Laatbloeier wil opleiding psychologie gaan doen aan de ou

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Laatbloeier wil opleiding psychologie gaan doen aan de ou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 23:04

Momenteel ben ik bezig om een opleiding te gaan volgen en de psygologie trekt mij erg aan.
In eerste instantie had ik mij aangemeld bij Saxion hogeschool, maar moest hiervoor een DAT test doen om toegelaten te worden tot de opleiding.
Nou vertelde iemand over de open universiteit en haar opleidingen... En zonder toelatings testen kan ik daar een bachelor psychologie gaan doen.
Door mijn verleden heb ik nooit een school af kunnen maken en inmiddels ben ik al 31 jaar, maar heb er zin in!

Zijn er nog meer laatbloeiers die gaan studeren?

TurdusMerula

Re: Laatbloeier wil opleiding psychologie gaan doen aan de ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:06

Ik ben 22 en ben voor de begrippen van mijn school al laatbloeier...
Ben 26 als ik van school afkom.

Ik vind het altijd heel stoer als mensen zoiets doen.
Oudere studenten zijn altijd fijn om mee te werken. :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 23:17

Ik ben ook erg benieuwd hoe mij dit gaat bevallen hoor <LOL>
En wat studeer je nu of ga je studeren als ik het vragen mag?

* Ik las het al in je profiel :Y) (was het numerus fixus?)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 00:05

Ja, ik heb pedagogiek gedaan op de uni, en vond het daar altijd heel fijn samenwerken met de oudere studenten. :)
Doe nu eerste jaar fysio, was numerus fixus idd, ingeloot, maar zijn ook per ongeluk teveel mensen toegelaten (helaas ook ervaring met uitloten hier).
Ik vind het stoer dat je dit wilt gaan proberen, zal best pittig zijn soms, maar zeker wel leuk.
Moeten alleen nu al oppassen dat we niet verder offtopic gaan. ;)

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:52

Ik ben bezig met Nederlands Recht aan de OU, bevalt prima, maar je moet wel zelf heel gedisciplineerd zijn om te gaan leren.....je hebt verder geen echte stok achter de deur, maar das volgens mij geen probleem als je doet wat je interesse heeft.

Ik zeg nu hele wijze woorden, maar heb mn boeken al een tijdje niet meer gezien :o Oftewel, je moet er ook tijd voor maken.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 10:54

Ik vind het erg spannend omdat ik mijn niveau nooit goed heb kunnen testen en al vanaf mijn 16de van school ben.
Na een aantal testen weet ik dat ik dit niveau wel aan zou moeten kunnen, moeten alleen nog even wat nieuwe neuropaden aangelegt worden en idd... Jezelf als stok achter de deur zetten.

We gaan gewoon beginnen <LOL> (En een hele goeie planning maken!!!)

Merel@ hoe lang duurt jou opleiding? En ratjetoe.. Op welke ou zit jij dan?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:51

Annebe, hartstikke leuk!
Ik ben zelf gek op studeren, en zal over een jaar of twee wel weer een nieuwe opleiding gaan doen (ben nu 27), gewoon uit interesse. Als je er achter staat, kan het echt heel leuk zijn. Natuurlijk zijn sommige dingen ook pittig, maar als je echt interesse hebt in de stof kun je er heel erg van genieten, is mijn ervaring.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:35

Nimue@ (prachtige naam trouwens!) Het is pas van de laatste 1 a 1,5 jaar dat ik het ineens op mijn heupen krijg.
Voorheen wel geprobeerd, maar als het mij te moeilijk werd haakte ik al weer af.
Nu de opleiding bij Anne Muller bijna afgerond heb, heb ik voor mij zelf en voor het eerst dat ik iets afgemaakt heb (en ook gelijk enthousiast geworden ben voor allerlei onderwerpen en dat ik eindelijk in zie dat ik het allemaal WEL kan)

Mijn paps roept helaas nog steeds dat ik maar LBO hersens heb... Frustie als je ouders niet achter staan.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:40

Ik vind het altijd heel tof als 'oudere mensen' dit toch nog doen, en het ook volhouden. Echt respect! :D
Ik ga volgend jaar beginnen aan de havo, en word in November 19. Ook wel een klein beetje oud dus. :+ Maar ik ga lekker op het volwassenonderwijs.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:42

Ik ben op mijn 17e van school gegaan, mijn opleiding beviel mij helemaal niet. Ik wil later in de paarden verder maar weet ook dat ik er goed aan doe er wat anders naast te doen.

Ik ben nu net een paar maanden terug begonnen aan apothekersassistent niveau 4, ik doe dit via het NTI en dat bevalt me echt heel goed.
Je moet inderdaad wel echt de discipline ervoor hebben, maar als je het interessant vindt kom je echt heel erg ver.

Ik ben trouwens nu bijna 22, dus ik heb toch 6 jaar stil gestaan, tussendoor nog wel een korte opleiding gedaan voor mijn MKB.
Maar toen kon ik me er nog een beetje moeilijk toe verzetten, tegenwoordig gaat het echt beter. :D

Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:43

goed hoor! altijd doen als dat is wat je wilt!

ik ben 27 en net een jaartje bezig met geneeskunde, de studie is voor mij weliswaar verkort door mijn vooropleiding maar weet in dit vakgebied dat ik nog een tijdje vast zit aan studeren :)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:50

annebe schreef:
Nimue@ (prachtige naam trouwens!)

Dank je wel. Helaas niet mijn eigen. ;) :o

Balen van je vader zeg, inderdaad vervelend dat je ouders niet gewoon blij voor je kunnen zijn dat je nu iets hebt afgerond en gelijk zo enthousiast bent dat je door wilt gaan. Laat ze maar eens wat zien, de komende jaren! :D

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:00

Ben op mijn 26ste weer gaan studeren, ben nu 29 en derdejaars HBO. Nog een jaartje en dan ben ik al weer klaar. Toen ik eraan begon keek ik er heel erg tegenop, maar het is me reuze meegevallen en de tijd vliegt echt voorbij....Enige nadeel is dat het financieel een stuk moeilijker is :$

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:00

Ik ben ook op mijn 26ste weer gaan studeren (afgelopen september) en heb nu bijna mijn schakeljaar sociologie aan de Erasmus Universiteit afgerond. Het is even je ritme vinden met 32 uur werken, paard, huishouden en sociaal leven, maar als je het leuk vindt is het echt super om te doen :) Succes!

_Lucifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:10

Ook ik ben op mijn 30ste na 11 jaar niet meer gestudeerd te hebben weer begonnen.
Over een paar weken ben ik klaar met het eerste jaar en moet er dan nog drie. Ik doe de HBO deeltijdstudie Bestuurskunde naast mijn fulltime baan, verbouwing, paard, huishouden, etc.
Maar het is wel de moeite waard! Gewoon doen dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:49

leuk topic!
ik wil ook graag weer een studie oppakken,weet nog niet exact wat.
hoe combineren jullie dit met jullie huidige baan(als je werkt)?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 22:46

Ben ik weer !Na mijn laatste "toch best pittige" blok bij Anne...
Over 3 weken examen doen en dan is dit afgerond.

Darkchrystal@ uhm... goed plannen!? (Ik moet ook nog een rooster maken om tijd in te plannen naast mijn eigen bedrijf, de kinderen, de dierentuin hier en niet te vergeten om het huishouden ook te moeten doen :D)

Wel leuk om te lezen dat er meer "ouderen" weer beginnen met opleidingen, houd de moed er een beetje in <LOL> KEEP ON GOING GIRLS!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:53

jij bent geen LBO-er, ik volg je posts en je komt echt wel slimmer over hoor ;-)

OU is heel leuk, lesmateriaal zit goed in elkaar, en het wel pittig, maar zeer interessant en goed bereikbaar :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:59

Hartstikke knap!
Het vergt idd een strakke planning, zeker op de ou.
Ik heb dit ook geprobeerd, maar wss niet het juiste tijdpunt en het gebrek aan contact met studiegenoten waren voor mij de reden om er mee te stoppen.
Deeltijd hbo past beter bij mij.
Ik wens je heel veel succes; en niet geschoten is altijd mis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 06:38

ja goed plannen snapte ik,hahaha,ik ga er toch eens over nadenken om er wat mee te doen!
annebe,jij ook succes!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 07:39

@Darkchrystal: inderdaad plannen en accepteren dat je niet alles altijd kan doen zoals: verjaardagen, borrels, naar je paard etc. Prioriteiten stellen :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 07:54

Oei!... Dat is voor mij een hele lastige. Prioriteiten stellen...
Maar goed, een puntje om aan te werken dus.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 07:58

@annabee: leer je vanzelf als je erachter komt dat je niet op 3 plekken tegelijk kan zijn en je ook graag je tentamens wilt halen :D

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:02

Mijn moeder is op haar 44 ook weer gaan studeren! Ik was op dat moment 19 en we begonnen samen op de Hogeschool, weliswaar een andere opleiding en ik voltijd en ma deeltijd, maar leuk is het wel :D
Nu kon mijn moeder al wat vakken overslaan, dus die begint nu met afstuderen en ik eigenlijk volgend jaar, maar ik heb een baan aangeboden gekregen, dus spreid mijn afstuderen af oevr 2 jaar :D
Maar zoals ze zeggen: je bent nooit te oud om te leren :D

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 21:24

Marieke_k@ Ze zeggen toch dat een ezel niet een tweede keer zijn hoofd stoot? Deze ezel stoot wel vaker d'r hoofd.
Begint trouwens al iets beter te worden.... <LOL>

Jarrah@ Wat goed!!! Wat is je moeder gaan studeren?