Na solliciteren bellen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Na solliciteren bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 14:31

Ongeveer 2 weken geleden heb ik een sollicitatieformulier ingeleverd bij een supermarkt. Ondertussen heb ik er nog niets van gehoord en ben toch wel erg benieuwd of ze al iemand hebben. Aangezien de vacature van internet is weg gehaald.
Dus nu dacht ik erover na om te gaan bellen, maar ik twijfel heel erg. Zou dit niet opdringerig overkomen?
Zouden jullie bellen als jullie niets horen na een sollicitatieformulier ingeleverd te hebben?

Wildgirl

Re: Na solliciteren bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:32

na 2 weken kun je gerust even bellen en zeggen dat je heel benieuwd bent of er wellicht mogenlijkheden voor jou zijn

succes

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:33

Zou ik zeker doen. Gewoon zeggen wie je bent, dat je gesolliciteerd hebt en of er al iets bekend is. Laat alleen maar zien dat je echt wilt... En zij kunnen niet verwachten dat jij maar blijft wachten tot je wat hoort.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:52

Bellen na twee weken is helemaal niet gek hoor!
Je kunt gerust informeren hoe het ermee staat.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 15:43

Na jullie aanmoedigingen heb ik gebeld! Helaas was diegene die daar over gaat niet aanwezig, dus moest ik morgen terugbellen..

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:52

Hopelijk word je aangenomen!

Maar meestal word je binnen 2 weken gebeld of je aangenomen bent. Ben je niet aangenomen word je ook niet gebeld. Tenminste dat was bij mij zo.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:53

En als de vacature van internet is gehaald betekend dit vaak dat de vacature al vervuld is.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 17:31

Ja, daar ben ik dus ook bang voor. Daarom wil ik even bellen. Want bij m'n vorige bijbaantje duurde het een maand voordat ik iets hoorde.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:09

Gewoon bellen. En als ze al iemand hebben zeg je : oooh wat jammer, het leek me heel erg leuk! Mag ik vragen waarom u mij niet heeft aangenome? Dan weet je dat voor een volgende sollicitatie en soms...kan het wel je opeens een kans opleveren.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:11

De regel is dat je na 2 weken niets gehoord te hebben je mag bellen. Dan ben je niet asociaal of ongeduldig.

Wel jammer dat het bedrijf zelf niets heeft laten horen...

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 11:51

Ik heb gebeld en ze hadden m'n sollicitatieformulier ontvangen, maar hadden ondertussen al iemand.
Flink balen, want dit is al nummer 6 die mij afwijst. Maar we zoeken vrolijk verder!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:40

Goedzo! Niet de moed opgeven want het is erg moeilijk om werk te vinden nu. :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:43

IK heb toen ik bij de ah soliciteerde pas na 1,5 maand een reactie gehad. Dus de reactie tijd kan erg van de winkel afhangen, ij de ah waar ik werk is dat vaak vrij lang eigenlijk. (behalve vlak voor de zomer eigenlijk maar dan zijn ze ook echt gericht opzoek naar vakantie werkers en staan er borden in de winkel.) Als het alleen op internet staat duurt het bij ons echt een eeuw.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:44

Ja klopt Liedje, ik moest ook eens achter een vacature aanbellen bij de AH waarop ik had gesollicteerd waarna ik de mededeling kreeg: ja we zoeken helemaal niemand. :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:53

ja maar vaak blijf je dan wel gewoon in de la liggen tot ze een keer denken he wat hebben we ineens weinig personeel :P . Bij ons in ieder geval wel, het heeft dus bij ons ook niet bijster veel zin om er achteraan te bellen. Als je solicitatie ze aanspreekt bellen ze wel wanneer er een plekje vrij is zeg maar.

Weet trouwens niet wat voor bedrijf het is, maar het is voor bij een grote winkel echt niet te doen op alle solicitanten binnen een redelijke termijn te reageren. Ofhet is zo'n banketstaaf standaard brief.