Mondelinge overhoringen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xTamara

Mondelinge overhoringen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 21:16

Ik heb woensdag en donderdag een mondelinge overhoring.
Eerst heb ik woensdag om kwart over 1 mijn engelse overhoring..
Dit duurt een kwartier, ik moet dan een speech houden van 5 min. daarna moet ik dialogen uit het boek opzeggen. (Er worden uit 15 dialogen er 2 uitgezocht..) Dit valt dus allebei te leren.. Wat ik waarschijnlijk ook wel goed zal doen..
Nu het laatste onderdeel: Je krijgt een strip voor je neus en je moet dus improviseren, vertellen wat er op de strip staat.. Hier ben ik dus superslecht in.. (Dit is mijn 2e engelse mondeling, heb oor havo mavo gedaan)
Maar tegen deze zie ik toch niet zo op..

Donderdag heb ik mijn nederlanse mondeling..
Dit word een gesprek van ong. 17 min. over 5 van de 8 boeken die je gelezen hebt.
Ik heb ze allemaal gelezen.. Maar ik ben zo bang voor die vragen..
Als ze details gaan vragen weet ik ze waarschijnlijk niet omdat ik niet alles uit 8 boeken kan onthouden..
Ook de achterliggende gedachtes e.d. word voor mij erg moeilijk..

Heeft iemand tips om, mijn nederlandse en het laatste stukje van mijn engelse, mondelinge overhoring goed door te staan?

Anieke89

Re: Mondelinge overhoringen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:20

Voor Engels gewoon goed proberen te omschrijven wat er op de strip staat. Als je een bepaald woord niet weet, stop dan niet met praten maar begin gewoon met het woord te omschrijven. Zo voorkom je in ieder geval dat je stil valt.
Bij Nederlands moet je goed kijken naar wat je in je boekverslagen heb gezet. Bij mij vroeg de docent destijds ook naar relaties tussen boeken van je lijst. Ik weet niet of je ook literatuurgeschiedenis behandeld hebt? Anders moet je de kenmerken van die tijden ook kennen, of in ieder geval weten in hoeverre ze in je boeken voorkwamen.

Succes woensdag en donderdag :)

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 21:23

Anieke89 schreef:
Voor Engels gewoon goed proberen te omschrijven wat er op de strip staat. Als je een bepaald woord niet weet, stop dan niet met praten maar begin gewoon met het woord te omschrijven. Zo voorkom je in ieder geval dat je stil valt.
Bij Nederlands moet je goed kijken naar wat je in je boekverslagen heb gezet. Bij mij vroeg de docent destijds ook naar relaties tussen boeken van je lijst. Ik weet niet of je ook literatuurgeschiedenis behandeld hebt? Anders moet je de kenmerken van die tijden ook kennen, of in ieder geval weten in hoeverre ze in je boeken voorkwamen.

Succes woensdag en donderdag :)

Dankjewel! Ik ben echt benieuwd hoe het er op de havo aan toe gaat..

Nou het probleem is wij hoeven geen boekverslag in te leveren, leraar ond dit tijdverspilling en ik ben het deels met hem eens, wel een balansverslag.. Maar daar staat vooral mijn mening in, met argumenten..
Dus dat ga ik nog een keer doorlezen.
Ja we hebben literatuurgeschiedenis behandeld. En hij had inderdaad gezegd dat we dat ook moesten kennen, tenminste als er elementen van een bepaalde tijd in het boek naar voren kwamen, zoals je al zei.