Héééél groot probleem!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Héééél groot probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 13:31

Oke, moet het even van me af...

Vorige week kregen we een briefje mee van school waar we onze final profielkeuze inmoest vullen. DIe tijd zat ik een beetje in een dipje, want wist niet wat ik nou moest doen. Ik wou namelijk heel graag DA worden, maar wist gewoon niet of dat iets voor me was. Als 2e keuze leek psygoloog in Afrika me ook heel tof. Ik kan ze beide doen met het profiel Natuur Gezondheid.

Kreeg te horen van mijn mentor dat Economie Maatschappij beter bij mij paste vanwege mijn cijfers op school. Met dit profiel kon ik alleen Psycholoog worden. Wist het op een gegeven moment niet meer, maar heb donderdag besloten dat het toch Natuur Gezondheid word, dan kan ik beide studies kiezen.

Omdat mijn ouders gescheiden zijn moest ik eerst naar mn ma en dan naar mijn pa. Die dag kwam er wat tussen, had teveel hw, moest eten koken, dieren verschonen en was dat briefje dus helemaal vergeten. Tot ik vrijdag ochtend mijn tas inpak en dat briefje weer vind. Ik dus gauw naar mijn pa om hem nog in te laten vullen zodat ik niet te laat zou zijn met inleveren. Komt mijn vader er ineens mee dat hij het NIET gaat invullen omdat ik er op het laatste moment mee kom. Ik snap het best maar hij moest die dag ingeleverd worden anders kom ik nniet in de 4e terecht. Maar moest toen naar school en had het briefje nog steeds niet meegekregen.

Gister zei een vriendin die hetzelfde heeft dat ze hem naar school opgaat sturen in de hoop dat hij dan toch behandeld kan worden. Ga dit dus ook doen maar hoe groot is de kans dat het nog behandeld word?

Liezel1

Re: Héééél groot probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:33

hangt van je school af...
Is er geen voorlichting geweest voor de ouders en zijn er geen gesprekken geweest? Klinkt alsof je vader het niet wil invullen omdat hij geen flauw idee heeft wat het is...

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:34

vreemd zeg, ik wist niet eens dat dat kon...

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 13:34

Er is wel voorlichting geweest en hij weet dat het belangrijk is maar hij wou het gewoon niet op het laatste moment invullen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:34

Hoi hoi,

het lijkt me sterk dat school zomaar gaat beslissen over jouw toekomst, dus ik denk dat het nog behandeld gaat worden hoor.

Rot dat je vader dat briefje niet in wilde vullen, kon je moeder het niet doen? (of moeten beide het invullen?)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 13:36

Was op dit moment bij mijn vader en het briefje had hij gehouden. Kon dus niet even naar mijn moeder en het laten invullen. Weet niet of ze hem beide moeten invullen, stond gewoon handtekening ouder

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:37

Ze zullen je daarop echt niet laten zitten, maar kan me wel voorstellen dat zij nu in de knel komen met hun administratie... Dat is waarschijnlijk de reden dat het voor een bepaalde datum moest.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 13:38

Oke, ga hem vandaag opsturen en hoop dat er nu nog mensen op school zitten voor de administratie. Moet dan ook het hele probleem gaan uitleggen aan de mentor, hoop dat ik het droog houd.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:42

Ik durf echt met 99% zekerheid te zeggen dat je gewoon naar het 4e jaar kan hoor! Het gaat idd om de administratieve rompslomp die zij mogelijk krijgen als mensen het te laat inleveren, zoals Liezel zegt.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 13:45

Danjewel!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:56

kan je hem anders niet gewoon langsbrengen bij de desbetreffende persoon?
en uitleg geven erbij?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:02

Sani schreef:
kan je hem anders niet gewoon langsbrengen bij de desbetreffende persoon?
en uitleg geven erbij?

Het is nu meivakantie... Niet alle leraren zitten te wachten op bezoek bij hen thuis!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 14:06

Weet niet eens waar ze wonen, wil ik ook niet weten trouwens....

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:08

excuse.
ben niet helemaal bij de tijd momenteel. ;=
dan is het idd lastig, maar aan de andere kant. De school is dicht in de vakantie, dus wordt er ook niet veel aan de administratie gedaan.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:42

Joh tuurlijk wordt dat wel behandeld. Je zal echt niet de enige zijn die per ongeluk dat briefje is vergeten hoor! :)
Bovendien kunnen ze je alleen maar om dat briefje niet weigeren om over te laten gaan naar de 4e klas, so don't worry!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:49

Eh..het is nu vakantie, waarschijnlijk zullen er toch pas na de vakantie naar kijken. Ik denk dat het goed is als het op school is voordat de vakantie afgelopen is. Desnoods doe je er even een briefje in met hoe-en-wat, maar je zult er niet op blijven zitten, dat doe je toch op grond van je cijfers en niet op basis van de wel of niet ontvangen profielkeuze.
Wel vervelend dat je vader zo reageerde.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:50

Maak je maar niet druk ;) je toekomst hangt echt niet van zo'n "stom" briefje af hoor. Zou hem gewoon na je vakantie gelijk inleveren. Want ze zullen er nu toch niets mee doen omdat het vakantie is.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:54

Bij ons moest je eerst een voorlopige keuze inleveren en daarna pas je definitieve. Hebben ze dat bij jullie niet gedaan? Dan konden ze al een beetje kijken hoe de verdeling ongeveer zou gaan worden. En zoals al eerder is gezegd, maak je maar niet druk om dat briefje ;)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 09:21

Oke,heb hem nu al ingeleverd. We hadden eerst al wel zo'n voorlopige gemaakt, toen was het bij mij al twijfel.

Harsstikke bedankt!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:13

Top!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:41

Over zulke dingen kon ik me vroegah ook zo enorm druk maken. :D Tegenwoordig weet ik dat mensen ook maar gewoon mensen zijn (ja zelfs leraren) die over het algemeen heus wel begrip kunnen opbrengen voor de situatie. Zo zal je school de uiterlijke datum inderdaad gesteld hebben om zelf voldoende tijd te hebben en kunnen ze echt NO WAY jou weigeren voor het komende jaar. :) Mocht er iemand moeilijk doen: zoek het dan een stapje hogerop, desnoods tot aan de directeur aan toe. Werkt over het algemeen heel goed. :P