meer dan 10 dagen achter elkaar werken ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jarco

meer dan 10 dagen achter elkaar werken ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 06:47

Haloa,

Ik moet toch even mijn frustratie kwijt hoor ;)

ik ben afgelopen woensdag begonnen met werken, maar het stopt maar niet !
Ik mag dus doorgaan tot vrijdag en het zijn geen uurtjes dat je denkt van mwaahhhh ik heb nog energie
over, nee hoor ... dikke negen uurs diensten op een wiebelende tram.

Ik heb al aan de bel getrokken en gezegd van dat ik dit niet normaal vind, jammer genoeg kreeg
ik als antwoord dat het niet anders kan. Maar ik zit met de gebakken peren, want deze aankomende week
is interne school van 9 tot 5 en kan ik dus absoluut geen vrij vragen. Zo maak je eigen personeel tegenstrijdig,
en heb je veel zieken ...... ( had me ook ziek moeten melden )

Sorry voor het verhaal, wordt er gewoon erg boos om dat als je zegt dat je dit niet trekt,
je gewoon alsnog mag werken .... THANX COLLEGA'S :( ;(

Thats_Me

Re: meer dan 10 dagen achter elkaar werken ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 07:05

Negen dagen achter elkaar dat komt écht veel vaker voor. Dus zo erg vind ik dat niet. Dat wordt altijd wel op weer gecompenseerd je werkt namelijk niet voor niets.
Je had het gewoon beter moeten plannen en veel eerder vrij moeten vragen van je werk.

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 07:46

Thats_Me schreef:
Negen dagen achter elkaar dat komt écht veel vaker voor. Dus zo erg vind ik dat niet. Dat wordt altijd wel op weer gecompenseerd je werkt namelijk niet voor niets.
Je had het gewoon beter moeten plannen en veel eerder vrij moeten vragen van je werk.

Denk er net zo over.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:09

Thats_Me schreef:

Als ik het goed begrijp, gaat het om een interne opleiding. Een opleiding vanuit het werk dus, en het lijkt me logisch dat je daar vrij voor krijgt zonder dat je daar zelf weken van tevoren om moet komen zeuren.

En ik krijg ook het idee dat het hier om een nieuwe baan gaat, maar dat is niet helemaal duidelijk uit de post van TS. Negen dagen werken doe ik zelf ook wel eens trouwens, maar het is wel vermoeiend en ik snap best dat niet iedereen het volhoudt. Zeker met van die lange dagen. Dat anderen het 'heel normaal' vinden, wil niet zeggen dat het voor de TS ook haalbaar is. Iedereen is anders, en als zij aangeeft dat ze dit niet redt en op deze manier straks de ziektewet in kan, lijkt het me voor haar werkgever op de lange termijn ook beter haar voortaan anders in te roosteren. Die hebben tenslotte ook niks aan een overspannen werknemer.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:08

Thats_Me schreef:

dat betekend niet dat het mag. Zover ik weet is het niet toegestaan om meer als 6 dagen achter elkaar te werken, dan moet je een dag vrij krijgen. Zelfs bij mijn bijbaantje werd hier rekening mee gheouden, ondanks dat ik maar 4 uur per dag werkte...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:28

9 Dagen werken vind ik behoorlijk veel, voor een deel had de TS dit zelf wellicht aan kunnen zien komen en voor een ander deel had haar werkgever hier rekening mee moeten houden. Staat hierover niets in de CAO aangegeven?
Meestal mag je maar een bepaald aantal dagen achter elkaar werken, maar dat is per sector verschillend.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 16:56

Het zijn geen negen dagen maar 10, en idd is dit voor mij
mijn eerste 8 weken.
Ik vind het persoonlijk niet zo erg hoor, maar het zijn best lange
dagen wanneer je net begonnen bent. Misschien is het feit dat
je een beginnerling bent een mooi excuus om je uit te buiten.
Ook heb ik al eerder aan de bel getrokken, maar er werd simpel gezegd dat het niet anders kan.

Ik kom nu net van school af, en heb weer gehoord dat de opleiding stop is gezet ivm personeels tekort. De examen mogen we afleggen, maar we hebben geen tijd om te leren omdat we nu weer moeten werken. Normaal is het ook dat als je zakt, je herexamen zelf moet betalen, maar dat betalen ze nu wel voor ons. Echt waar, zo gaat je niet met je mensen om denk ik dan.
Jammer genoeg zit ik hier twee jaar aan vast ( het werk zelf is gelukkig erg leuk, maar de planning is afschuwelijk ) en heb ik
mijn rekeningen te betalen. Anders had ik al lang toedeledokie gezegt.

En volgens mij is er idd een wet dat je niet meer dan 5 of 6 dagen achter elkaar mag werken,
heb ik ook gezegd, maar dan krijg ik als excuus dat ze niet anders kunnen. Ik ben dus echt afhankelijk
van hun. Maar we draaien af en toe ook 14 uurs diensten, en dat mag ook niet volgens de wet....

Ik ben echt een beetje telleurgesteld, en baal dat de planning zo in elkaar zit.
Ook heb ik nog een verhuizing voor de boeg, dus alles komt tegelijk en ik ben gelijk
bang dat ik de dagen die ik weken geleden heb aangevraagd niet vrij kan krijgen.
Want ik heb nog steeds geen reactie gehad.

Maar thanx voor de reactie's ....
Het was meer de frustratie die ik heb, maar als jullie tips hebben om toch
terug te vechten zonder mijn baan te verliezen, graag !

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:40

Ik zou toch nog eens proberen rustig erover te gaan praten, en dan aan te kaarten dat het voor hen misschien ook beter is een andere oplossing te zoeken dan zo door te gaan. 'Het kan niet anders' is makkelijk gezegd, maar het is in principe niet jouw verantwoordelijkheid om hun planningsproblemen op te lossen. Dat moeten zij zelf doen, en als jij dan eens een keer bij wilt springen is dat mooi, maar het is niet de bedoeling dat jij er de dupe van wordt dat er te weinig personeel is. Het is niet fair dat zij hun eigen problemen oplossen door jou in de problemen te brengen. Natuurlijk hoef je niet over alles te zeuren, maar als het echt teveel wordt vind ik dat je daar best wel duidelijk in mag zijn.

Daarnaast is het voor hen op de lange termijn ook gunstiger om jou tevreden te houden. Je zit er twee jaar aan vast, maar als je een goeie werknemer bent willen ze je vast langer houden en op de manier waarop het nu gaat ren jij na die twee jaar gillend weg. Als je voor die tijd al niet ziek thuis komt te zitten omdat je het niet volhoudt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:27

Planning of geen planning. Het mag gewoon niet.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 09:15

@ Nimue, je hebt helemaal gelijk hoor, ik ben ook bang dat ik straks gillend weg ren.
@ femke27, I know en heb dat ook gezegd tegen ze...

Nou ik heb gelukkig alles al een beetje laten zakken, en
ik wacht even af hoe deze week verloopt. En ik zeg
eerlijk dat ik het hier niet bij laat. ( maar is nog een subtiel plan
aan het bedenken )

Thanx voor de reactie's

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:20

als het niet mag dan is het toch simpel? dan mag 't gewoon niet en dan kunnen zíj wel zeggen van ja maar 't moe nu eenmaal. Nou het mag niet (alhoewel ik weet dat niet zeker maar dat zou je dan moeten opzoeken en hun even de precieze blaadjes onder de neus houden) En dan moet je ook gewoon echt duidelijk zijn hoor! want als het dus inderdaad níet mag, dan mag het gewoon niet. Klaar over uit. Succes ermee!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:27

Het zal bij zo'n bedrijf toch wel wettelijk geregeld zijn........
Ze hebben zich aan rusttijden te houden..........
En er zijn toch nog OR ofzo om aan de bel te trekken........

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:00

Tsja, dat het niet mag wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Je kunt dan wel gaan rellen en eisen dat het anders gedaan wordt, maar dan sta je binnen de kortste keren op straat. Ik zou het wel iets subtieler brengen dan dat.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:02

vind ziek melden echt not done en absoluut niet collegiaal....

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:06

Misschien kan je aangeven dat je het niet lang volhoud om zo te werken en ze misschien beter mensen erbij kunnen zoeken als het echt zo slecht te plannen is. Ik ga er vanuit dat dit beveiliging is of niet? zo ja dan kunnen ze echt wel mensen vinden hoor.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:11

als je dit al veel vind, kom dan mijn job eens doen ;) in december draaien wij 21 opeenvolgende dagen zonder rustdag ;)

Zowieso even met je baas gaan praten en je frustratie daar op tafel leggen!

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 10:40

ik ben zeker ook niet iemand die zich ziek meld, ook note done !

nimue heeft zeker gelijk, en om in het begin van je nieuwe baan
te gaan rellen zie ik ook niet zo zitten. Ik wil zeker niet mijn
baan verliezen.
( ik hoor vaak van mensen dat als ze tegen gaan zitten, ze diensten krijgen die ze absoluut niet willen )
Ik heb ook doorgegeven dat ik het anders niet trek, maar de
"grote baas" kwam ons vertellen dat het niet anders kan want
ze moeten meer dan 99,6 % leveren en dat halen ze niet, vandaar.
Ik weet dat het niet mijn probleem is, maar subtiel zijn
zonder op hoge poten aankomen is best moeilijk.

21 dagen achter elkaar ....... heb je daar zelf voor gekozen ? En wat doe je als ik vragen mag ?
Het punt is bij mij dat je de hele dag staat in een wiebelende tram. Je hebt mensen die je
helemaal de pieeepppp in schelden, spugen, slaan, schoppen voor een kaartje van 1,60.
Dat breekt je snel op hoor .... Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat er dagen tussen zitten dat je
heerlijk hebt gewerkt en leuk erop terug kan denken.....

maar ik zal zeker nog wat van me laten horen bij de grote baas ....

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:54

Wat voor de één heel goed te doen is, is voor de ander te zwaar. Drie jaar geleden liep ik 4 dagen per week stage, ging ik een vijfde dag naar college en werkte ik in het weekend 2 dagen, en dat 3 maanden achter elkaar. Dat ging prima, maar tegenwoordig zit ik een stuk minder goed in mijn vel en is 5 dagen achter elkaar soms al teveel.

Het is maar net wat je zelf haalbaar vindt. Daarnaast is het bij een nieuwe baan vaak nog zwaarder, omdat je nog moet wennen aan alles en het dus veel meer energie kost.