Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die naar de CIOS of ALO willen of er al op zitten of hebben gezeten. Hun ervaringen en motivatie etc..
Ikzelf wil na mijn Havo naar de AlO in Tilburg.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Roziee schreef:Ohh leuk!
Ik wil later óf gymdocent worden of in een ziekenhuis mensen begeleiden met sport die een verstandelijke of lichamelijke beperking hebben. Ik weet nog niet precies welke richting ik op de AlO ga kiezen maar volgens mij heb je eerst een orientatie jaar.
Ik doe nu aan turnen en geef ook turnlessen.
Vanuit welke sport zit jij er ?

) Na de oriëntatie periode ben ik voor de richting buitensport gegaan. Op het CIOS heet dit geloof ik outdoor. Maar het is in principe inhoudelijk ongeveer hetzelfde.
Frouk schreef:Over het Cios hier in heerenveen hoor ik te vaak dat jongeren er heen gaan en vervolgens aan het einde geen baan kunnen vinden omdat ze mensen zoeken van hbo niveau en veel van de Cios-ers gaan na het Cios dan ook nog naar de ALO. Ik zou dus zeggen ga naar de AlO, daar heb je meer aan
Hard werken, dat wel! Vergis je trouwens niet in het verschil qua niveau van MBO/HBO/universiteit. Zijn niet bepaald makkelijke overgangen, maar als je ervoor gaat moet het lukken! Veel succes! Sok schreef:Roziee schreef:Ohh leuk!
Ik wil later óf gymdocent worden of in een ziekenhuis mensen begeleiden met sport die een verstandelijke of lichamelijke beperking hebben. Ik weet nog niet precies welke richting ik op de AlO ga kiezen maar volgens mij heb je eerst een orientatie jaar.
Ik doe nu aan turnen en geef ook turnlessen.
Vanuit welke sport zit jij er ?
Niet echt vanuit een sport
Heb eerst een half jaar oriëntatieperiode gedaan en daarna gelijk doorgestroomd naar het begin van het 2e jaar (nieuwe opleiding, lang verhaal) Na de oriëntatie periode ben ik voor de richting buitensport gegaan. Op het CIOS heet dit geloof ik outdoor. Maar het is in principe inhoudelijk ongeveer hetzelfde.
Wat Frouk zegt is overigens wel waar. Maar dat is in een hele hoop branches tegenwoordig zo, dat ze liever HBO'ers hebben
elske_ schreef:Leuk dat je de richting buitensport hebt gekozen Sok, is volgens mij wel een leuk profiel!Hard werken, dat wel! Vergis je trouwens niet in het verschil qua niveau van MBO/HBO/universiteit. Zijn niet bepaald makkelijke overgangen, maar als je ervoor gaat moet het lukken! Veel succes!