Ik heb geloof ik een klein probleem.
*kijkt naar stapel boeken voor zich*
Wacht, een iets groter probleem.
Aan het eind van het schooljaar is het bij ons op school geloof ik de gewoonte geworden om voor elk vak
(Lees: Duits, engels, Nederlands, Frans) een SO dan wel repetitie te geven over boeken.
En dan bij voorkeur véél boeken.
Voor Engels heb ik in de planning Hamlet (van onzer grote vriend Shakespeare) en 1984 (George Orwell),
voor Nederlands moet ik me door 'De Hollandsche Spectator' van Justus van Effen doorworstelen,
proberen 'Max Havelaar' te overleven en daarnaast ook nog twee andere boeken (vrije keus) lezen.
Enzovoorts enzovoorts.
Helaas zijn leraren voor andere vakken er pas ook achtergekomen dat het einde van het schooljaar toch ook wel nabij begint te komen
en ook zij beginnen vrolijk met PO's, werkstukken, huiswerk, extra SO's en 'de laatste repetitie's voor de vakantie'.
Mijn echte probleem (voor de snelle doorscrollers onder u):
Hoe combineer je een gedemotiveerde, hard naar vakantie verlangende scholier,
een enorme berg boeken en een agenda waar deze scholier bijna niet in durft te kijken door de overdadige hoeveelheid geelgemarkerde repetitie's,
SO's en inleverdata voor werkstukken?
En dan het liefst zo dat dit een positieve afloop heeft?
Ik ben de wanhoop nabij!
En ik weet niet of een paar samenvattingen uitprinten het goede effect geeft.

Enige tips?
Alvast bedankt!
Ik hou ook niet van leren.. en al helemaal niet als het veel is.
en ik moet zeggen dat ik tot nu toe al mijn Engelse boekrepetities/tentamens heb gehaald met alleen samenvattingen lezen 

Welk boek vond ik ook al weer leuk... ehhh iets met kinderen op een eiland en een varkenskop