Politie te paard België

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x3_Ine_x3

Politie te paard België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 20:22

Hallo,

ik zou later misschien wel bij de bereden politie willen gaan (België).
maar nu vroeg ik me daar een paar dingen bij af :
* hoelang moet je studeren voor de gewone politie opleiding?
* hoelang moet je dan bij de gewone politie (verkeerspolitie ofzo) werken vooraleer je je examen kan doen voor de bereden politie?
* is er ook in België een lange wachtlijst?
* moet je daar elke dag met je paard rijden?
* geven ze je een paard, of mag je kiezen met welk het het beste klikt?

zo, dit waren ongeveer de vragen waar ik graag een antwoord op had...

hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen.
want op de site van de politie en op het internet gewoon vind je niet zo heel veel info.

bedankt iedereen :D

zwieke

Re: Politie te paard België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:25

x3_Ine_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 20:44

oké, bedank

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:13

-->STW

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:16

Kortweg: je doet je politie-opleiding gewoon, dan ga je sowieso eerst een jaar naar Brussel voor je ingedeeld kan worden in een andere regio. Er zijn ingangsexamens voor bereden politie te worden máár je moet eerst een bepaalde duur gewone straatpolitie zijn voor je die mag doen. :) je krijgt daar een collega toegewezen. Een paard daar is niet je troeteldier maar je werkmakker en je dient hem dus ook zo te behandelen. :) Je verzorgt het toegewezen paard zelf en de dagen dat je moet werken rijd je hem dus ook gewoon. ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:22

Een kennis van mij zit bij de bereden politie en die heeft er veel over zitten vertellen toen. Ik weet niet of het in heel Belgie hetzelfde georganiseerd is of dat onderstaande alleen voor haar locatie geldt.

De meeste agenten hebben een keuze 1 en keuze 2 paard maarrr... dat is het keuzepaard van _die_ persoon. Er schieten ook veel paarden over waar niemand mee de baan op wil en veel agenten die nog geen favoriet hebben (tenzij ze dus een van voornoemde paarden zouden nemen). Als je nieuw binnenkomt is het dus wachten op een geschikt paard. De paarden moesten minstens 1 keer per zoveel tijd mee op surveillance dus dat houdt in dat je ook wel eens een paard mee moet pakken waar niemand op wil (met reden). Alle paarden moeten ook gewerkt worden (gereden of gelongeerd) dus elke agent moest per dag 4 paarden doen. Voor de oudgedienden dus de favoriet 1 en 2 en dan 2 andere paarden. De newbies zitten meestal met 4 van de paarden waar niemand op wil.

Dat is wat die kennis van mij vertelde.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:07

Mwa, ik denk dat politie paarden niet zo "moeilijk" of "wild" kunnen zijn zoals wij dat zien. Denk dat ze je niet een paard laten meenemen dat gevaarlijk is op de baan, dat is niet goed voor hun eigen imago ook niet. Dus waarschijnlijk is er wel een reden dat niemand er op wil, maar ik denk niet dat dat is omdat ze gek zijn, misschien eerder uit gemak ;) Die ingangsexamens zijn nl ook helemaal niet zo moeilijk.