Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Traiectum schreef:Weet je zeker dat die CV, motivatiebrief en aanbevelingsbrieven niet gewoon standaard zijn? Voordat ik aan m'n master mocht beginnen moest ik door een selectieprocedure, waar onder andere om dat soort documenten werd gevraagd, en ik heb mijn bachelor en master aan dezelfde universiteit gevolgd (Utrecht). Een aantal van mijn medestudenten kwam van andere universiteiten, en ik heb nooit gehoord dat de eisen voor hen strenger waren.
Ook is het zo dat een bachelor aan de ene universiteit niet precies hetzelfde is als aan een andere. Ik heb het dan niet over niveauverschil, maar verschil in de behandelde stof. Een bachelor van uni A sluit nou eenmaal beter aan op een master van uni A dan een bachelor van uni B dat doet - onder andere door de aanwezige docenten die zowel bachelor- als mastercursussen geven. Hoe frustrerend het ook is, zo gek vind ik het dus niet dat een universiteit méér wil zien dan een bachelordiploma.
De meeste docenten doen trouwens totaal niet moeilijk over aanbevelingsbrieven
Adil18 schreef:Ik denk dat dit een standaard procedure is waar uiteindelijk helemaal niet veel waarde aan geschonken wordt hoor
Citaat:Aanbevelingsbrieven zijn geen probleem hoor, gewoon vragen aan je tutor (als je die hebt)
Citaat:of een docent waar je goed mee kunt vinden
Citaat:Het is volgens mij vrij standaard dat je iets meer documenten moet inleveren als je vanaf een andere universiteit (of dat nu nationaal of internationaal is) komt en een master wilt volgen
. Er werd mij meteen verteld dat al die aanvullende documenten alleen maar een formaliteit zijn, maar als het alleen een formaliteit is waarom schaffen ze het dan niet af? Dat zou voor veel mensen de overstap vergemakkelijken imo.
Yessy schreef:Ja, bachelor biomedische wetenschappen en nu master drug innovation. Die laatste is overigens vanuit farmaceutische wetenschappen gegeven maar wel officieel ook een biomedical sciences master, en het is pijnlijk hoe slecht dat geregeld is. Ik ben namelijk (vraag me niet waarom) uitgeschreven bij biomedische wetenschappen, dus nu officieel farmaceutische, maar ik studeer straks af als biomedical en niet pharmaceutical...
Maar maakt dat verder heel veel uit, behalve dat er een andere naam aan vast zit?