denk dat je goed moet nadenken over de reden en motivatie.

Ik denk dat het belangrijk is dat je je baas laat zien dat hij en zijn bedrijf ook baat heeft bij jouw opleiding?

Laat hem de positieve voordelen zien.

Als je de gehele opleiding "te duur" vindt kan je ook voorstellen of je baas een xx% deel betaalt.

Ik weet niet hoe het zit met alle bedrijven maar vooral in de economische crisis zijn de meeste werkgevers iets terughoudender met het betalen van opleidingen van personeel. Het hoeft niet per se bij jouw werkgever ook zo te zijn.

Succes en laat Bokt weten hoe het is gegaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:33

Wat voor werk doe je nu? Zijn die opleidingen zo dat jouw werk / kwaliteit van werk er flink door gaat verbeteren?

Wanneer heb je weer een functioneringsgesprek? Daar kun je dit soort zaken perfect in aankaarten, van hoe jij je wilt ontwikkelen en groeien.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 07:27

Inderdaad aankaarten in een functioneringsgesprek en goed de meerwaarde voor het bedrijf laten zien. Heb je een CAO? daar staat vaak ook nog wel wat vermeld over scholing.

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:28

Bij een Accountants kantoor komt het vrij veel voor dat de werkgever de opleiding betaald. Bij al mijn studiegenoten wordt het betaald. Als het goed is staan de richtlijnen in het personeelshandboek.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 20:39

Ik heb maandag een gesprek over de eventuele vervolg opleiding.

Ik ben wel benieuwd hoe het zit als je een vervolg studie krijgt van je baas of je dat dan niet in een bepaalde tijd zal moeten afronden?

Okáy 1 jaar zal wel genoeg zijn maar niet dat ik het binnen een half jaar af moet hebben want dat is voor mij net wat te snel.

Welke vragen kan ik naast dat er al genoemd is ongeveer verwachten zodat ik wat er op voor kan bereiden?

Edit; ik werk als boekhouder bij een Reintergratie bedrijf in Amsterdam.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:23

Pff.. dat ligt eraan hoe dat in het bedrijf waar je werkt opgenomen is.

Bij mijn werk is het in de CAO vastgelegd. Ik zou gewoon aangeven dat je interesse hebt om verder te studeren en wat de mogelijkheden binnen het bedrijf ervoor zijn.

edit; als je bij een acc. kantoor werkt moet het volgens mij geen probleem zijn. Wat ik heb gemerkt is dat ze allemaal graag willen dat je verder gaat en je daar ook zeker in steunen. Goed opgeleide accountants zijn schaars.