wikipedia schreef:Andere libertariërs, en dan met name de anarchokapitalisten, menen echter dat het recht een product is als ieder ander. Het verschaffen van rechtszekerheid is volgens hen een dienst waar veel vraag naar zal zijn en die dus zonder meer door de vrije markt kan en zal worden geleverd. Net zoals voor andere producten en diensten in principe geen overheid nodig is, is dit volgens anarchokapitalisten ook voor het recht niet nodig.
Over anarchokapitalisten staat het volgende geschreven:
wikipedia schreef:In het zuivere anarchokapitalisme is de staat volledig afgeschaft […] Diensten die tegenwoordig veelal door de overheid worden geleverd als veiligheid, recht, onderwijs en gezondheidszorg worden in een anarcho-kapitalistisch systeem geleverd door particuliere bedrijven, verzekeringsmaatschappijen en andere aanbieders van deze diensten.
Het gaat mij nu even om het onderdeel ‘recht’. Op zich snap ik wat er staat, ik kan me er alleen in de praktijk niets bijvoorstellen. Zijn er hier bokkers die voorbeelden kunnen noemen hoe recht als product op een vrije markt aangeboden wordt? Dan krijg je toch allemaal verschillende rechtsystemen en is de gelijkheid van recht in een land weg? Ik kan me er niet veel bij voorstellen, ik ben dus zeer nieuwsgierig of jullie mij voorbeelden kunnen noemen die mij meer beeld bij dit systeem kunnen geven.