Begin dit jaar ben ik voor mezelf begonnen. Een kleine onderneming binnen mijn eigen woonplaats. Omdat adverteren veel geld kost, beperk ik dit tot kleine huis aan huis bladen, en bv. marktplaats. Mond tot mond is toch de beste reclame maar ik moet zeggen dat adv. op marktplaats mij ook goed helpt.
Naast mij zijn er meerdere ondernemers in deze branche in dezelfde woonplaats. Het viel mij eerst niet zo op maar na een paar maanden zag ik dat 1 persoon in haar advertenties delen van mijn tekst overnam. Jammer maar weinig aan te doen, ik maakte me er niet zo druk om.
Maar nadat mijn website in de lucht is gegaan en alle info. eigenlijk openlijk te bekijken is, is haar tekst wederom veranderd. Ongeveer 50 % van mijn tekst staat nu in haar adv. en aangezien zij haar diensten zwart aanbiedt, kan zij scherpere prijzen rekenen (staan ook op mijn website). In de weekenden en voor meerdere diensten vraag ik hogere tarieven. In haar adv. staat nu bijv. dat haar tarieven in het weekend en bij meerdere diensten wel gelijk blijven.
Ik gun het iedereen om zo'n leuke onderneming te hebben als ik, maar alle teksten (advertenties, folders en website) e.d. kost mij een hele hoop tijd. En ik begin er van te balen dat iemand dit overneemt. Toch wil ik dit alles transparant houden voor de klanten. Hoort dit er nou gewoon bij en maak ik me druk om niets? Wat vinden jullie?
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 06-05-09 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt