Probleem met docente...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannahnas

Probleem met docente...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 18:21

Ik wordt echt helemaal gek van mijn docente frans. Ze overhoort mij elke les, dan is ze vaak nog eens tien keer zo streng ook (dat vind ik niet alleen maar ook de rest van de klas) en het is altijd zo dat je bij de 3e waarschuwing eruit gestuurt wordt/strafwerk krijgt, dit doet ze dan ook echt bij iedereen maar mij stuurt ze er steeds al uit na een 1e waarschuwing ofzo... Laatst kregen we ook een punt terug voor het pw en ik en een vriendin van mij hadden allebij een 1 (ik weet het) en tijdens het oplezen van de punten zegt ze bij mijn vriendin van kom zo maar even bij me en bij mij leest ze die 1 gewoon voor. Dus mijn vriendin gaat naar haar toe en ze vraagt dus van waarom moest ik komen en dan zegt van ja je had een 1, ik dacht dat is niet zo leuk als ik dat zo voorlees waar de hele klas bij zit en dan vraag ik later aan haar waarom de mijne wel en die van haar niet en toen zei ze dat ik niet geleerd had en mijn vriendin wel, dit was niet waar want ik had echt geleerd, ik had alleen een totale black-out. Mijn vriendin mocht die toets wel overmaken en ik niet, bij haar mag eigenlijk iedereen altijd wel een toets overmaken en ik haal verder nooit onvoldoendes en ik mocht het niet omdat ze beweerde dat ik niet had geleerd...

Klasgenoten vragen echt heel vaak wat zij nou tegen mij heeft enzo dus het is echt niet dat ik alleen zie wat ze verkeert doet ofzo...
moest het echt even van me afschrijven. Iemand ook zoiets meegemaakt?? Mijn motivatie is nu ook echt totaal verdwenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:10

Zou het misschien niet kunnen dat je je crediet een beetje bij deze docente verpest hebt ?
Want, dat lijk ik een beetje op te maken uit je verhaal.
Iedereen wordt er na 3x uitgestuurd, jij na de 1e keer.
Bij je vriendin wordt de 1 niet luid opgezegd, maar word ze naar voor gehaald.
Bij jou word het wel gewoon hardop gezegd.
Dat zal niet voor niets geweest zijn, denk ik ?

Beter ga je een keer apart naar haar toe, blijf je rustig en leg je je verhaal uit.
Je kunt leraren beter met je mee hebben, dan tegen je.

Tuurlijk, niet iedereen ligt elkaar.
Sommige mensen zijn nu eenmaal het pispaaltje. (Zo had ik ook veel problemen met één leerkracht, echt .. Kan z'n hersens af en toe ook wel inmeppen).

En dat je heel je klas achter je hebt staan, dat is heel mooi voor jou :j
Maar wat schiet je ermee op :) ?
Niks.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:49

[gast1122] schreef:
Beter ga je een keer apart naar haar toe, blijf je rustig en leg je je verhaal uit.
Je kunt leraren beter met je mee hebben, dan tegen je.

En van een lerares win je het nooit :=
Ga op je knieeen, gedraag je voortaan, maak je huiswerk, slijm en trek je er verder niet zo veel van aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 07:36

Niet Kristie ?
Het heeft toch niks met winnen te maken.
Maak gewoon een praatje, bied je excuses aan en ga weer gemotiveerd te werk ;)
Stap anders even op je mentor af :) ?
Want ik denk niet dat het er beter op wordt als deze situatie blijft aanhouden :D ?
(Al snap ik wel heel goed wat je bedoelt :') ... Maar ik denk wel dat een leerkracht het alleen maar kan waarderen als je buiten
de les om er even over gaat praten. Zo niet, dan ben je toch zo bij je mentor :) ? )

Hannahnas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 09:14

[gast1122], dat is het nou juist, ik heb haar nu nog maar een maandje of twee en er is nooit iets gebeurt...
Kristie, dat is dus echt het laatste waar ik zin in heb, ik zie het al voor me :D :o
Zohra, ik heb dus ook niks om mijn excuses over aan te bieden maar een praatje kan misschien geen kwaad, want haar zit blijkbaar wel het een en ander dwars...

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:47

[gast1122] schreef:
Niet Kristie ?
Het heeft toch niks met winnen te maken.

Niet specifiek met winnen, maar als leerling trek je altijd aan het korste end. Vergeet niet dat één leraar heel veel 'macht' kan hebben over een leerling, en als een leraar (echt) vervelend gaat/wil doen, dan ben je gewoon de banketstaaf, en trek je aan het korste eind.
Je kunt leraren nou eenmaal het beste 'te vriend' houden, en je een beetje gedragen.

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:55

Ik heb 1 docente waar ik absoluut niet mee door 1 deur kan. Ik irriteer mij kapot aan de dingen die ze zegt maar vooral de dingen die ze niet zegt. Ze valt constant in herhaling. Ze lijkt erg blij met zichzelf te zijn en het stoort me mateloos.
Ik probeer me ervoor af te sluiten, ik heb er niets aan om haar tegen me in het harnas te jagen. Mijn studie duurt nog 7 maanden en daarna ben ik ervan af.
Nog even doorbijten dus :D

Hannahnas

Re: Probleem met docente...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 14:51

Ik probeer me er idd ook voor af te sluiten, maar als ik haar volgend jaar weer heb... Het idee alleen al:S
Het vervelenste vind ik, wij worden op ons rapport ook beoordeelt op inzet en werkhouding, hier had ze me dan ook 2 onvoldoendes voor gegeven hoewel ik echt niet zo dwars ben en het is ook niet zo dat ik niks uitvoer... Voor resultaat had ik dan wel weer een ruim voldoende maar daar kan zij dan ook weer niks aan veranderen.
Saskia23 Sterkte komende 7maanden :P

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:01

toch kan ik je aanraden om even met dr te gaan praten.
Al is het alleen maar om bij haar aan te geven dat jij geen idee hebt waarom ze zo doet.

Wellicht heb je dingen gezegd die bij haar verkeerd zijn aangekomen zonder dat je het zo heb bedoelt.
Wellicht zijn het botsende karakters, maar dan heb je iig laten zien dat je het goed bedoelt (blijf wel netjes, eerlijk, rustig en beleefd, ondanks dat je het gevoel hebt dat ze je naait).
Of eerst even een gesprek met je mentor over wat er aan de hand is, dat je zelf een gesprek met haar gaat hebben er over en dat je dat daarna weer met de mentor bespreekt.
Dan laat je ziend at je het op een volwassen manier wil oplossen (en daar scoor je dan bij je mentor weer hoge ogen mee ;) )

Ik heb ook een dergelijke docent gehad (maar dan wel op het HBO) hij moest ook mijn begeleider zijn op mn werkplek (stage).
ik heb voor geen een verslag een voldoende gekregen, moest er elk blok 1 inleveren (dus 4 verslagen).
Nu moet ik afstuderen, hij washet 3e jaar mijn begeleider. Deze man heetf het zelfs zo bont gemaakt dat mijn werkgever hem vriendelijk heeft verzocht het bedrijf te verlaten en nooit meer een stap over de drempel te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:05

Tja, dat je als leerling eerder aan het korste eind trekt .. Dát klopt ;)
Maar gezien de situatie nu is, daar moet je toch wat aan doen lijkt mij :=
Het zal nog maar een paar jaar zo door gaan :+

Precies wat marietje hierboven zegt :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:11

dat er voor afsluiten hou je niet lang vol. Stel dat je nu eindexamens hebt dan red je dat wel
maar de kans dat je in je verdere school cariere nog een keer met haar te maken krijgt is ws niet klein.

Hannahnas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 16:22

Ik ga dan toch maar even met haar praten:S, dan kan ik altijd nog zien hoe dat uitpakt...
Al verwacht ik er niet al te veel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:01

Denk dat dat heel verstandig is :j
Zou vooral rustig en netjes blijven :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:13

nog een tip: zet op papier wat je wil zeggen ;) dan weet je zeker dat je nisk vergeet te zeggen

Hannahnas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 09:23

Ja dat op papier zetten is wel slim:), dat netjes en rustig blijven lukt waarschijnlijk ook wel.
Alleen wat ik zo inschat is dat zij heel erg gaat doen of dat er niks aan de hand is omdat het ook nooit echt uitgesproken is ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:09

En dán haal je je mentor erbij ;)
Eventueel zit die gewoon bij het gesprek.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:35

probeer haar zo min mogelijk aanleiding te geven om jou negatief te behandelen. Dus zorg dat je huiswerk altijd op tijd af is, leer goed voor je toetsen en zorg dat je er niet uitgestuurd wordt. is lastig, ik weet het had vroeger ook 1 docent die mij niet mocht omdat mijn moeder vroeger slechte cijfers haalde bij hem (echt rare reden!), maar ik zorde dan ook dat ik bij hem het toonbeeld van een nette student was. Kletsen met vriendinnen deed ik maar tijdens uren waar de docent me wel mocht :D Haha

Hannahnas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 14:17

Alleen ik heb echt het idee dat ze zo ongeveer echt aan het zoeken is van wat ik verkeert doe.