Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Marilla schreef:Ik heb deze opleiding gedaan in Houten, maar ben helaas gestopt met de opleiding wegens gezondheidsredenen.
Mijn planning was ook met grotere dieren gaan werken, maar ik hoorde bij mij op school dat dit zelden voor komt. De paraveterinairen komen voornamelijk met kleine dieren in aanmerking. Ik liep 2 dagen in de week stage en de rest zat ik op school. Af en toe had ik stageweken.
Toen ik in mijn 1e jaar zat duurde de opleiding 4 jaar. Helaas had ik heel veel gemist en toen moest ik blijven zitten. Was geen ramp, want nu duurde de opleiding 3 jaar, ze hadden hem verkort.
Ik had dus het ene jaar hele andere vakken dan het andere jaar.
In het eerste jaar leerde ik voornamelijk over voeding etc.
Toen ik daarna in het 1e jaar zat kreeg ik al gelijk vakken als anatomie, fysiologie en pathologie. Ik vond het echt heel erg leerzaam en leuk. Wel moeilijk ook, want je moest ook de latijnse benaming kennen. Maar nog steeds vind ik het erg jammer dat ik moest stoppen.
Wel schijnt er heel weinig werk in te vinden zijn, maar als je het echt wilt dan kom je er wel.
Eventjes van internet afgehaald welke vakken je allemaal nog meer krijgt:
De opleiding kent een uitgekiend programma waarin onder andere de volgende deelkwalificaties aan de orde komen:
voeren (gezelschaps)dieren
verzorgen (gezelschaps)dieren
begeleiden voortplanting (gezelschaps)dieren
nemen van hygiënische maatregelen
anatomie, fysiologie en pathologie
instrumentenleer, desinfectie en pathologie
algemene assistentie en ziekenverzorging
zoötechniek en gezondheidsleer
laboratoriumwerkzaamheden
radiologie
eerste hulp (paraveterinair)
algemene en plaatselijke verdoving
beheren medicijnen
bron: http://www.cursuscentrum.nl/cursus/1/1/ ... assistent/
Verder krijg je ook nog de vakken als natuurkunde, wiskunde, Nederlands, Engels en dat soort standaart vakken.
Let wel op dat je weet dat je voornamelijk bezig bent met de klanten, administratie en met schoonmaken dan dat je werkelijk met de dieren bezig bent. Dat kan nog wel eens vies tegen vallen, werd mij vertelt.
Zo, volgens mij heb ik nu aardig wat getypt, haha.