Ik wil er niet teveel over uitwijden openbaar. Mijn vraag is eigenlijk of ik van iemand juridisch advies kan krijgen? (noem je dat zo) op Bokt zit i.v.m een 'conflict' op mijn werk, graag zou ik deze persoon mijn verhaal willen voorleggen in de hoop op advies/ tips.
Alvast bedankt voor de moeite!
Laatst bijgewerkt door Winged op 10-04-09 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:titel aangepast
Ik denk dat 'rechtspersoon' niet is wat je bedoelt, maar dat je op zoek bent naar een juridisch adviseur, of advocaat.
"Een rechtspersoon is een juridische constructie waardoor een abstracte entiteit (organisatie) op kan treden als een persoon in het rechtsverkeer, zoals een natuurlijk persoon dat kan doen. Dat wil zeggen, een rechtspersoon kan bezittingen en schulden hebben, contracten sluiten, rechtszaken aanspannen of aangeklaagd worden." ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Rechtspersoon )
Kortom: een rechtspersoon is niet iemand die advies geeft over recht, maar een rol die bv een organisatie aan kan nemen om contracten af te sluiten.
Voor juridisch advies kun je terecht bij een eventuele rechtsbijstandverzekering, bij het juridsch loket, bij de vakbond als je daar lid van bent, en je kunt bij een advocaat om advies vragen.
Dan bedoel ik inderdaad iemand die mij juridisch advies kan geven. Helaas het Juridisch loket heb ik geprobeerd, maar vonden het en erg lastige situatie en konden mij niet echt verder helpen.
Maddox
Geplaatst: 09-04-09 19:48
Wat dacht je van het probleem voor te leggen aan eventueel (verder) gevorderde rechtenstudenten bij school, studie, werk?
Ja heb ik eventueel ook aan zitten denken om het aan een rechtstudent te vragen. Maar het is een redelijk complex 'probleem' heb ik al gemerkt. Misschien is het ook wel een hele goede leerstof hoor daar niet van. Maar ik zal eens op dat forum kijken.
Als je zou willen kan ik het probleem doorlinken naar mijn zus die juridisch advocaat is en momenteel rechten studeert. (al gaan wij wel aankomend weekend weg dat zou onhandig worden)
Lady_M
Geplaatst: 10-04-09 14:38
Misschien in het topic Rechtenstudenten hier @ Bokt? Volgens mij zitten daar wel wat mensen die er verstand van hebben